Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Mežeckis: Runājām ar klubiem, brīdinājām, tāpat tika iespļauts futbolam sejā

Rolands Eliņš

Mežeckis: Runājām ar klubiem, brīdinājām, tāpat tika iespļauts futbolam sejā
Jānis Mežeckis
Foto: Romāns Kokšarovs/F64

Sarunā ar portālu Sportacentrs.com Jānis Mežeckis pauda savu viedokli par kārtējiem spēļu sarunāšanas gadījumiem Latvijas futbolā, norādot, ka atsevišķu futbola sabiedrības pārstāvju pārkāpumu dēļ pastāv risks pilnībā iznīcināt līdzjutēju cieņu un interesi par vietējo futbolu.

LFF šovasar atkal spiesta pastiprināti pievērsties nepatīkamai tēmai, par ko pēdējā gada laikā publiski bija krietni mazāk informācijas, proti, spēļu sarunāšanai. Šīs sezonas gaitā no Latvijas futbola līgām kopumā izslēgtas jau sešas komandas – no Virslīgas “Babīte/Dinamo”, no 1. līgas “Jēkabpils/JSC” un “Ogre”, no 2. līgas “Raita”, “Salaspils” un “Sirius”.

“Protams, situācija ne tuvu nav patīkama, bet nevar arī tā teikt, ka pēkšņi visi spēļu manipulatori būtu saaktivizējušies,” sacīja LFF ģenerālsekretārs Jānis Mežeckis. “Piemēram, otrās līgas spēlēm skaidri redzams, kas bijis pie vainas – šīs spēles parādījās Āzijas bukmeikeru kantoros. Droši vien arī viņiem vasarā nav daudz citu notikumu, uz kuriem izlikt likmes, tāpēc paņēma arī mūsu zemākās līgas, tas tika pamanīts un mēģināts izmantot.”

Mežeckis simtprocentīgi gan nevarēja apgalvot, ka iepriekšējās vasarās uz otro līgu nebūtu kaut kur bijuši izlikti koeficienti un pieņemtas likmes, taču šovasar darbības, kas vērtas uz spēles rezultāta vai gaitas sarunāšanu, novērotas tieši mačā, kurš bijis izlikts Āzijas bukmeikeru sarakstos.

“Bet par Jēkabpili un Ogri – šīs komandas mūsu uzmanības lokā atradās jau ilgāku laiku,” sacīja Mežeckis. “Kā jau teicu savā komentārā LFF mājaslapā, ar aizdomām vai pat pārliecību vien nepietiek, izslēgšanai vajadzīgi pierādījumi. Speciāli aicinājām jau iepriekš Jēkabpils un Ogres pārstāvjus uz sarunām, mutiski brīdinājām, bet…”

“Bet nu tas, kas notika laukumā un ko mēs pēc tam komisijā varējām ļoti labi redzēt maču video ierakstos, tas jau bija kā spļāviens futbola sejā,” norādīja Mežeckis. “Apzinātas darbības, kas vērstas par sliktu savai komandai, tomēr no malas futbolā var visai viegli redzēt un šo – atļaušos teikt – ņirgāšanos par futbolu ļoti labi redzēja arī skatītāji. Protams, ka mums bija jārīkojas un kaut kas jādara, citādi cieņa pret futbolu Latvijā pavisam pazudīs. Un kāpēc lai līdzjutēji nāktu uz spēlēm, ja ir aizdomas, ka tās ir sarunātas? Nenāks! Ar to, ka futbola sabiedrībā ir personāži, kuri šādi izkropļo mūsu sportu un ņirgājas par to, tiek riskēts, ka vispār neviens vairs nenāks skatīties futbola spēles Latvijā.”

No Virslīgas izslēgtajai “Babītei” jau sezonas sākumā tika parādīta neoficiāla dzeltenā kartīte, brīdinot par sankcijām, ja arī turpmākajos mačos tiks pierādīta spēļu sarunāšana. Mežeckis nevēlējās atzīt nožēlu, ka sākotnēji LFF parādīja tikai dzelteno kartīti: “Nevaram tomēr mēs tik vienkārši visu darīt. Ja uz aizdomu pamata vien nepielaidīsim kādu komandu sacensībām, uzreiz kļūsim par vainīgajiem, sak, federācija aizstāv citu komandu intereses un speciāli neļauj jauniem klubiem izvērsties.”

“Bet astoņus klubus Virslīgā tomēr vajag, tas ir nešaubīgi,” Mežeckis atbildēja uz jautājumu, kā varētu labāk kontrolēt nākotnē, ka Virslīgas jaunpienācēja neseko “Gulbenes” un “Babītes” pēdās. “Tā vietā domājam par stingrāku licencēšanas prasību ieviešanu vai ko tādu. Bet laikam jau, ja kādas komandas pārstāvji ir nobrieduši mēģināt krāpties ar spēļu sarunāšanu, tad viņi savu arī panāks, un pēc tam vienkārši izbaudīs sekas. Pirms laika, pirms vispār spēļu sarunāšana ir notikusi mums ir ļoti grūti kādu pieķert un nākas vienkārši iziet cauri tam procesam. Taču principā tas – spēļu sarunāšana – tagad ir kvalificēts kā likumpārkāpums, tāpēc, tāpat kā par visiem citiem noziegumiem, tur vainīgs ir katrs pats un tā ir katra paša atbildība. Par to ir paredzēta policijas iejaukšanās, kriminālvajāšana un visas tās lietas, kas attiecas uz citiem noziegumiem.”

Ziņas par sešu klubu izslēgšanu noteikti sasniegušas arī ārzemju sporta mediju uzmanību. Mežeckis gan negribēja piekrist apgalvojumam, ka tas varētu radīt ļoti sliktu reputāciju Latvijas futbolam spēļu sarunāšanas ziņā: “Negribu īsti veikt pārliecinošus apgalvojumus par citām valstīm, bet runāsim skaidri – spēļu sarunāšana notiek visās futbola zemēs. Patiešām visās. Tāpēc var jau tagad ņemt ziņas par vairāku klubu izslēgšanu un domāt par mums sliktas lietas, taču būtībā – šīs ziņas ir tikai tāpēc, ka mums notiek cīņa ar spēļu sarunāšanu. Vai būtu labāk izlikties, ka viss ir kārtībā? Jā, šo izslēgšanu dēļ Latvijas futbola imidžs cieš, piekrītu, taču tas ir nepieciešams process, lai izravētu šo sērgu.”

1 2 43 komentāri

  +5 [+] [-]

, 2017-07-17 15:24, pirms 7 gadiem
"Jā, šo izslēgšanu dēļ Latvijas futbola imidžs cieš, piekrītu, taču tas ir nepieciešams process, lai izravētu šo sērgu.”

vienīgā latvijas futbola sērga esi tu!

 +11 [+] [-]

, 2017-07-17 15:27, pirms 7 gadiem
Kāda vadība, tāda attieksme pret to. Pirms riet par citiem lai paskatās kādā miskastē ir novests Latvijas futbols kopumā. Un pie tā ir vainīgs gan Mežecka kungs, gan Indriksons.

  +1 [+] [-]

, 2017-07-17 15:35, pirms 7 gadiem
Mežecki, tu Gulbenes komandas vadībai iesniedzi dokumentus, uz kuru pamata izslēdzi viņus no čempionāta?

 +12 [+] [-]

, 2017-07-17 15:40, pirms 7 gadiem
Varu piekrist iepriekš rakstītājām, visam pie vainas ir nolaistais futbola līmenis. Ar grūtībām savākt 8 komandas virslīgai (!), zema motivācija kaut ko sasniegt, jo futbolā valda haoss. Jāsaprot funkcionāriem ka spēlēt futbolu jaunatni motivē pieaugušo spēlētāju piemērs, visu līmeņu spēļu atmosfēra. Kuras jau vairākus gadus diemžēl nav ne tuvumā. Tāpēc nenāk pat uz izlases spēlēm kā kādreiz (nu ja vienīgi paskatīties uz Ronaldu).

  +9 [+] [-]

, 2017-07-17 15:40, pirms 7 gadiem
muti aizver gnīda un tinies

  +7 [+] [-]

, 2017-07-17 15:53, pirms 7 gadiem
Ne pirmo gadu var daudz kur likt likmes uz Latvijas 2. līgu.

  +9 [+] [-]

, 2017-07-17 15:57, pirms 7 gadiem
LFF saņem informāciju, ka būs sarunāta spēle. Kāda būtu normāla reakcija? Manuprāt, normāli būtu, ka uz doto spēli ierastos LFF pārstāvju brigāde ar vismaz 2 videokamerām un vairākiem futbolā pieredzējušiem cilvēkiem, kuri LFF ieņem pietiekami augstus amatus. Tādējādi nodrošinot video pierādījumus un nopietni ņemamus ekspertus lieciniekus, lai varētu ierosināt uzreiz krimināllietas.

Ko tā vietā dara LFF? Izliekas, ka šādus pirmsspēļu signālus neredz, reizēm tieši pretēji - uz spēli pat inspektors kaut kādu iemeslu dēļ neierodas, kur nu vēl kāds papildus cilvēks. Tālāk viss tiek nolikts uz trīs spēles tiesnešu pleciem - ja viņiem liekas, tad lai spēli pārtrauc. Bet beigās paliek situācija, ka komandu no trases it kā var noņemt pēc tiesnešu ziņojuma, bet tie paši spēlētāji izklīst pa citām komandām un mierīgi turpina savas darbības.

  +5 [+] [-]

, 2017-07-17 16:08, pirms 7 gadiem
Carloz rakstīja: LFF saņem informāciju, ka būs sarunāta spēle. Kāda būtu normāla reakcija? Manuprāt, normāli būtu, ka uz doto spēli ierastos LFF pārstāvju brigāde ar vismaz 2 videokamerām un vairākiem futbolā pieredzējušiem cilvēkiem, kuri LFF ieņem pietiekami augstus amatus. Tādējādi nodrošinot video pierādījumus un nopietni ņemamus ekspertus lieciniekus, lai varētu ierosināt uzreiz krimināllietas.

Ko tā vietā dara LFF? Izliekas, ka šādus pirmsspēļu signālus neredz, reizēm tieši pretēji - uz spēli pat inspektors kaut kādu iemeslu dēļ neierodas, kur nu vēl kāds papildus cilvēks. Tālāk viss tiek nolikts uz trīs spēles tiesnešu pleciem - ja viņiem liekas, tad lai spēli pārtrauc. Bet beigās paliek situācija, ka komandu no trases it kā var noņemt pēc tiesnešu ziņojuma, bet tie paši spēlētāji izklīst pa citām komandām un mierīgi turpina savas darbības.
Tieši tā. Interesantākais, ka atbrauc inspektors, kurš agrāk bija aktīvs toto darbonis un skalo smadzenes. Vai kaut vienu reizi LFF vadošie darbinieki ir ieradušies uz šo "Bīstamo" komandu spēlēm? Zinu, ka agrāk viņi braukāja pa kluso un stadionos ielavījās kā partizāni.

  -3 [+] [-]

, 2017-07-17 16:12, pirms 7 gadiem
Anet rakstīja: Varu piekrist iepriekš rakstītājām, visam pie vainas ir nolaistais futbola līmenis. Ar grūtībām savākt 8 komandas virslīgai (!), zema motivācija kaut ko sasniegt, jo futbolā valda haoss. Jāsaprot funkcionāriem ka spēlēt futbolu jaunatni motivē pieaugušo spēlētāju piemērs, visu līmeņu spēļu atmosfēra. Kuras jau vairākus gadus diemžēl nav ne tuvumā. Tāpēc nenāk pat uz izlases spēlēm kā kādreiz (nu ja vienīgi paskatīties uz Ronaldu).
Vai Itālijā, Spānija utt. ir nolaists un zema līmeņa futbols, jo arī tur toto uz velna paraušanu? Īpaši zemākās līgās.
Negribu aizstāvēt LFF, bet šoreiz stăsts ir par negodīgu cilvēku vēlmi tikt pie vieglas un lielas naudas,un nevis kāda (ne)kārtība valda kādā čempionātā.

  +2 [+] [-]

, 2017-07-17 16:15, pirms 7 gadiem
Varbūt ir pienācis laiks sakārtot 2.līgu? Šogad tika izslēgtas komandas no tiem reģioniem, kur komandu ir pārpārēm - Rīgas čempionāta un Vidzemes zonas.

     [+] [-]

, 2017-07-17 16:18, pirms 7 gadiem
Caune JM rakstīja: Tieši tā. Interesantākais, ka atbrauc inspektors, kurš agrāk bija aktīvs toto darbonis un skalo smadzenes. Vai kaut vienu reizi LFF vadošie darbinieki ir ieradušies uz šo "Bīstamo" komandu spēlēm? Zinu, ka agrāk viņi braukāja pa kluso un stadionos ielavījās kā partizāni.
Vai zini, ka Microsoft par saviem antivīrusu radītājiem nolīgst bijušos hakerus un vīrusu radītājus. Nolīgst tāpec, ka viņi zin kā tas strādā.
Cīņa pret toto sportā ir līdzīgi, jo kas labăk zin kā tas strādā,ja ne tie kuri paši kādreiz likuši liknes.

  +8 [+] [-]

, 2017-07-17 16:26, pirms 7 gadiem
Ja ir izslēgtas komandas no turnīriem, tātad bijuši pārkāpumi. Par šiem toto pārkāpumiem ir paredzēta kriminālatbildība. Vai Mežecka kungs , kā LFF pārstāvis (vai, varbūt, kāds cits no federācijas?),vērsīsies Valsts policijā ar iesniegumu,lai uzsāktu kriminālprocesus pret šiem darboņiem? Bez iesnieguma VP nekādus procesus neuzsāks, ja vien nebūs milzīga sabiedrības ažiotāža (par ko šaubos).

 +10 [+] [-]

, 2017-07-17 16:41, pirms 7 gadiem
Futbolam sejā spļauj trīs cilvēki, trīsgalvains pūķis - Indriksons, Mežeckis un Žuks.

  +5 [+] [-]

, 2017-07-17 17:03, pirms 7 gadiem
Kāds saimnieks, tāda saimniecība.

     [+] [-]

, 2017-07-17 17:16, pirms 7 gadiem
Komentāros vieni Ogres un Jēkabpils advokāti
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-07-17 18:39, pirms 7 gadiem
Jāni M., tev ne ar vienu nav jārunā. Savāc savas mantas, savus tovariščus un tinies tālāk

  +5 [+] [-]

, 2017-07-17 19:56, pirms 7 gadiem
teemu_saxon_121788018329042 rakstīja: tie kuri zākā LFF vadību, laikam ir stipri tālu no futbola, vai arī vnk muļķi.
Nu, tu jau esi īstais futbola eksperts un pazinējs, to varēja redzēt jau konf. kausa laikā.

  -1 [+] [-]

, 2017-07-17 20:02, pirms 7 gadiem
Riktigs nestradatajs tas Janis.

  +4 [+] [-]

, 2017-07-17 20:09, pirms 7 gadiem
Andora>Latvija
Lihtenšteina>Latvija
Gibraltārs=Latvija

  -2 [+] [-]

, 2017-07-17 20:35, pirms 7 gadiem
Gin4a rakstīja: Andora>Latvija
Lihtenšteina>Latvija
Gibraltārs=Latvija
jo?
Mēs Andoru vinnējām viesos
Lihtenšteinai neesam nekad zaudējuši
Gibraltāru viesos sasitām 5-0
vari lūdzu konkrēti paskaidrot savus muļķīgos salīdzinājumus?

  -3 [+] [-]

, 2017-07-17 20:36, pirms 7 gadiem
Anet rakstīja: Varu piekrist iepriekš rakstītājām, visam pie vainas ir nolaistais futbola līmenis. Ar grūtībām savākt 8 komandas virslīgai (!), zema motivācija kaut ko sasniegt, jo futbolā valda haoss. Jāsaprot funkcionāriem ka spēlēt futbolu jaunatni motivē pieaugušo spēlētāju piemērs, visu līmeņu spēļu atmosfēra. Kuras jau vairākus gadus diemžēl nav ne tuvumā. Tāpēc nenāk pat uz izlases spēlēm kā kādreiz (nu ja vienīgi paskatīties uz Ronaldu).
Tā vietā, lai gaustos, aizej uz kādu spēli!

  +6 [+] [-]

, 2017-07-17 20:41, pirms 7 gadiem
fkscd rakstīja: jo?
Mēs Andoru vinnējām viesos
Lihtenšteinai neesam nekad zaudējuši
Gibraltāru viesos sasitām 5-0
vari lūdzu konkrēti paskaidrot savus muļķīgos salīdzinājumus?
Skatos, esi pamatīgs jokdaris futbola žanrā! Turi buru, džekiņ!
Ja vēl sacenstos ar 1km2 apendiksu, tad mēs baisie Kingi būtu!

  -3 [+] [-]

, 2017-07-17 20:45, pirms 7 gadiem
Gin4a rakstīja: Skatos, esi pamatīgs jokdaris futbola žanrā! Turi buru, džekiņ!
Ja vēl sacenstos ar 1km2 apendiksu, tad mēs baisie Kingi būtu!
Nevajag rakstīt muļķības! Izdari kaut ko futbola labā, nevis muldi bezjēgā!
P.S. biju piemirsis. 2008. gadā mēs viesos zaudējām Lihtenšteinai

  +3 [+] [-]

, 2017-07-17 20:51, pirms 7 gadiem
fkscd rakstīja: Nevajag rakstīt muļķības! Izdari kaut ko futbola labā, nevis muldi bezjēgā!
P.S. biju piemirsis. 2008. gadā mēs viesos zaudējām Lihtenšteinai
Esmu darījis! Uz kājām, galvas, ceļgaliem varēju uzdriblēt 700+ reizes. Ja trenētos rūpīgāk, Barselonā, La Rambla normālu piķi kapātu.
Reizēm kāda nomierinoša tablete palīdz ieskatīties dzīves gājumā un pārlieku aizrautībā ar šauru redzesloku!

  +4 [+] [-]

, 2017-07-17 21:09, pirms 7 gadiem
Mežecki un Indrikson!

Varbūt tiešām beidzot ir laiks atkāpties uz neatgriešanos, nevis izmantot federāciju par bezmaksas ekskursiju biroju un labu komandējuma naudu iesūkšanas vietu?
Tāds indriksons gan pirms, gan pēc pārvēlēšanas vispār nav nekur redzams itkā ieņemtu nevis reāli apmaksātu amatu, bet kaut kādus atvaļināto kāzu ģenerāļa pienākumus.
Mežeckis retumis parādās, bet arī tad sāk gvelzt kaut ko nesakarīgu!
Mežecki- kamēr nesāksiet atņemt licences konkrētiem futbolistiem un pieeju futbolam konkrētiem funkcionāriem, nevis kā indriksona čekistu laikos nošaut visu komandu, ja tajā nevar atrast vienu nodevēju, nekas nemainīsies! Iemācies strādāt, pirms pretendē uz amatu!
Sāpīgākais, ka visa futbola sabiedrība, kā apmāti āži seko ar nokārtām galvām šiem pašlabuma meklētājiem, kuri ar visām četrām kājām ir uz mūžu iekāpuši zelta dziras silē. Vai tiešām uz mūžu? Hallo, futbola sabiedrība, cik ilgi cietīsiet, mazohisti?

  +2 [+] [-]

, 2017-07-17 21:21, pirms 7 gadiem
Kas jauns par stadionu, atkal gaidam kārtējo skandālu ap skonto? Kā nolaidāmies zemāk par andoru? Sc.com kur neērtie jautājumi šim funkcionāram?

  -3 [+] [-]

, 2017-07-17 21:22, pirms 7 gadiem
Parasts Futbola līdzjutējs rakstīja: Mežecki un Indrikson!

Varbūt tiešām beidzot ir laiks atkāpties uz neatgriešanos, nevis izmantot federāciju par bezmaksas ekskursiju biroju un labu komandējuma naudu iesūkšanas vietu?
Tāds indriksons gan pirms, gan pēc pārvēlēšanas vispār nav nekur redzams itkā ieņemtu nevis reāli apmaksātu amatu, bet kaut kādus atvaļināto kāzu ģenerāļa pienākumus.
Mežeckis retumis parādās, bet arī tad sāk gvelzt kaut ko nesakarīgu!
Mežecki- kamēr nesāksiet atņemt licences konkrētiem futbolistiem un pieeju futbolam konkrētiem funkcionāriem, nevis kā indriksona čekistu laikos nošaut visu komandu, ja tajā nevar atrast vienu nodevēju, nekas nemainīsies! Iemācies strādāt, pirms pretendē uz amatu!
Sāpīgākais, ka visa futbola sabiedrība, kā apmāti āži seko ar nokārtām galvām šiem pašlabuma meklētājiem, kuri ar visām četrām kājām ir uz mūžu iekāpuši zelta dziras silē. Vai tiešām uz mūžu? Hallo, futbola sabiedrība, cik ilgi cietīsiet, mazohisti?
Ievelc elpu !

  +1 [+] [-]

, 2017-07-17 21:30, pirms 7 gadiem
Anonymous187 rakstīja: Ievelc elpu !
Kā pašam ar skābekli? Grostonas ielā labāk elpojas?

  -2 [+] [-]

, 2017-07-17 21:37, pirms 7 gadiem
Caune JM rakstīja: Kā pašam ar skābekli? Grostonas ielā labāk elpojas?
Nezinu, kas tur ir, bet zinu to, ka kamēr viss uz ko jūs te lielie verkšķētāji esat spējīgi, ir drukāt šādus savārstojumus, kur pateikts tiek precīzi nekas, tikmēr ''suņi'' ries, bet ''karavāna'' ies uz priekšu..

  +2 [+] [-]

, 2017-07-17 22:58, pirms 7 gadiem
Futbolam sejā spļauj pati LFF ne klubi,tā kā vajag pašiem prasties un arī tīties.Jums jau sabiedrība sen iedevusi sarkano,bet kuram tad tagadējā Latvijā kauns,tāda sabiedrība, tāpēc katrs pelna kā prot,ne tikai Jūs ,kas naudu sa;nem bez jebkādas smadzeņu piepūles.Ne civilizēta komandu licenzēšana,pat kalendāru neprotat sastādīt nerunājot par pārējo saimniecisko darbību.Un jaunatnes futbols?Ar skatu uz nekurieni.

  +3 [+] [-]

, 2017-07-17 23:11, pirms 7 gadiem
Mežeckis nav nekāds svētais tēvs, bet šeit lietas sauc īstajos vārdos un neko lieku nav pateicis. Tie, kas aizstāv izslēgtos "klubus" [lasi - netīrās naudas vergus un marionetes] var droši iet smirdēt citur. Tādiem klubiem nav vietas Latvijas futbolā.

     [+] [-]

, 2017-07-17 23:42, pirms 7 gadiem
pitaras pisies prom no lv futbola abi arIndriksonu nepietie par 20 gadiem zagsanas sudi jus

     [+] [-]

, 2017-07-17 23:44, pirms 7 gadiem
Reāli pafisīsim Andorai Tēvzemē! Sercem čuju!
Kurš normāls pipars iet uz futbolu? Ebaaal... Mazohisms.
Uz 2.divīziju Ok, bet neba uz blici!
1 2 43 komentāri