Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

Goldensteitas "Warriors" pēc 40 gadu pauzes kļūst par NBA čempioni

Rolands Eliņš

Goldensteitas "Warriors" pēc 40 gadu pauzes kļūst par NBA čempioni
Goldensteitas "Warriors" triumfs
Foto: AFP/Scanpix

Nacionālās basketbola asociācijas 2014./15. gada sezonā čempiones titulu ieguvusi Goldensteitas „Warriors”, kura finālsērijas sestajā spēlē ar 105:97 viesos pārspēja Klīvlendas „Cavaliers”. Ar "triple-double" izšķirošajā mačā izcēlās Dreimonds Grīns, bet ar 25 punktiem rezultatīvākie uzvarētāju komandā bija Andrē Igudala un Stefens Karijs.

„Warriors” spēli uzsāka ar lielisku aizsardzību, piespiežot „Cavaliers” pirmajā ceturtdaļā kļūdīties deviņas reizes, ieskaitot trīsreiz pārtērētu uzbrukuma laiku. Tas ļāva izvirzīties vadībā ar +13, taču otrajā ceturtdaļā „Warriors” līderi Klejs Tompsons un Andrē Igudala sapelnīja piezīmes un tika nosēdināti rezervē. „Cavaliers” pirmajā puslaikā izdarīja piecreiz vairāk soda metienu nekā pretinieki (21:4), kas palīdzēja atgūties un pēc pirmajām 24 minūtēm atrasties tikai divu punktu iedzinējos (43:45).

Trešajā ceturtdaļā „Cavs” uz brītiņu arī pārņēma vadību, taču sekoja asa „Warriors” atbilde, atkal piespiežot pretiniekus vairākkārt kļūdīties. Goldensteitas ātros uzbrukumus neizdevās apturēt, turklāt ļoti veiksmīga izrādījās rezerves centra Festusa Ezili iesaistīšanās spēlē, gūstot septiņus punktus pēc kārtas, kas palīdzēja panākt arī 15 punktu pārsvaru.

„Cavs” nepadevās bez cīņas, taču viņu izrāvienu apslāpēja pēc kārtas trāpītie Karija, Igudalas un Tompsona tālmetieni ceturtās ceturtdaļas vidū, atjaunojot vairāk nekā desmit punktu pārsvaru, un patiešām nopietna intriga par spēles uzvarētāju vairs neradās līdz pašai mača izskaņai. Ērls Smits pēdējās divās minūtēs iemeta trīs tālmetienus un pievilka līdz -4, taču Karija un Igudalas soda metieni tai atspēlēties neļāva. Spēles gala rezultāts 105:97, un "Warriors" uzvara sērijā ar 4:2.

Ar „triple-double” šodienas spēlē izcēlās Dreimonds Grīns (16+11+10), kā arī ar trim pārtvertām bumbām. Pa 25 punktiem sameta Andrē Igudala un Stefens Karijs, bet pa svarīgiem desmit punktiem sameta rezervisti Šons Livingstons un Festus Ezili. „Warriors” izdarīja 28 rezultatīvas piespēles, un visi tās spēlētāji čempionu titulu ieguvuši pirmo reizi savā karjerā.

„Warriors” kļuvusi par NBA čempioni pirmo reizi kopš 1975. gada un ceturto reizi kluba vēsturē. Stīvs Kers savukārt ierakstījis savu vārdu NBA vēsturē kā pirmais galvenais treneris, kurš savā debijas sezonā aizvedis komandu līdz čempionu titulam. „Warriors” pārliecinoši bija labākā arī regulārajā sezonā, kurā par līgas MVP tika atzīts tās saspēles vadītājs Stefens Karijs, savukārt par finālsērijas MVP tika nosaukts Andrē Igudala.

„Cavaliers” savukārt pēc četru sezonu ilgas tiekšanās uz „play-off” otro reizi savā vēsturē bija aizkļuvusi līdz finālam un otro reizi zaudējusi. Tās līderis Džeimss nu piedalījies sešās finālsērijās, no kurām zaudējis četrās. Šo finālu viņš noslēdza ar 32 punktiem, 18 atlēkušajām bumbām un deviņām piespēlēm, bet finālsērijā vidēji izcēlās ar 36,6 punktiem, 12.4 atlēkušajām un 8.8 rezultatīvām piespēlēm.

"Cavaliers" - "Warriors" 97:105 (15:28, 28:17, 18:28, 36:32)

Cavaliers: Džeimss 32 (18 atl.b., 9rez.p.), Smits 19, Mozgovs 17, Tompsons 15, Šamperts 8, Džounss 5, Delavedova 1, Heriss, Millers
Warriors: Igudala 25, Karijs 25 (8rez.p.), Grīns 16 (11atl.b., 10rez.p.), Ezeili 10, Livingstons 10, Bārnss 9, Tompsons 5, Barbosa 5, Lī

NBA finālsērija - 4:2 ”Warriors” labā

VietaKomandasDatumsLaiks/Rez.
OklendaWarriors-Cavaliers05.06108:100 P
OklendaWarriors-Cavaliers08.0693:95 P
KlīvlendaCavaliers-Warriors10.0696:91
KlīvlendaCavaliers-Warriors12.0682:103
OklendaWarriors-Cavaliers15.06104:91
KlīvlendaCavaliers-Warriors17.0697:105

NBA pēdējo desmit sezonu čempioni

GadsČempionefinālistesērijā
2015WarriorsCavaliers4:2
2014SpursHeat4:1
2013HeatSpurs4:3
2012HeatThunder4:1
2011MavericksHeat4:2
2010LakersCeltics4:3
2009LakersMagic4:1
2008CelticsLakers4:2
2007SpursCavaliers4:0
2006HeatMavericks4:2

Izmantotie resursi:
NBA.com
ESPN: The Worldwide Leader in Sports

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:23, pirms 9 gadiem
Nekā pārsteidzoša- izcila sezona, izcili playofi.

  -1 [+] [-]

, 2015-06-17 07:23, pirms 9 gadiem
Ar Heat jau arī 1. gadā nepaņēma.

     [+] [-]

, 2015-06-17 07:23, pirms 9 gadiem
Par MVP nepiekrītu, manuprāt, tomēr Karijs.

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:23, pirms 9 gadiem
Kā tev iet, Bērziņ? Jā Varezao jau tiešām bija neaizstājamais elements Cavs komandā... Es saprastu vēl varbūt ja viņš šajā sezonā būtu bijis fenomenāls un kā Kyrie izkritis īsi pirms fināla, bet viņš nespēlēja var teikt visu sezonu... Un Love bija ārā pēc pirmajām 4 spēlēm. Tev neliekās, ka ja viņi būtu tie x faktori, tad Cavs jau vajadzēja apstāties pret CHI ne tā?

  +3 [+] [-]

, 2015-06-17 07:24, pirms 9 gadiem
Lebronam vienkārši nedrīkstēja dot Mvp, ja viņš nevar iedabūt to bumbu grozā!

     [+] [-]

, 2015-06-17 07:25, pirms 9 gadiem
karpins rakstīja: Kā tev iet, Bērziņ? Jā Varezao jau tiešām bija neaizstājamais elements Cavs komandā... Es saprastu vēl varbūt ja viņš šajā sezonā būtu bijis fenomenāls un kā Kyrie izkritis īsi pirms fināla, bet viņš nespēlēja var teikt visu sezonu... Un Love bija ārā pēc pirmajām 4 spēlēm. Tev neliekās, ka ja viņi būtu tie x faktori, tad Cavs jau vajadzēja apstāties pret CHI ne tā?
Atkal sāksies šī bezjēdzīgā un tukšā muldēšana?

  +4 [+] [-]

, 2015-06-17 07:26, pirms 9 gadiem
visvairāk prieks par livingstonu, pēc tadas traumas 07 gadā atgriezies kā viens no labākajiem back up saspelniekiem - turklāt back up's labakajam pg NBA Stefam
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-06-17 07:28, pirms 9 gadiem
Interesanti,ja Biedriņš nebūtu nolaidis savu karjeru pa burbuli,kas zin,iespējams,ka šodien būtu tur

  +5 [+] [-]

, 2015-06-17 07:28, pirms 9 gadiem
Harden fanam... Tas, ka mans viedoklis nesaskan ar tavējo uzreiz nenozīmē tukšu muldēšanu. Jo es lieku pretī faktus, bet Lebrona fani un tu tikai viss ko varat pateikt ir čīkstēt par traumām un domāt kā būtu ja būtu...

     [+] [-]

, 2015-06-17 07:28, pirms 9 gadiem
karpins rakstīja: Kā tev iet, Bērziņ? Jā Varezao jau tiešām bija neaizstājamais elements Cavs komandā... Es saprastu vēl varbūt ja viņš šajā sezonā būtu bijis fenomenāls un kā Kyrie izkritis īsi pirms fināla, bet viņš nespēlēja var teikt visu sezonu... Un Love bija ārā pēc pirmajām 4 spēlēm. Tev neliekās, ka ja viņi būtu tie x faktori, tad Cavs jau vajadzēja apstāties pret CHI ne tā?
Kāda starpība, kurā brīdī notraumējās? Nav jau futbols, kurā var sapirkt visu, ko grib un turēt 10kk spēlētājus uz soliņa. Reāli viņi finālā spēlēja ar -30kk$, un tas tomēr ir pārāk daudz, īpaši jau fiziskajā ziņā, jo bija jāsadala 80-90min uz pārējiem 6 spēlētājiem (LBJ jebkurā gadījumā zem 42min jau nespēlētu), kas ir 12-15min katram spēlē papildu. Tev maz ir nojausma, ko tas prasa no spēlētāja?

  +1 [+] [-]

, 2015-06-17 07:29, pirms 9 gadiem
Lai kā arī nesajūsminājos par Game 3, tomēr jāatzīst, ka ar tik īsu sastāvu turpināt nebija iespējams. Pat nepamēģināt Marion un gandrīz nespēlēt Milleru sērijas garumā lai nu paliek cavs ziņā, bet tā arī bija viena no kļūdām, manuprāt.

  -2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:30, pirms 9 gadiem
karpins rakstīja: Harden fanam... Tas, ka mans viedoklis nesaskan ar tavējo uzreiz nenozīmē tukšu muldēšanu. Jo es lieku pretī faktus, bet Lebrona fani un tu tikai viss ko varat pateikt ir čīkstēt par traumām un domāt kā būtu ja būtu...
Taču neviens no jums nav basketbola eksports (mani ieskaitot). Parasti lauķi ar pļūtizenēm kājās un viltus air jordan no Polijas.

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:30, pirms 9 gadiem
Tik tuvu,bet tomēr tik tālu. ';

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:31, pirms 9 gadiem
Skolotajs35 rakstīja: Par MVP nepiekrītu, manuprāt, tomēr Karijs.
Karijs viennozīmīgi lielāku uzmanību no Cavs pievērsa sev un nospēlēja pareizi atdodot bumbu kādam citam, bet tam šobrīd nav nozīmes, jo Warriors ir čempioni!

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:33, pirms 9 gadiem
bkventins rakstīja: Karijs viennozīmīgi lielāku uzmanību no Cavs pievērsa sev un nospēlēja pareizi atdodot bumbu kādam citam, bet tam šobrīd nav nozīmes, jo Warriors ir čempioni!
Pēc sejas izteiksmes tomēr likās, ka viņam pašam tas bija svarīgi

  -1 [+] [-]

, 2015-06-17 07:33, pirms 9 gadiem
Juris ira klāt rakstīja: Interesanti,ja Biedriņš nebūtu nolaidis savu karjeru pa burbuli,kas zin,iespējams,ka šodien būtu tur
Viņš jau bija tur. Sēdēja pie TV un domās bija kopā ar čaļiem.

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:34, pirms 9 gadiem
Berziņ? Kā ar Perkins, Miller, Marion? Tas ka Cavs spēlēja 6-7 vīru sastāvā ir Blata vai LBJ vaina un nevajag teikt ka viņi nevarētu nospēlēt savas 5-10 min katrs...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:35, pirms 9 gadiem
edvins_straume_107735 rakstīja: Tu nesaprati ? Man taču ir pilnīgi vienalga - ir vai nav. Viņš nav UZVARĒTĀJS. Varbūt nākamgad viss būs savādāk, ko var zināt. Bet tagad ir jāpriecājas.

P.S. - Lebrona faneļi laikam tagad raud un dropē no lielajām bēdām. ha-ha .....
Vai vispār kāds sakarīgi domājošs cilvēks gaidīja, ka Cavs šogad paņems titulu? Es sezonas sākumā nojautu, ka tas nenotiks, bet, kad izkrita Lovs, Irvings satraumējās un beigās izkrita, tad jau viss bija skaidrs. Ja Lebrons nebūtu uzvarētājs, tad viņš nebūtu spēlējis 6 finālos un 5! pēc kārtas kā arī izcīnījis 2 titulus. Ja viss būs normāli, tad nākamajā sezonā Cavs tiks pie titula, ko arī novēlu viņiem, lai gan esmu Hjūstonas atbalstītājs.

  -1 [+] [-]

, 2015-06-17 07:39, pirms 9 gadiem
karpins rakstīja: Berziņ? Kā ar Perkins, Miller, Marion? Tas ka Cavs spēlēja 6-7 vīru sastāvā ir Blata vai LBJ vaina un nevajag teikt ka viņi nevarētu nospēlēt savas 5-10 min katrs...
Būtu cits pretinieks, būtu arī Tevis nosauktie laukumā. Taču, iznākot laukumā pret GSW, šie visi netiktu pat līdz centram, kad Warriors jau skrietu atpakaļ pēc gūtā groza. Pat, ja tiktu līdz aizsardzības zonai, viņi šajā kustīgajā GSW uzbrukumā drīzāk viens ar otru pierēm saskrietos, nevis kaut kam tiktu līdzi.
Tu paskaties tās 10min, ko laukumā sērijā pavadīja Millers. Pavēro tieši viņa darbības, nevis koncentrējies tikai bumbai.
Es jau nemaz neapgalvoju, ka ar 3 traumētajiem Cavs uzvarētu, vienīgi pieminēšanas vērts ir fakts, ka sērija bija gana close arī bez šiem traumētajiem.

     [+] [-]

, 2015-06-17 07:41, pirms 9 gadiem
edvins_straume_107735 rakstīja: Man arī liekas ka Kers finālā apspēlēja Blatu kā treneris. To man liekas parādīja sērijas trešā spēle, kad viņs Bogutu nosēdināja malā un izvilka MVP - Igudalas kārti. Trešā spēle bija lūzuma punkts visā sērijā. Klīst jau baumas, ka Blatu varētu arī atlaist.
Jā, trešajā spēlē Kers perfekti ielika Blatam. Burtiski izģērba, tiekot pie -20.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:43, pirms 9 gadiem
Par veterānu nelaišanu laukumā es joprojām brīnos, jo gan Smits, gan Šamperts šajā sērījā bija 0 vērtībā. Abi kā aptaurēti teļi nabaga Grīnu centās piebeigt, tas ir vienīgais ar ko šie man palika atmiņā. Katrā ziņā uzlaižot laukumā Šonu, Maiku vai Pērku nekas drausmīgāks nebūtu, bet vismaz Šons un Maiks spētu trāpīt bumbu grozā.

  +5 [+] [-]

, 2015-06-17 07:43, pirms 9 gadiem
Harden fanam. 2-4 finālos neko labu nesaka par spēlētāju īpaši, ja esi labākais spēlētājs pasaulē. Jo tāpēc ASV ir tikai čempions un VISS. Tas ka Tu esi finālā tur nevienu nerausta, svarīgi ir cik gredzenu Tev ir, tas ir viss kas visus interesē vērojot LBJ. Ne MVP, ne kas cits, tikai un vienīgi tituli, bet teikt ka esi bijis 6 reizes finālā, nu un? 4 reizes zaudēji. A viss pārējais jau ir zaudētāju filozofija, kas LV ir izteikti, jo galvenais jau ir piedalīties, bet esmu drošs ka pašam LBJ īpaši nerausta ka viņš bijis 6 finālos, viss kas viņu interesē ir tikai gredzeni. Pārējais ir LBJ faniem par mierinājumu

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 07:43, pirms 9 gadiem
Kā Tev iet, Bērziņ? rakstīja: Būtu cits pretinieks, būtu arī Tevis nosauktie laukumā. Taču, iznākot laukumā pret GSW, šie visi netiktu pat līdz centram, kad Warriors jau skrietu atpakaļ pēc gūtā groza. Pat, ja tiktu līdz aizsardzības zonai, viņi šajā kustīgajā GSW uzbrukumā drīzāk viens ar otru pierēm saskrietos, nevis kaut kam tiktu līdzi.
Tu paskaties tās 10min, ko laukumā sērijā pavadīja Millers. Pavēro tieši viņa darbības, nevis koncentrējies tikai bumbai.
Es jau nemaz neapgalvoju, ka ar 3 traumētajiem Cavs uzvarētu, vienīgi pieminēšanas vērts ir fakts, ka sērija bija gana close arī bez šiem traumētajiem.
Tuvu bija dēļ LBJ, kas nav nekāds atklājums bet eesot Lavam un Kyrie ierindā Lebronns nebūtu tā izcēlies
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-06-17 07:51, pirms 9 gadiem
No 11 žurnālistiem, kas noteica finālsērījas MVP, 7 balsis par Igudalu, bet 4 par Lebronu.

  +1 [+] [-]

, 2015-06-17 07:52, pirms 9 gadiem
Andris....eh...nebuutu dzeeris,nebuutu mani samaitaajusi lielaa nauda,tad es shodien buutu zvaigzne nr.1 bet Mozgovs izgjerbtu Andri jeb kuraa gadiijumaa...bet uz solinja seezhot arii var kljuut par chempi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-06-17 07:55, pirms 9 gadiem
karpins rakstīja: Harden fanam. 2-4 finālos neko labu nesaka par spēlētāju īpaši, ja esi labākais spēlētājs pasaulē. Jo tāpēc ASV ir tikai čempions un VISS. Tas ka Tu esi finālā tur nevienu nerausta, svarīgi ir cik gredzenu Tev ir, tas ir viss kas visus interesē vērojot LBJ. Ne MVP, ne kas cits, tikai un vienīgi tituli, bet teikt ka esi bijis 6 reizes finālā, nu un? 4 reizes zaudēji. A viss pārējais jau ir zaudētāju filozofija, kas LV ir izteikti, jo galvenais jau ir piedalīties, bet esmu drošs ka pašam LBJ īpaši nerausta ka viņš bijis 6 finālos, viss kas viņu interesē ir tikai gredzeni. Pārējais ir LBJ faniem par mierinājumu
Tāda ir dzīve, lai cik Tu labs būtu vai nebūtu, bet, ja nav palīgu un pretī ir tāda komanda kā šīs sezonas GSW, kura ir nokomplektētā no A-Z, uzskatu ka, tad ir jābūt pilnīgam jefiņam, lai Lebronam tagad kaut ko pārmestu.
Slēpts komentārs: sanchopans
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2015-06-17 08:03, pirms 9 gadiem
Nu Biedriņš var kost knaģos, ka nolažoja savu karjeru