Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Autors: Edmunds Novickis

Stojanovičs: "Eirokausos Latvijas klubu ārzemnieki uzņemas atbildību"

Stojanovičs: "Eirokausos Latvijas klubu ārzemnieki uzņemas atbildību"
Slaviša Stojanovičs. Foto: LFF

Sportacentrs.com 22. augustā Latvijas Futbola federācijas telpās tikās ar nacionālās valstsvienības galveno treneri Slavišu Stojanoviču. Aiz kalniem nav nākamās divas spēles "Euro 2020" kvalifikācijas turnīrā, kad Latvijas izlasei 6. septembrī Zalcburgā būs jātiekas ar Austriju un pēc tam 9. septembrī Rīgā ar Ziemeļmaķedoniju.

Materiāla apakšā pieejama šī pati intervija video formātā.

Vēlētos sākt sarunu par spēlēm jūnijā. Pēc zaudējuma Slovēnijai preses konferencē sacījāt, ka neesat drošs, vai šai komandai ir nākotne, spēlējot ar tādu attieksmi. Kādas ir Jūsu domas tagad?
Ar šādu attieksmi mēs vispār nevarēsim normāli spēlēt futbolu izlašu līmenī. Pēc pēdējām spēlēm man ir bijis daudz laika, lai visu izanalizētu, saprastu dažas lietas, noķertu īstos iemeslus. Mums noteikti jāmaina daudzas lietas, lai būtu sekmīgiem. Izlašu futbols ir augstākais līmenis, tajā spēlē savu valstu labākie spēlētāji. Attieksmes ziņā mums jāatgriežas pie pašiem pamatiem – ir jāciena izlases krekls, kuru uzvelkam.

Vai varat nosaukt konkrētas lietas, lai līdzjutēji redzētu, ka varam uzlabot to un to?
Ir ļoti grūta situācija. Kad seko izmaiņas izmaiņu pēc, dažreiz ir vēl sliktāks efekts. Taču izmaiņām neapšaubāmi ir jābūt – attieksmei laukumā un ārpus tā, uzvedībai laukumā un ārpus tā. Ir jāciena izlases krekls. Ir jābūt nacionālajai pašapziņai, kuru pagaidām neredzu. Un, pirmkārt, mums ir jābūt nacionālo izlašu kultam. Šobrīd šo lietu mums nav. Ir laiks atgriezties pie pamatiem, jāmēģina atrast iemesli. Jāatrod labākais, kas latviešu futbolistos ir, - viņu mentalitāte, futbola prasmes. Jāmēģina no tā izveidot viens vesels, jāsaliek kopā pozitīvie raksturi un futbolisti, kuri dara savu darbu. Jo tas nav labi apmaksāts hobijs, bet gan smags darbs – katru reizi, kad iesoļo laukumā.

Gorkšs nav treneris, taču pēc iepriekšējām divām neveiksmīgajām spēlēm viņš medijiem deva skaidras indikācijas, ka sastāvā varētu būt nozīmīgas izmaiņas. Ko varat atklāt?
Jā, izmaiņas būs. Dažas no tām ir piespiedu kārtā, dažas no tām ir, jo pienācis laiks kaut ko mainīt. Sastāvā ir jāiepludina svaigas asinis. Futbolistu kapacitāte nav liela, lai veiktu straujas izmaiņas, turklāt, kā teicu, izmaiņas nav veicamas izmaiņu pēc. Tām jābūt kvalitatīvām. Iespējams, ir laiks dot iespēju jauniem futbolistiem. Jādod iespēja tādiem spēlētājiem, kuri katru reizi laukumā atdos 100%.

Vai varētu būt tā, ka pat starp kandidātiem neiekļūs tādi, kuri iepriekšējos mačos bija pamatsastāvā?
Grūti šobrīd atbildēt. Situācija ir sarežģīta – daudzi spēlētāji no ārzemēm atgriežas Latvijā, vairāki no ārzemēs esošajiem nespēlē. Arī daudzi Virslīgā esošie izlases futbolisti nespēlē, jo neiztur konkurenci cīņā ar ārzemniekiem. Situācija patiešām ir sarežģīta – tieši futbolistu fiziskais stāvoklis. Diemžēl tas ir sliktāks nekā martā. Taču mums ir jāatrod risinājums. Kā jau teicu, būs izmaiņas visos līmeņos, būs izmaiņas uzvedības kodeksā izlasē – no brīža, kad sapulcējamies līdz brīdim, kad šķiramies. Es noteikti mēģināšu atrast to spēlētāju grupu, kas nākotnē Latvijas futbolu var pacelt labākā līmenī.

Vai varat kaut ko vairāk pastāstīt par šo kodeksu – būs vairāk disciplīnas, nopietnāka attieksme?
Viss. Disciplīna, uzvedības kodekss. Tā gan būs mūsu iekšēja lieta. Noteikumi ir sastādīti, futbolisti par tiem uzzinās pēc iespējas drīzāk, tāpat tiks sniegta vēl cita informācija pirms treniņnometnes. Es daudz runāju gan ar potenciālajiem izlases jaunpienācējiem, gan pārējiem, kuri būs kandidātu sarakstā. Nometnes laikā būs daudz sarunu un tikšanos, tāpat pēc spēles. Ceru, viņi visu uztvers pareizi.

Kad veicāt video analīzi pēc 0:3 un 0:5 zaudējumiem, bijāt dusmīgs par atsevišķu futbolistu darbībām vai komandu kopumā?
Abi divi. Pirmā spēle pret Izraēlu no mūsu puses bija pilnībā, pilnībā naiva. Pirms spēles sapulcēs tika precīzi izrunāta informācija ar lietām, kuras laukumā nedrīkstam darīt, lai nezaudētu. Taču mēs tieši šīs lietas darījām. Tikām sodīti par ikvienu kļūdu. Vairāk tās bija komandas kopējo darbību kļūdas, nevis individuālās. Nebijām pietiekami kompakti, nebijām gatavi, bijām pārāk naivi. Nebijām koncentrējušies, tāpēc zaudējām spēli. Spēle pret Slovēniju bija pilnīga katastrofa. Pat tagad man ir grūti noskatīties šo spēli, jo tā bija pilnīga pazemošana. Arī man kā trenerim, arī komandai. Kad pabeidzu analīzi, sevišķi fizisko rādītāju analīzi, tā bija postaža. Izlasē vai vienalga kādā citā futbolā, ja tu nevari veikt 25 metru sprintu 30. minūtē, tā ir problēma. Vai nu tu nevari vai negribi. Veikt 25 metru sprintu 30. minūtē var ikviens un var arī vairāk nekā to. Pret Slovēniju tā tiešām bija jocīga spēle. Nezinu, kas bija nepareizi. Runāju ar spēlētājiem, man tika sniegtas ļoti atšķirīgas versijas par spēli. Spēlējām totāli bez koncentrēšanās, totāli bez balansa. Mēs neparādījām neko, neko, neko.

Ja jums tiktu dota otrā iespēja aizvadīt šīs divas spēles, vai jūs nomainītu tikai dažus spēlētājus vai redzat, ka jūs arī kā treneris varējāt labāk sagatavot komandu, izvēlēties citu taktiku?
Es noteikti mainītu dažas lietas. Pret Slovēniju mēģināju panākt lielāku kompaktumu aizsardzībā, uzliekot trīs aizsardzības tipa spēlētājus [trīs centra aizsargus], vienlaikus augstāk spēlējot malējiem aizsargiem [Solovjovs un Savaļnieks], taču tas šeit nestrādā – šobrīd nevaram atļauties tā darīt, izmantojot šo taktisko shēmu. Tā ka šeit ir jautājums par shēmas izvēli. Gatavošanās spēlei bija tāda, kādai tai jābūt – visa informācija tika nodota. Sevišķi pret Slovēniju, jo lieliski pārzinu gan šīs komandas spēlētājus, gan treneri. Esmu trenējis kā minimums 10 Slovēnijas izlases futbolistus. Tā ka zināju viņu īpašības, tomēr mēs neizdarījām neko. Iespējams, šajā spēlē neizvēlējos pareizo taktisko shēmu [5-3-2]. Iespējams, tā bija mana kļūda. Uzskatīju, ka varam nospēlēt kompaktāk. Tomēr mēs nespēlējām kompakti un zaudējām katastrofālā veidā.

Kad ieradāties, sacījāt, ka nebaidāties likt sastāvā gados jaunos spēlētājus. Taču ar nosacījumu, ka viņi spēlē savos klubos. Patiesībā vairums no viņiem klubos nespēlē. Ko varat sacīt par šo tēmu? Jo jūsu kritiķi saka, ka puse sastāva ir jānomaina un jāliek jaunieši.
Saprotu kritiķus un viņu argumentāciju, jo daudzi no tiem futbolistiem, kuri līdz šim bijuši izlasē, nav parādījuši īsto sniegumu. Iespējams, ir pienācis laiks kaut ko mainīt. Taču, ja tu nomaini kādu, vietā jānāk kvalitātei. Diemžēl Latvijas jaunie spēlētāji, kuri ir ārzemju akadēmijās Eiropā, nav pat tuvu tam, lai tiktu pirmajā komandā. Šovasar visu detalizēti pārbaudīju un, atskaitot Ontužānu, neviens nav pirmās komandas tuvumā. Zeļenkovs bija salīdzinoši tuvu [B Sērijas kluba “Empoli” galvenajai komandai – aut.], taču arī viņu izslēdza ārā. Ja tu ikdienā nespēlē, ja neesi galvenajā komandā 20-25 futbolistu lokā, tad kā tu vari spēlēt nacionālajā izlasē, kur jācīnās pret attiecīgās valsts “Top” futbolistiem? Situācija tiešām ir sarežģīta. Jā, ir daži interesanti jaunie spēlētāji Virslīgā, es viņiem pievērsu uzmanību. Skatīsimies, kāda būs mana izvēle.

Kāda ir iekšējā atmosfēra izlasē? Noteikti dzirdējāt par Vaņina atklāto vēstuli un to, ka viņš ar Gorkšu pārrunāja finansiālo jautājumu – Vaņins izteica viedokli, ka spēlētājiem par dalību izlasē ir jāsaņem lielāks atalgojums un ka viņš necīnās par sevi, bet citiem puišiem komandā. Gorkšs atteica, ka viņam nepatīk, ja, pārstāvot izlasi, ir runas par naudu. Kurā pusē esat jūs?
Tā ir sarežģīta situācija. Zinu, ka gandrīz visur, kur esmu strādājis, izlases ieskaitot, futbolistiem ir bonusi un prēmijas par sniegumu izlasē. Es mēģināšu runāt ar prezidentu. Tāpat mēģināju sazināties ar Vaņinu, taču līdz pat šim brīdim man tas nav izdevies. Ceru, šo dienu laikā man izdosies ar viņu aprunāties par šīm problēmām. Esmu tādā pozīcijā, ka man ir jāuzklausa abas puses. Protams, mēs esam atkarīgi no futbolistiem, tāpēc mums jāatrod risinājums, kas ir labākais gan federācijai, gan spēlētājiem. Taču kopumā spēlēšanai izlasē ir jābūt vislielākajam godam ikviena futbolista karjerā. Ja viņi spēlē tikai naudas dēļ, tad tā ir problēma.

Kādu redzat Vaņina lomu izlasē gaidāmajos mačos? Viņš nespēlēja pēdējās izlases spēlēs, tāpat viņš nespēlē klubā.
Kad es ar viņu aprunāšos, tad varēšu pateikt vairāk.

Esat teicis, ka sastāvā būs izmaiņas jūnija spēļu dēļ, taču ir arī daži svarīgi futbolisti, kuri šovasar savos klubos nav spēlējuši vai spēlējuši maz. Karašausks ir “pazudis”, Jānis Ikaunieks tikai tagad atgriezies Liepājas sastāvā. Tāpat jautājums ir par Dāvi Ikaunieku, Dubru, Solovjovu, Gabovu. Katram savi iemesli. Vai futbolists, kurš vasarā ir maz spēlējis, var spēlēt nacionālajā izlasē?
Kā jau minēju, šobrīd situācija ir vēl sarežģītāka nekā martā, jo futbolisti nespēlē vai arī sākuši spēlēt šonedēļ vai pagājušajā nedēļā. Daudzi nav sagatavojušies kā nākas, daudzi no ārzemēm atgriežas Latvijā. Pirmais, ko vēlos no spēlētājiem, lai viņi būtu gatavi fiziski. Ja šajā līmenī neesam fiziski gatavi, tad mums te nav, ko darīt. Tā ir pirmā tēma, kas spēlētājiem ir jāzina. Vai viņi spēlē klubā un vai viņi to dara labi, jo ir daži puiši, kuri regulāri spēlē, taču nav izlases līmenī. Dažreiz mums vienkārši nav izvēles, ārzemnieki Virslīgā diemžēl ieņem Latvijas spēlētāju vietas, un latviešu spēlētāji sēž uz beņķīša. Reizēm man nākas izvēlēties futbolistus, kuri Virslīgā sēž uz beņķīša, jo nav citu variantu. Taču es centīšos, cik vien spēšu un izvēlēšos tos, kuriem ir pietiekams spēles laiks, kuri spēlē nepārtraukti un ir spēļu ritmā, lai parādītu labāko izlasē.

Iepriekš teicāt, ka Latvijas futbolam nav lielas kapacitātes. Vai varat atklāt, cik futbolistu vārdi ir jūsu lielajā sarakstā?
24 [pārprot jautājumu un nosauc izsaukto kandidātu skaitu – aut.].

Biju domājis lielo sarakstu, no kura izvēlaties kandidātus.
Neesmu skaitījis. Es vienkārši eju cauri katram klubam, vēroju visas Virslīgas komandas, cenšos atrast jaunas, svaigas asinis. Cenšos atrast kvalitāti. Komunicēju ar klubu menedžmenta cilvēkiem, runājos ar treneriem, ieklausos padomos. Neesmu šeit viens, izlase nav mana privātā lieta, tā nav solo grupa. Cenšos ievākt visu informāciju arī no citiem kolēģiem. Man ir sava nākotnes vīzija – ceru, izvēle būs pareiza.

Šovasar Latvijas futbols “noķēra” pozitīvas emocijas Eirokausos. Skaidrs, ka mūsu klubos ir daudz ārzemnieku, taču šeit stāsts ir par to, ka vājāka komanda spēj uzvarēt stiprāku. Piemēram, “Riga” pārspēja Polijas čempionus. Cilvēki skatās izlasi, skatās Eirokausus un salīdzina. Jūs pats nojaušat secinājumus.
Jā, zinu, zinu. Esmu apmierināts ar to, ka klubi spēlē diezgan labi. Ne tikai “Riga” – dažas labas spēles aizvadīja arī “Liepāja” un “Ventspils”, tāpat nesliktu maču Ļubļanā aizvadīja RFS, biju klātienē Slovēnijā. Bija interesanti secinājumi pēc spēlēm. Taču galvenais ir tāds, ka vairumā gadījumu vismaz 50% no sastāva veido ārzemnieki, kuri atsevišķos brīžos uzņemas atbildību. Man nav iespējas šos ārzemniekus paņemt uz izlasi. Savukārt no latviešiem spēlē trīs, četri, pieci. Tas bija retums, ka latviešu laukumā ir vairāk nekā ārzemnieku.

Otra lieta – mūsu komandas ir čempionāta vidū, kamēr dažiem pretiniekiem ir starpsezonu periods. Poļu komanda bija gatavošanās posmā. Iedošu vienu salīdzinājumu – poļu komandā [“Piast”] bija viens slovēnis, kuru arī esmu trenējis, Urošs Koruns [tieši viņš Gļivicē pie 3:1 pēdējās minūtēs kuriozi ieraidīja bumbu savos vārtos, stipri palīdzot "Riga" divu spēļu kontekstā - aut.]. Viņš ir Polijas čempions, viņš regulāri spēlē, taču viņš nav pat tuvumā Slovēnijas izlasei. Tas salīdzinājumam.

Ļoti gaidu šodienas spēli starp Kopenhāgenu un “Riga” [saruna notika 22. augustā – aut.], jo ļoti labi zinu Kopenhāgenu, tās treneri, viņa filozofiju. Skatījos dāņu spēli pret “Crvena Zvezda”, kurai tā bija ļoti grūta spēle, bet kura šobrīd ir tuvu Čempionu līgas grupu turnīram [otrdien serbu čempioni otro gadu pēc kārtas iekļuva ČL grupu turnīrā – aut.]. Ja “Riga” arī Kopenhāgenā aizvadīs labu spēli, tā būs laba zīme.

Jūs varētu arī argumentēt, ka Latvijas klubi visbiežāk latviešu pozīcijas aizpilda aizsardzības centrā, vārtsarga pozīcijā. Iespējams, 10 no 20 labākajiem latviešu futbolistiem ir centra aizsargi, kamēr jums izlasē ir vajadzīgi tikai divi vai trīs.
[Smaida] Jā, mums ir diezgan laba kapacitāte vārtsarga pozīcijā, tāpat centra aizsargu pozīcijā. Ir nelielas problēmas ar malējiem aizsargiem un centra pussargiem. Tas ir izšķirošs jautājums, kuram mums jāatrod risinājums. Tāpat ir jautājums par uzbrucēju pozīciju, jo divi no viņiem spēlē Polijas pēc spēka otrajā līgā, vēl viens ir Šveicē, lielāko daļu laika pēdējos mēnešos pavadot uz soliņa. Tā ir mūsu realitāte. Taču izlašu mači ir arī iespēja viņiem sevi pierādīt un tikt labākos klubos.

Vai Armands Pētersons ir šīs vasaras pozitīvais pārsteigums?
Jā. Pētersonu pazīstu ļoti labi, jo esmu viņu trenējis. Viņš ir puisis, kurš ir atalgots par pozitīvo attieksmi laukumā. Katru reizi viņš parāda visu, ko spēj. Katru reizi viņš ir savā līmenī. Viņš nebaidās katru reizi atdot 100%. Tas mani apmierina. Viņš ir futbolists, ar kuru katrs treneris var rēķināties.

Sacījāt, ka apmeklējāt klātienē Ļubļanas “Olimpija” un RFS spēli. Nepatīkams jautājums - kur bijāt šovasar, jo Virslīgā nebijāt redzams?
Izstāstīšu par to sīkāk, jo esmu dzirdējis dažādas spekulācijas par savu prombūtni. Kad parakstīju līgumu ar LFF un runāju ar LFF prezidentu, mums bija vienošanās, ka piemērotā brīdī varu doties pie ģimenes, jo šeit Latvijā esmu viens un atrodos Latvijā 80% laika. Pēc spēles pret Slovēniju man bija tikšanās ar prezidentu un U-21 izlases treneri. Vienojāmies, ka vispirms dosimies uz U-21 čempionātu Itālijā, lai es mēģinātu palīdzēt Kazakeviča kungam ar Serbijas un Polijas U-21 komandu analīzi, jo mūsu U-21 ir vienā grupā ar šīm pretiniecēm.

Kad atrados Itālijā, jūnija beigās satikos ar draugiem un atbildīgiem cilvēkiem “Empoli”, “Sampdoria” un “Verona”, lai ievāktu visu informāciju par Saveļjevu, Veipu un Zeļenkovu, ņemot vērā viņu tā brīža pozīcijas savos klubos un Latvijas izlases kapacitāti. Jūlija sākumā apciemoju savu ģimeni, kura ir nevis Slovēnijā, bet Serbijā. Paliku tur aptuveni septiņas dienas, jo, kad RFS bija spēle Ļubļanā, atkal no Serbijas, atrodoties pie pašas Bulgārijas robežas, devos atpakaļ uz Slovēniju. Ļubļanā mēģināju pēc iespējas palīdzēt RFS – ar laukumiem, treniņiem pirms mača. Savukārt pēc spēles satikos ar RFS futbolistiem un Māri Verpakovski. Pēc tam man bija iespēja ar saviem datiem doties uz universitāti, kur man ir labi kontakti ar labākajiem fiziologiem Eiropā, lai viņi man paskaidrotu fiziskos datus, kurus dabūju Slovēnijā, nevis Latvijā [runa par Latvijas un Slovēnijas 0:5 spēli – aut.]. Man bija tikšanās ar ārstiem universitātē, un viņi man iedeva informāciju.

Pēc tam es mēģināju palīdzēt vienam no mūsu izlases futbolistiem iekārtoties kādā no Slovēnijas klubiem. Man bija tikšanās ar šī kluba prezidentu. Tāpat man bija tikšanās ar citu Latvijas izlases spēlētāju, centra aizsargu Maksimenko – aut., par viņa iespējamo pievienošanos Sofijas “Levski”. Tikos arī ar “Levski” pārstāvjiem, mēģinot izpalīdzēt. Diemžēl viss izvērtās nesekmīgi, jo futbolisti izvēlējās citus klubus. Pēc tam devos uz Belgradu, kur satikos ar saviem asistentiem, jo iepriekšējais asistents atradās Belgradā un šī brīža asistents Bukarevs ieradās Belgradā no Bulgārijas, lai pabeigtu analīzi, uztaisītu atskaiti un vīziju nākamajiem periodiem, kā arī sagatavotos septembra nometnei. Tālāk darbojos kā lektors Slovēnijā tās treneriem par standartsituācijām futbolā, līdz atgriezos Latvijā. Šis bijis diezgan aizņemts laiks, jūlijā bija daudz pārvietošanās. Šai laikā es noteikti neatpūtos, neskaitot tās septiņas dienas, kad apciemoju ģimeni jūlija sākumā. Pēc tam strādāju nepārtraukti.

Tātad arī strādājat kā skauts Latvijas futbola labā?
Mana vēlme ir, lai Latvijas futbolisti spēlē pēc iespējas labākās līgās labās komandās, lai pret viņiem attiektos kā īsteniem profesionāļiem. Tāda ir mana vēlme. Runāju ar šiem spēlētājiem daudzas reizes. Joprojām ir atklāts jautājums par dažu futbolistu nākotni. Klātienē vēroju arī Ļubļanas “Olimpija” spēli pret turkiem, lai sekotu Maksimenko, kurš šobrīd nonācis nepatīkamā situācijā. Ceru, tuvāko dienu laikā viss atrisināsies, jo līdz transfēru perioda beigām nav atlicis daudz laika. Satikos arī ar viņu. Šai laikā bijis daudz tikšanos un sarunu. Tāds bijis mans jūlijs.

Saveļjevs, Veips, Zeļenkovs – vai viņi sportiskā ziņā ir tālu no tiem mūsu futbolistiem, kuri spēlē izlasē?
Diemžēl šobrīd tālu. Varbūt Zeļeņkovs rāda dažas labas lietas, un viņš bija salīdzinoši tuvu pirmajai komandai [“Empoli”, Itālijas B Sērija – aut.], taču tagad viņš ir atkritis. Veips ir kaut kur pa vidu, viņš nezina, ko izvēlēsies – viņam ir opcijas Itālijas B Sērijā, C Sērijā, es sekošu līdzi.

Vēl viens jautājums no nepatīkamajiem – ja nebijāt Latvijā, ir svarīgi zināt, kas notiek Virslīgā. Mēs, žurnālisti, Virslīgas pēcspēles preses konferencēs esam vaicājuši, un vairāki treneri saka, ka nepazīst jūs personīgi. Valmieras treneris, “Spartaka” treneris un vēl daži. Vai jums ir komunikācija ar viņiem?
Pirms došanās prom man bija komunikācija gandrīz ar visiem [Virslīgas klubu] treneriem, atskaitot Valmieras treneri. Tā ir taisnība, gaidu brīdi, lai aprunātos arī ar viņu. Arī viņš veltīja nepatīkamus izteikumus, tāpēc man bija vajadzīgs laiks, lai nedaudz mazinātu sakāpinātās emocijas un aprunātos pēc tam. “Spartaka” treneris ir jauns treneris Virslīgā, satikšos arī ar viņu. Ar pārējiem Virslīgas treneriem esmu kontaktējies, ieskaitot “Ventspili”, kurai tagad ir jauns treneris. Tagad man ir darāmas citas lietas – neteikšu, ka svarīgākas, jo manā ziņojumā viens no punktiem ir, ka jābūt labam kontaktam ar visiem Virslīgas treneriem, jāieklausās arī viņu viedoklī. Tāpat vismaz reizi mēnesī man jātiekas ar visu jauniešu izlašu treneriem. Palēnām esam to sākuši darīt un noteikti turpināsim.

Ir Latvijas futbola treneri, kuri saka, ka "Daugavas" stadions nesniedz īstu futbola atmosfēru. Saka, ka tribīnes ir pārāk tālu no laukuma. Un to, ka "Skonto" stadions ir daudz labāks variants. Kādas ir jūsu domas?
Esmu runājis arī par šo tēmu. Arī es uzskatu, ka “Skonto” stadionā mēs varētu nospēlēt labāk. Tribīnes ir tuvāk, laukums nav tik plašs, futbola atmosfēra ir labāka. Viena no manām vēlmēm ir, lai izlase spēlētu “Skonto” stadionā. Taču tas nav atkarīgs no manis, tas ir atkarīgs no LFF lēmuma. Ceru, viņi mainīs to pēc iespējas drīzāk.


, 2019-08-29 08:51, pirms 5 gadiem
Par ko mēs varam runāt, ja Latvijas izlases kandidāti ir tik vāji, ka netiek laukumā vietējā virslīgā? Traģikomiska situācija.
, 2019-08-29 09:43, pirms 5 gadiem
janis_vaivods_5482736 rakstīja: Par ko mēs varam runāt, ja Latvijas izlases kandidāti ir tik vāji, ka netiek laukumā vietējā virslīgā? Traģikomiska situācija.
Diezvai šādā situācijā būtu pareizi palielināt leģionāru limitu, kā to prasa Virslīga, drīzāk to vajadzētu samazināt.
, 2019-08-29 09:55, pirms 5 gadiem
otins rakstīja: Diezvai šādā situācijā būtu pareizi palielināt leģionāru limitu, kā to prasa Virslīga, drīzāk to vajadzētu samazināt.
Diezvai tas dos kādu pozitīvu tendenci, kamēr šie spēlētāji neiespringstot saņems labu naudu tepat uz vietas, bez motivācijas atrast darbu ārzemēs, kur par vietu sastāvā būs jācīnās "ar nagiem un zobiem".
, 2019-08-29 10:04, pirms 5 gadiem
Mans uzskats ir tāds, ka virslīgā ir pietiekoši daudz spēlētāju, kuri attīstītajās futbola valstīs pie profesionāliem līgumiem netiktu, bet dragātu amatieros. Vajag reāli skatīties uz lietām.
, 2019-08-29 10:15, pirms 5 gadiem
Un pie kā mēs nonākam,ja palielinām atļauto legionāru skaitu Virslīgā?Mums ir vajadzīga kvalitāte,nevis kvantitāte un jārada iespēja savējiem.
, 2019-08-29 10:23, pirms 5 gadiem
Nesaprotu kāpēc nevar iecelt par izlases treneri kādu no Virslīgas klubu treneriem kas zin visus spēlētājus no A-Z!
, 2019-08-29 10:25, pirms 5 gadiem
emox rakstīja: Un pie kā mēs nonākam,ja palielinām atļauto legionāru skaitu Virslīgā?Mums ir vajadzīga kvalitāte,nevis kvantitāte un jārada iespēja savējiem.
Bet tagad jau ir kvantitāte un nav kvalitāte! Būs leģionāru limits, būs puikiem jārauj bikses pakaļā un jācīnās par vietu sastāvā!
, 2019-08-29 10:28, pirms 5 gadiem
emox rakstīja: Un pie kā mēs nonākam,ja palielinām atļauto legionāru skaitu Virslīgā?Mums ir vajadzīga kvalitāte,nevis kvantitāte un jārada iespēja savējiem.
Jā, nūja ar diviem galiem, savējiem, protams, jādod iespēja, bet nepazaudējot motivāciju tikt augstākā līmenī.
, 2019-08-29 10:56, pirms 5 gadiem
emox rakstīja: Un pie kā mēs nonākam,ja palielinām atļauto legionāru skaitu Virslīgā?Mums ir vajadzīga kvalitāte,nevis kvantitāte un jārada iespēja savējiem.
Tieši tā, un konkurence savējo starpā ne par kapeiku nav sliktāka kā ar leģionāriem. vel jo vairāk, ja šī konkurence ar leģionāriem ir mīts, kā tas ir šobrīd.
, 2019-08-29 11:03, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tieši tā, un konkurence savējo starpā ne par kapeiku nav sliktāka kā ar leģionāriem. vel jo vairāk, ja šī konkurence ar leģionāriem ir mīts, kā tas ir šobrīd.
Hvz ar to mītu... Leģionāri Virslīgā ir labāki, nekā pirms pāris gadiem, tur nav šaubu. Konkurence ar sava vai zemāka līmeņa vietējiem spēlētājiem, protams, nekādu baigo izaugsmi neveicinās.
, 2019-08-29 11:28, pirms 5 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Hvz ar to mītu... Leģionāri Virslīgā ir labāki, nekā pirms pāris gadiem, tur nav šaubu. Konkurence ar sava vai zemāka līmeņa vietējiem spēlētājiem, protams, nekādu baigo izaugsmi neveicinās.
Sorry, vecīt, bet šobrīd LFV patiesi leģionāru statusam (būt galvas tiesu labākam par vietējo spēlētāju) atbilst 5-8 no visiem leģionāriem.
Arī 90-tos un pēc tam LV futbolā bija gana daudz ļoti labi leģionāri. Tie gan pārsvarā bija gruzīni, krievi, ukraiņi un leiši. Kaut vai tas pats leģendārajais LM spēlētājs no Krievijas Aleksandrs Katasonovs, kurš blieza golus uz velna paraušanu.
, 2019-08-29 11:49, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Sorry, vecīt, bet šobrīd LFV patiesi leģionāru statusam (būt galvas tiesu labākam par vietējo spēlētāju) atbilst 5-8 no visiem leģionāriem.
Arī 90-tos un pēc tam LV futbolā bija gana daudz ļoti labi leģionāri. Tie gan pārsvarā bija gruzīni, krievi, ukraiņi un leiši. Kaut vai tas pats leģendārajais LM spēlētājs no Krievijas Aleksandrs Katasonovs, kurš blieza golus uz velna paraušanu.
Skonto 90. gadu nogalē bija labi leģi, kas neapšaubāmi vilka uz augšu klubu un spēlētājus. Nevar viennozīmīgi pateikt, bet tas, ka vietējais sēž uz beņķa un saņem tūkstošus, tas, protams, ir absurds. Limits ir jāmaina, jo sāk ieplūst arvien labāki leģionāri.
, 2019-08-29 12:02, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Sorry, vecīt, bet šobrīd LFV patiesi leģionāru statusam (būt galvas tiesu labākam par vietējo spēlētāju) atbilst 5-8 no visiem leģionāriem.
Arī 90-tos un pēc tam LV futbolā bija gana daudz ļoti labi leģionāri. Tie gan pārsvarā bija gruzīni, krievi, ukraiņi un leiši. Kaut vai tas pats leģendārajais LM spēlētājs no Krievijas Aleksandrs Katasonovs, kurš blieza golus uz velna paraušanu.
Kāpēc tad ir Eirokausus rezultāti, ja tikai 5-6 leģionāri ir virs vietējā spēlētāja, bet izlase nespēj uzvarēt Andoru?
, 2019-08-29 12:21, pirms 5 gadiem
Jūtams, ka treneris ne uz ko necer.

Latvijas izlasi šajā desmitgadē noraka Cauņas un Zjuzina traumatisms, kā arī Rudņeva sāga. Līdz ar to izlasei nav galvas - pieredzējušu un talantīgu spēlētāju, līderu, vilcēju. Nu jau dažiem būtu vecums, bet pa šo laiku daudz kas labs arī būtu bijis un nebūtu tāda vispārējā depresija.
, 2019-08-29 12:21, pirms 5 gadiem
datmons rakstīja: Kāpēc tad ir Eirokausus rezultāti, ja tikai 5-6 leģionāri ir virs vietējā spēlētāja, bet izlase nespēj uzvarēt Andoru?
Sāksim ar to, ka FKV ar šo pašu leģionāru limitu pirms 10 gadiem Eiropas kausos tika vel tālāk nekā FCR. Tiesa tad nebija Play Off kārta.
Es teikšu tā, ka pat pasaules Top izlasēm gadās nopietni kritumi, protams, no viņu redzes loka. Kaut vai tā pati Portugāles izlase kāda tā bija pirms tajā sāka spēlēt Ronaldo, un kāda tā ir ar viņu.
Tad kāpēc, lai LV izlase būtu pasargāta no šāda pamatīga krituma savā līmenī?
Iemeslu tam var būt daudz un dažādi, un nav daudz pozitīvu sakritību vienlaicīgi. Piemēram, izlasei nav izteikta līdera, kurš var vienatnē pavilkt visu izlasi, un ne tikai laukumā. Savulaik Verpakovskis ļoti pavilka LV izlasi uz augšu, un tās kritums sākās, kad viņam pašam vairs tik spoži laukumā neklājās. Par uzticēšanos viņam jāpateicas Revazam Dzodzuašvili, kurš viņu kā galīgi zaļu gurķi izcēla no LM.
Varbūt tagad Slaviša Stojanovičs ar vēlmi reorganizēt LV izlasi atradīs kādu dimantu starp LV jaunajiem spēlētājiem, kurš laika gaitā pavilks izlasi uz augšu. Vai pat vairākus.
, 2019-08-29 12:24, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Sāksim ar to, ka FKV ar šo pašu leģionāru limitu pirms 10 gadiem Eiropas kausos tika vel tālāk nekā FCR. Tiesa tad nebija Play Off kārta.
Salīdzinājums nevietā. Tajā laikā pašmājas materiāls bija pavisam citā līmenī nekā patreiz. Ja vismaz klubu futbolā vēlamies sensācijas, leģu limiti jāatceļ pilnībā.
, 2019-08-29 12:29, pirms 5 gadiem
Fufelis 😁
Virslīgai nav jābūt latviešu siltumnīcai un viss.
Tā pati Liepāja jau sen būtu varejusi audzināt savus superlimeņa vietējos...
Diemžēl izaudzē viduvējības un tad spiesti pieaicināt citas lētās viduvējības no Āfrikas, jo dārgāku legionāru nevar atļauties.
Tāda ir Liepājas realitāte.
Nav ne vietējo, ne naudas normāliem leģionāriem.
Un tā ir pasas Liepājas, nevis Riga FC, RFS problēma.
Riga FC un RFS leģionāru meistarības līmenis neprasa komentārus.
, 2019-08-29 12:31, pirms 5 gadiem
Konkurence starp vietējiem un leģionāriem?
Paskatieties kā tam pašam Rakelam jāplēšas par vietu.
Kā Oļegam nekas nav garantēts.

Jo... Riga FC legionari pastiprina komandu, nevis aizpilda caurumus kā tas ir Liepājā, Mettā.
, 2019-08-29 12:36, pirms 5 gadiem
DaMarcus rakstīja: Konkurence starp vietējiem un leģionāriem?
Paskatieties kā tam pašam Rakelam jāplēšas par vietu.
Kā Oļegam nekas nav garantēts.

Jo... Riga FC legionari pastiprina komandu, nevis aizpilda caurumus kā tas ir Liepājā, Mettā.
Liepājā jau arī, Ikauniekam nekas nav garantēts
Bet vispār piekrītu.
, 2019-08-29 12:37, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Sāksim ar to, ka FKV ar šo pašu leģionāru limitu pirms 10 gadiem Eiropas kausos tika vel tālāk nekā FCR. Tiesa tad nebija Play Off kārta.
Es teikšu tā, ka pat pasaules Top izlasēm gadās nopietni kritumi, protams, no viņu redzes loka. Kaut vai tā pati Portugāles izlase kāda tā bija pirms tajā sāka spēlēt Ronaldo, un kāda tā ir ar viņu.
Tad kāpēc, lai LV izlase būtu pasargāta no šāda pamatīga krituma savā līmenī?
Iemeslu tam var būt daudz un dažādi, un nav daudz pozitīvu sakritību vienlaicīgi. Piemēram, izlasei nav izteikta līdera, kurš var vienatnē pavilkt visu izlasi, un ne tikai laukumā. Savulaik Verpakovskis ļoti pavilka LV izlasi uz augšu, un tās kritums sākās, kad viņam pašam vairs tik spoži laukumā neklājās. Par uzticēšanos viņam jāpateicas Revazam Dzodzuašvili, kurš viņu kā galīgi zaļu gurķi izcēla no LM.
Varbūt tagad Slaviša Stojanovičs ar vēlmi reorganizēt LV izlasi atradīs kādu dimantu starp LV jaunajiem spēlētājiem, kurš laika gaitā pavilks izlasi uz augšu. Vai pat vairākus.
Ventspils toreiz viss sakrita- tikai 2 kārtas+ pretinieks BATE tikai+ sitiens, kuru otro reizi neatkārtosi!
Šogad visi klubi spēlē ļoti cienījami! Uzvaru ir ļoti daudz, labu spēļu ir ļoti daudz!
, 2019-08-29 12:37, pirms 5 gadiem
Izvēle ir:
1) ļaut tadai Liepājai (vai šī kalibra komandai) buksēt tāpat kā tā buksē tagad - eksistēt, pērkot lēto Āfrikas desu tur, kur paši nav izaudzinājuši Toberus...
2) ļaut pakāpeniski ieviest leģionāru limita atcelšanu EEZ pilsoņiem, lai:
a) Liepājas kalibrs nevar vairs tik vnk sēdēt uz vietas un turpināt dzīvot ar savu lēto Āfrikas desu
b) Riga FC kalibrs var nepārmaksāt latviešiem un būtiski uzlabot sastāvu, par to, iespējams, pat samaksājot tik, cik to dara šobrīd.

Pietiks dzīvot medus maizītē vietējiem
Un pietiks pirkt lēto desu

Tikai tā augsim kā līga.
Un kā redzu "8-3", mēs pakāpeniski kko tādu darīsim, tiesa... pagaidām visiem leģionāriem... tātad... arī lētajai desai...
, 2019-08-29 12:38, pirms 5 gadiem
Vispār skatos, ka ja nevar tieši atbildēt, tad jāraksta palags kā funim
, 2019-08-29 12:39, pirms 5 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Liepājā jau arī, Ikauniekam nekas nav garantēts
Bet vispār piekrītu.
Ikaunieks jau pats palaidās pašapmierinātībā un slinkumā, kā sapratu.
Ar pilnu atdevi esot... šim ir vieta pamatā jau by default ierēķināta 😁
, 2019-08-29 12:39, pirms 5 gadiem
Karoč viņš jau pamatā zin, ka nebūs ko atbildēt, tad nu izdomā kārtējās pasakas
, 2019-08-29 12:41, pirms 5 gadiem
DaMarcus rakstīja: Konkurence starp vietējiem un leģionāriem?
Paskatieties kā tam pašam Rakelam jāplēšas par vietu.
Kā Oļegam nekas nav garantēts.

Jo... Riga FC legionari pastiprina komandu, nevis aizpilda caurumus kā tas ir Liepājā, Mettā.
Rakels, Laizāns beigās pret Kopenhāgenu neizskatījās nobijušies
Leģionāri dod pārliecību vietējiem!
, 2019-08-29 12:42, pirms 5 gadiem
datmons rakstīja: Ventspils toreiz viss sakrita- tikai 2 kārtas+ pretinieks BATE tikai+ sitiens, kuru otro reizi neatkārtosi!
Šogad visi klubi spēlē ļoti cienījami! Uzvaru ir ļoti daudz, labu spēļu ir ļoti daudz!
Tu gribi teikt, ka FCR šogad nekas nesakrita?
Un kā vel, jo izcīnot TIKAI 1 (vienu) uzvaru visās četrās atlases kārtās, un to pašu pret ļoti vāji šo sezonu sākušo pērno Polijas čempionu, tikt līdz EL PO var tikai un vienīgi ar pamatīgas veiksmes piedevu. Un tikko pretīm nāk nebūt ne Top līgas klubs, kuram ir labas ambīcijas, tā FCR nograbēja, kā maz nelikās.
, 2019-08-29 12:44, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tu gribi teikt, ka FCR šogad nekas nesakrita?
Un kā vel, jo izcīnot TIKAI 1 (vienu) uzvaru visās četrās atlases kārtās, un to pašu pret ļoti vāji šo sezonu sākušo pērno Polijas čempionu, tikt līdz EL PO var tikai un vienīgi ar pamatīgas veiksmes piedevu. Un tikko pretīm nāk nebūt ne Top līgas klubs, kuram ir labas ambīcijas, tā FCR nograbēja, kā maz nelikās.
Kas Jums nelikās? Pie 2-1 izbraukumā bija ļoti labas iespējas panākt niču!
, 2019-08-29 12:45, pirms 5 gadiem
datmons rakstīja: Rakels, Laizāns beigās pret Kopenhāgenu neizskatījās nobijušies
Leģionāri dod pārliecību vietējiem!
Jā, protams.
Jo meistarīgāki puiši riņķī. Var vairāk atļauties rādīt savus plusus, nevis uztraukties par savu mīnusu parādīšanos laukumā.
Tas ir kaut kas līdzīgs kā Ešlija Janga piemērs iekš Manchester United. Tā uzreiz mēģinot atrast kādu piemēru.
, 2019-08-29 12:46, pirms 5 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Liepājā jau arī, Ikauniekam nekas nav garantēts
Bet vispār piekrītu.
Hm, njā!
Tikai tā kautrīgi ir aizmirsts tāds klubs kā RFS, kurš vienīgais no visiem LV klubiem nograbēja EL kalifikācijas pirmajā kārtā, un LFV spēlē kā pa viļņiem. RFS ir 11 leģionāri.
, 2019-08-29 12:46, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tu gribi teikt, ka FCR šogad nekas nesakrita?
Un kā vel, jo izcīnot TIKAI 1 (vienu) uzvaru visās četrās atlases kārtās, un to pašu pret ļoti vāji šo sezonu sākušo pērno Polijas čempionu, tikt līdz EL PO var tikai un vienīgi ar pamatīgas veiksmes piedevu. Un tikko pretīm nāk nebūt ne Top līgas klubs, kuram ir labas ambīcijas, tā FCR nograbēja, kā maz nelikās.
Ventspils pret Cīrihi 1-5!
, 2019-08-29 12:46, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Tu gribi teikt, ka FCR šogad nekas nesakrita?
Un kā vel, jo izcīnot TIKAI 1 (vienu) uzvaru visās četrās atlases kārtās, un to pašu pret ļoti vāji šo sezonu sākušo pērno Polijas čempionu, tikt līdz EL PO var tikai un vienīgi ar pamatīgas veiksmes piedevu. Un tikko pretīm nāk nebūt ne Top līgas klubs, kuram ir labas ambīcijas, tā FCR nograbēja, kā maz nelikās.
Šosezon FCR gan paveicās, gan nepaveicās.
ČL pendeles ir loterija, tur nepaveicās.
EL 2.k. paveicās, ka pirmajā spēlē poļi atdeva 2 dāvanas. Atbildes spēlē FCR bija labāki, pelnīti vinnēja.
EL 3.k. pelnīti bez ierunām gāja tālāk.
EL 4.k. tiesnesis svilpj pendeli ne pa tēmu, bez tās, iespējams būtu 1:1. Tagad no bedres jātiek ārā, ko gan FCR prot darīt.
, 2019-08-29 12:47, pirms 5 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Hm, njā!
Tikai tā kautrīgi ir aizmirsts tāds klubs kā RFS, kurš vienīgais no visiem LV klubiem nograbēja EL kalifikācijas pirmajā kārtā, un LFV spēlē kā pa viļņiem. RFS ir 11 leģionāri.
RFS vispār šī bija debija Eiropā. Maz trūka, nākamreiz labāk
, 2019-08-29 12:52, pirms 5 gadiem
Karoč ir vajadzīgi daudz leģionāri, jo ja nav augstākas meistarības, tad ir augstāks cīņas spars un tas pavelk pārējos!
Protams, ja viss sastāvs ir leģionāri par lētāko naudu, tad arī portugāļiem var zaudēt ar lielu skaitli!
, 2019-08-29 12:53, pirms 5 gadiem
Vnk nost ar to vietējā tirgus paranoisko aizstāvēšanu.
Un kāpēc to var atļauties?
Tāpēc latviešu viduvējībām pret latviešu viduvējībām būs kur spēlēt - 1.līgā

Ieviesiet noteikumu, ka virslīgas klubu sastāvā jābūt vismaz 3-5 U-21 latviešiem, lai jaunie kapājas un trenējas ar normāliem leģionāriem. To vēl var.
Bet nevajag mums top komandās pārmaksātu, sliktu vietejo preci marinēt.
Ja būsi labas kvalitātes latvietis - tāpat spēlēsi. Kāpēc??? Jo, ieviešot limita atcelšanu EEZ pilsoņiem, leģionāri nespēlēs pa sviestmaizi, bet gan par ciparu, kuru pie šī EEZ legionāru limita neesamības prasīs arī augstas klases vietejie, kur tādi būs izauguši.

Džekam no Bosnijas prasības +/- kā latvietim, nevis gatavs pa minimālo algu no džungļiem bēgt.
, 2019-08-29 12:54, pirms 5 gadiem
Gribētu redzētēt kaut vienu Eiropas valsti,kur priekšroka tiek dota legionāriem.Pamatā spēlē vietējie,bet legionāram jābūt galvas tiesu pārākam ,lai tiktu sastāvā.Mūsu čempionātā sabrauc spēlētāji,kas citiem nav vajadzīgi un jebkurā citā Eiropas valstī būtu amatieru līmenī.Ko no tādiem var iemācīties mūsu jaunie.
Kirils Buravcevs. Foto: LFF
12

Buravcevs nomaina Gluščuku un turpmāk vadīs LFF Futbola akadēmiju

Latvijas Futbola federācijas (LFF) Futbola akadēmijas galvenā trenera amatā iecelts pašmāju speciālists Kirils Buravcevs. Iepriekš kopš pērnā janvāra akadēmijas darbu pārraudzīja pašreizējais LFF sporta direktors Andrejs Gluščuks.
Vadims Ļašenko un Džanni Infantīno. Foto: LFF
170

Rīgas dome piešķir zemi futbola stadiona izveidei Lucavsalā

LETA. Rīgas dome trešdien nolēma nodot bezatlīdzības lietošanā Latvijas Futbola federācijai vairāk nekā 10 hektāru zemes Lucavsalā nacionālā futbola stadiona būvniecībai. Balstoties uz publiskotajiem aprēķiniem, nacionālā futbola stadiona projekta realizēšana varētu izmaksāt apmēram 44 miljonus eiro.
Foto: LOC
11

Latvijas vīriešu izlase jūnijā pēc astoņu gadu pauzes atgriezīsies Liepājā

Latvijas nacionālā futbola izlase 8. un 11. jūnijā piedalīsies Baltijas kausa izcīņā, mājas spēles aizvadot "Daugavas" stadionā Liepājā, paziņojusi federācija. Turnīra pirmajā spēlē 8. jūnijā Latvija spēlēs ar Lietuvu. Otrā pusfināla pārī Igaunija samēros spēkus ar Fēru salām. Ja otrajā mačā Latvijai pretiniekos būs Fēru salas, spēle notiks 11. jūnijā Liepājā. Pret Igauniju mačs notiktu Tallinā.