Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Mārtiņš Bērziņš: "Par spēlēšanu Čempionu līgā lemsim jūnijā"

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Mārtiņš Bērziņš: "Par spēlēšanu Čempionu līgā lemsim jūnijā"
Mārtiņš Bērziņš, "Valmiera/Ordo" ģenerālmenedžeris

"Pirmās vietas iegūšana regulārajā sezonā deva reālas priekšrocības izslēgšanas spēlēs. Varbūt kādam tas nenāktu par labu, taču mums tas nāca par labu," pirmo reizi vēsturē triumfējot "Aldaris" Latvijas basketbola līgā, teica "Valmiera/Ordo" ģenerālmenedžeris Mārtiņš Bērziņš.

Valmieras uzvara ir izcils Latvijas basketbola notikums. Pirmā vieta Latvijas čempionātā, apsteidzot komandas no piecām lielākām pilsētām – Rīgas, Liepājas, Jūrmalas, Jelgavas un Ventspils – salīdzināma ar pašmāju Everestu, uzkāpšana kurā nav vienkārša un pašsaprotama.

Mazpilsētas klubu iespējas ilgtermiņā visvairāk iespaido ekonomiskā ģeogrāfija – iedzīvotāju skaits, apdzīvotības blīvums reģionā un lielu ekonomisko spēlētāju klātbūtne. Tikai, labvēlīgi sakrītot visiem apstākļiem, iespējams kādreiz izpausties plašākā starptautiskā mērogā. Ja situācija attīstīsies pozitīvi un būs atbalstītāji, Valmiera uz vienu sezonu kļūs par Latvijas pārstāvi Basketbola Čempionu līgā.

Spēlētāji un treneri ir redzamā fronte. Cik plaša ir Valmieras neredzamā fronte?
Paši redzējāt, kādi Valmierai ir līdzjutēji, personāls – treneri, fizioterapeiti, fiziskās sagatavotības speciālisti – un sponsori. Visi kopā viņi veic milzīgu darbu. Man ir milzīgs gandarījums, ka, izcīnot čempionu titulu, esam sagādājuši fantastiskus svētkus. Ne tikai Valmieras basketbolam, visam Latvijas basketbolam! Kas var būt saldāks par finālsērijas pabeigšanu septītajā spēlē mājās? Patīkami, ka to piedzīvojām!

Klubā esmu nostrādājis septiņas sezonas. Gadu laikā bijuši gan kāpumi, gan kritumi, taču šosezon sakrita visu labvēlīgo apstākļu kopums. Pirmkārt, spēlētāji un treneri, otrkārt, kluba atbalstītāji. Ivars Rudzītis un “Ordo grupa”, kā arī Valmieras pašvaldība – bez viņiem mēs šādu komandu neuzbūvētu. Vienlaikus mūs dzina uz priekšu fantastiskais līdzjutēju atbalsts. Gan Rīgas arēnā, gan Vidzemes Olimpiskajā centrā. Gājām soli pa solim, kamēr izcīnījām čempionu titulu.

Cik liela bija motivācija pārspēt Rīgas un Ventspils komandas, kuras dominēja Latvijā?
Valmiera ir pilsēta ar 25 tūkstošiem iedzīvotāju. Maza izmēros, taču fantastiski liela basketbola garā. Finālā mēs uzvarējām komandu no pilsētas ar 700 tūkstošiem iedzīvotāju. Rīgas VEF spēlē VTB līgā, sezonas gaitā pulcējusi daudzus leģionārus. Šosezon redzējām, ka, nokomplektējot sastāvu no vietējiem spēlētājiem un, piesaistot 1-2 leģionārus, varam izveidot konkurētspējīgu komandu. Ir milzīgs lepnums, ka Valmiera apsteigusi divus Latvijas basketbola grandus – VEF un Ventspili.

Vai iesaistīšanās cīņā par čempionu titulu palīdzēja piesaistīt labākus spēlētājus?
Viennozīmīgi. Tas nostrādāja, piesaistot Armandu Šķēli, Akseli Vairogu un Kvameinu Mičelu. Viņu motivācija, pievienojoties Valmierai, bija cīņa par čempionu titulu. Palīdzēja viņu ticība, ka mūsu sastāvs var sasniegt tik grandiozu mērķi.

Valmiera kļuvusi par pirmo Latvijas komandu, kura nopelnījusi vietu Basketbola Čempionu līgas pamatturnīrā. Vai šobrīd iespējams pateikt, vai klubs šo iespēju izmantos?
Šodien un rīt svinēsim. Tālāk sēdīsimies pie galda ar pilsētas vadību, ģenerālsponsoru un vadošajiem sponsoriem, lai lemtu par 2017. gada sezonas plāniem. Skaļu paziņojumu pagaidām nebūs, taču neizslēdzu iespēju, ka nākamsezon spēlēsim kādā no Eiropas turnīriem.

Vai nav žēl brāli Jāni?
Nedaudz. Vienmēr esmu vēlējis viņam pret mums iemest kaut 30 punktus, taču mums jāuzvar. Šī finālsērija viņam nebija pati labākā. Iespējams, patraucēja taktiskās lietas, vai spēlēšana pret Valmieru. Viņš līdzīgā atmosfērā šeit izcīnīja bronzas medaļu. Žēl Jāni kā spēlētāju, taču, no otras puses, milzīgs prieks par Valmieras sasniegumu.

Vēl viens uzvārda brālis – Artūrs Bērziņš – aizvadījis, iespējams, labāko sezonu karjerā un nopelnījis MVP balvu.
Artūrs pierādīja, ka ir fantastisks cīnītājs. No janvāra viņš spēlēja ar savainotu plecu – jūnijā būs operācija. Cepuri nost Artūram par laukumā paveikto darba apjomu laukumā. Viņa pieredze un devums komandai bija neaizvietojams. Artūrs ir pelnījis MVP balvu! Uzteikšu arī visus pārējos spēlētājus un trenerus – uzvara ir kopīgs nopelns.

Kā izpaudās kalendāra ietekme?
Pirmās vietas iegūšana regulārajā sezonā deva reālas priekšrocības izslēgšanas spēlēs. Varējām atpūsties. Varbūt kādam tas nenāktu par labu, taču mums tas nāca par labu. Bija kārtīgas izslēgšanas spēles. Nebija viegli, taču – abām komandām. Valmiera izturēja!

1 2 58 komentāri

     [+] [-]

, 2016-06-01 09:25, pirms 8 gadiem
Jā, 1.vieta bija būtiskākais, kāpēc Valmiera uzvarēja - gan Liepāja pusfinālā bija vàjāka, gan Vef ar Ventspili noasiņoja ... Vefam vairs nebija pulvera finālam..

     [+] [-]

, 2016-06-01 09:42, pirms 8 gadiem
Vai tad parasti to groza tīkliņu negriež pretinieku laukumā? Kāpēc savas zāles inventārs jābojā? Vai arī neviens nav pateicis, kāda tad īsti ir tā tradīcija?

  +9 [+] [-]

, 2016-06-01 09:46, pirms 8 gadiem
VEF aplauzās ar savu neregulāro sezonu.
Jau sen leiši ir sapratuši, ka ir jāspēlē visur, kur tik var paspēlēt, tāpēc KŽ un VR spēlē mājās nevis VTB, jo mājās ir lētāk, var vairāk iespēlēt jaunos spēlētājus, un tādā veidā nodrošināt izaugsmi visam basītim kopā.
Savukārt ASK, VEF un Ventspils ņēma tikai gatavu produktu, kamēr rezerves ir atstātas novārtā. Un šogad uzskatu, ka uzvarēja komanda, kura bija vairāk sagatavojusi visas savas materiālās un fiziskās rezerves visai sezonai, nevis dažām spēlēm.
Visiem ir kritumi, bet Valmiera pierādīja, ka pēc starta piecinieka ir tik pat labi spēlētāji, kuri var turpināt spēlēt komandas interesēs, savukārt VEF pierādīja, ka katrā spēlē vienalga kurā turnīrā vismaz viena ceturtdaļa ir norakstāma podā, jo nav rezervju.

 +15 [+] [-]

, 2016-06-01 10:00, pirms 8 gadiem
Kur intervija ar Jaunupu?

  -2 [+] [-]

, 2016-06-01 10:01, pirms 8 gadiem
Man jau tomēr šķiet, ka tas vidējais līgas līmenis šogad bija mazliet zemāks nekā iepriekšējos pāris gadus sakarā ar kvalitatīvu leģionāru deficītu komandās. Tādi sētas mači sanāk. No LV spēlējošajiem un veselajiem bāleliņiem izlasei šogad derīgi būs 2 (Meiers un Šķēle vecākais). Nu labi, varbūt 3, ja Mejeris brauks (lai gan šaubos, jo būs Bertāns). Tas tomēr par kaut ko liecina. Apbrīnojami, ka LBL neviena komanda nevar izaudzināt augstas klases saspēlnieku, lai gan spēļu prakse taču ir pieteikama.

  +2 [+] [-]

, 2016-06-01 10:06, pirms 8 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Vai tad parasti to groza tīkliņu negriež pretinieku laukumā? Kāpēc savas zāles inventārs jābojā? Vai arī neviens nav pateicis, kāda tad īsti ir tā tradīcija?
Tas noteikti tagad ir svarīgākais jautājums... Ko nu darīsim, tīkliņš nogriezts, ak vai manu vai...

  +3 [+] [-]

, 2016-06-01 10:21, pirms 8 gadiem
archdevil rakstīja: VEF aplauzās ar savu neregulāro sezonu.
Jau sen leiši ir sapratuši, ka ir jāspēlē visur, kur tik var paspēlēt, tāpēc KŽ un VR spēlē mājās nevis VTB, jo mājās ir lētāk, var vairāk iespēlēt jaunos spēlētājus, un tādā veidā nodrošināt izaugsmi visam basītim kopā.
Savukārt ASK, VEF un Ventspils ņēma tikai gatavu produktu, kamēr rezerves ir atstātas novārtā. Un šogad uzskatu, ka uzvarēja komanda, kura bija vairāk sagatavojusi visas savas materiālās un fiziskās rezerves visai sezonai, nevis dažām spēlēm.
Visiem ir kritumi, bet Valmiera pierādīja, ka pēc starta piecinieka ir tik pat labi spēlētāji, kuri var turpināt spēlēt komandas interesēs, savukārt VEF pierādīja, ka katrā spēlē vienalga kurā turnīrā vismaz viena ceturtdaļa ir norakstāma podā, jo nav rezervju.
nu nejau no brīva prāta Žalgiris ar Rytas pilnus apļus LKL šauj. Turklāt runājot par tiem jaunajiem ir tāda lieta, ka uz to pašu Žalgiri, piemēram, iet jaunie no ārzemēm, kas reāli ir labākie jaunie savos gados, par piemēru var ņemt Vecvagaru, Latvijas labākie jaunie parasti aiziet uz ārzemēm, līdz ar to tikai loģiski, ka Latvijā paliek tādi LBL līmeņa spēlētāji un varbūt no tiem 1 pa pieciem gadiem vēl uzspīd. Nevar jau teikt, ka neizaudzina, tik lieta tā, ka viņi jau iet uz augstāku līmeni.

  +6 [+] [-]

, 2016-06-01 10:23, pirms 8 gadiem
Cerams, ka vismaz trīs Latvijas vīriešu basketbola klubi spēlēs dažādos eirokausos.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2016-06-01 10:26, pirms 8 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Vai tad parasti to groza tīkliņu negriež pretinieku laukumā? Kāpēc savas zāles inventārs jābojā? Vai arī neviens nav pateicis, kāda tad īsti ir tā tradīcija?
Vēl neesi ticis pāri, tam, ka VEF zaudēja?

  -3 [+] [-]

, 2016-06-01 10:32, pirms 8 gadiem
chubaki rakstīja: Vēl neesi ticis pāri, tam, ka VEF zaudēja?
Kāds sakars? Prieks par Šķēli. Jautājums ir, vai dalbajobi zin tradīcijas.

     [+] [-]

, 2016-06-01 10:32, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Jā, 1.vieta bija būtiskākais, kāpēc Valmiera uzvarēja - gan Liepāja pusfinālā bija vàjāka, gan Vef ar Ventspili noasiņoja ... Vefam vairs nebija pulvera finālam..
nepiekritu, tad Vefam finala nebutu to 3 uzvaru,ja butu 4:0, 4:1 tadja, taka pienem ka Valmiera vienkarsibijalabaki

     [+] [-]

, 2016-06-01 10:33, pirms 8 gadiem
Karalis Lauva rakstīja: Man jau tomēr šķiet, ka tas vidējais līgas līmenis šogad bija mazliet zemāks nekā iepriekšējos pāris gadus sakarā ar kvalitatīvu leģionāru deficītu komandās. Tādi sētas mači sanāk. No LV spēlējošajiem un veselajiem bāleliņiem izlasei šogad derīgi būs 2 (Meiers un Šķēle vecākais). Nu labi, varbūt 3, ja Mejeris brauks (lai gan šaubos, jo būs Bertāns). Tas tomēr par kaut ko liecina. Apbrīnojami, ka LBL neviena komanda nevar izaudzināt augstas klases saspēlnieku, lai gan spēļu prakse taču ir pieteikama.
LBL līmenis ir skumīgs, ja LBL viduvējību komanda paņem titulu. Kurš no Valmieras ir potenciāls izlases kandidāts – neviens.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2016-06-01 10:37, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Jā, 1.vieta bija būtiskākais, kāpēc Valmiera uzvarēja - gan Liepāja pusfinālā bija vàjāka, gan Vef ar Ventspili noasiņoja ... Vefam vairs nebija pulvera finālam..
Arī nepiekrītu. VEFs jau bija favorīts Nr. 1. un čīkstēt par to ka viņi nepaņēma 1. vietu sezonā ir viņu pašu vaina, jo VEF sezonas sākums bija vienkārši katastrofa (kuru laikā arī bija tie pārsteigumu zaudējumi LBL, nemaz neskatoties uz vēl vājāku sniegumu VTB).

  +2 [+] [-]

, 2016-06-01 10:38, pirms 8 gadiem
WKS rakstīja: LBL līmenis ir skumīgs, ja LBL viduvējību komanda paņem titulu. Kurš no Valmieras ir potenciāls izlases kandidāts – neviens.
Noslauki asaru!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2016-06-01 10:47, pirms 8 gadiem
Redneck rakstīja: Kurā vietā aplauzās? Zaudēja 7.spēlē finālā, daļēji tikpat spēcīgam sastāvam + pašu VEF spēlētāju kritums....Pie tam leišu spēcīgākie klubi bija spiesti izstāties no VTB nevis brīva prāta pēc nespēlēja....Par jaunajiem runājot, tad vairāk LKL jaunos audzina zemāk esošie klubi nevis augšgala un tā ir pareiza sistēma, ka 1 - 2 jaunie viņiem ir, pārējie klubi sagatavo spēlētāju spēcīgākiem klubiem, tā ir normāla prakse
Mjā, tev tavas rozā brilles laikam nekad nenokritīs, tā pat kā Funim pie RD rakstiem.
Tas, ka VEF tautas valodā runājot "apd.....sās" ir skaidrs katram, kas kaut cik basim seko līdzi. Par sastāviem nestāsti te pasakas atkal, VEFam vajadzēja sēriju ņemt bez problēmām.
Valmiera savukārt uzlēca augstāk par savu pakaļu. Tas gan nemaina faktu, ka basis bija drausmīgi nebaudāms. Mēģināju skatīties pēdejās 3 spēles un kaut ko tik garlaicīgu sen nebiju redzējis. Jāpiekrīt tam, kas rakstīja, ka LBL līmenis krities.
Zīmīgi, ka MVP pieškir wannabe badboy džekam.

  +1 [+] [-]

, 2016-06-01 10:48, pirms 8 gadiem
Redneck rakstīja: Kurā vietā aplauzās? Zaudēja 7.spēlē finālā, daļēji tikpat spēcīgam sastāvam + pašu VEF spēlētāju kritums....Pie tam leišu spēcīgākie klubi bija spiesti izstāties no VTB nevis brīva prāta pēc nespēlēja....Par jaunajiem runājot, tad vairāk LKL jaunos audzina zemāk esošie klubi nevis augšgala un tā ir pareiza sistēma, ka 1 - 2 jaunie viņiem ir, pārējie klubi sagatavo spēlētāju spēcīgākiem klubiem, tā ir normāla prakse
Par lietuviešu sistēmu pilnīgi piekrītu bet par to ka finālā bija gandrīz līdzvērtīgi sastāvi gan ne tuvu taka labprāt dzirdētu no tevis kurās pozīcijās Valmierai bija pārsvars vai vismaz līdzvērtīgi spēlētāji....Vef bija jāņem sērija kā minimums ar 4-2...Starpcitu esmu VEF fans bet tāda ir realitāte ka Vefiņš aplauzās..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2016-06-01 11:02, pirms 8 gadiem
Redneck rakstīja: Bet nu Valmierai būs smaga izvēle ar čempionlīgu, man šķiet, ka nespēlēs tur, bet vienu līmeni zemāk dēļ tām prasībām, jo ja neatbildīs Valmieras OC, tad būs arēnā jāspēlē, kas dārgi izmaksās, bet otrajā turnīrā tās prasības mazākas
Ē te raxts par Valmieru, pazūdi pie granda VEF sadaļas.
p.s. pēc tavas loģikas

  +4 [+] [-]

, 2016-06-01 11:03, pirms 8 gadiem
Redneck rakstīja: Bet nu Valmierai būs smaga izvēle ar čempionlīgu, man šķiet, ka nespēlēs tur, bet vienu līmeni zemāk dēļ tām prasībām, jo ja neatbildīs Valmieras OC, tad būs arēnā jāspēlē, kas dārgi izmaksās, bet otrajā turnīrā tās prasības mazākas
CITĀ ARĒNĀ TU DOMĀJI DALIŅA STADIONĀ,CITAS ARĒNAS VALMIERAI NAU UN NEBŪS...

     [+] [-]

, 2016-06-01 11:03, pirms 8 gadiem
Redneck rakstīja: VEF pa lielam no īsā gala pārāks Kruzs bija, bet Valmieras soliņš bija spēcīgāks PG un SG pozīcijā, jo Kruss bija spiests pa abām pozīcijām spēlēt, ja skatāmie SF pozīciju, tad tur Bostiks bija labāks par ikvienu no Valmieras, bet Bonis tā kā pazuda, tad reāli viņš nebija labāks par Laksu un garajā galā arī tikai Mejeris ar abiem centriem labāki bija, bet arī Harelsons kā pa viļņiem spēlēja....Protams, ka VEF nav īpaši laba sezona, bet rēķinot visus s.ūdus, kas bija un tos, kurus paņēma (Mailzs un Smits) tad aplauzties īsti neaplauzās
Ja VEFs paliktu pēdējā vietā, tad tu drošvien dziedātu to pašu, komplektācija, iespēlē jaunos, treneri iemeta sezonas vidū utt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-06-01 11:05, pirms 8 gadiem
kepka96 rakstīja: Labāk Aivariņu paklausies: straume.lmt.lv
straume.lmt.lv

Porziņgis nespēlējot aizsardzībā, Strēlnieku esot gribējuši izpirkt Olympiakos, kam mums komandā divi Šeļakovi u.c. pērles
O ieliki savas iedomu draudzenes foto?
Kā tev petjka patika Valmieras triumfs?

  +3 [+] [-]

, 2016-06-01 11:05, pirms 8 gadiem
Man nav ticība, ka Valmiera savāks pietiekamu budžetu, jo pa lielam Ordo iedeva piķīti, bet nez vai viņiem vēl būs lieka naudiņa. Grūti šeit Vidzemes pusē savākt kaut ko nopietnu. Būtu jau labi, ja kādi Rīgas uzņēmumi pamanītu iespējas investēt Valmierā, jo ja Valmiera saglabās sastāvu, tad viennozīmīgi var cīnīties Eirokausos, vienīgi nezinu par VTB, vai vajag tur līst iekšā.

  +3 [+] [-]

, 2016-06-01 11:06, pirms 8 gadiem
Redneck rakstīja: Arēnā Rīga, var gadīties BKV variants, kad vajadzēja spēles aizvadīt Rīgā....Saku, vienīgi nezinu, kas ar tām prasībām ir un vai Valmiera visam atbildīs
Un kas tur tāds, VEFs jau ar to arēnu īrē, viņu mājas ir OC , kas ir mazāks par VOC
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2016-06-01 11:11, pirms 8 gadiem
Redneck rakstīja: VEF pa lielam no īsā gala pārāks Kruzs bija, bet Valmieras soliņš bija spēcīgāks PG un SG pozīcijā, jo Kruss bija spiests pa abām pozīcijām spēlēt, ja skatāmie SF pozīciju, tad tur Bostiks bija labāks par ikvienu no Valmieras, bet Bonis tā kā pazuda, tad reāli viņš nebija labāks par Laksu un garajā galā arī tikai Mejeris ar abiem centriem labāki bija, bet arī Harelsons kā pa viļņiem spēlēja....Protams, ka VEF nav īpaši laba sezona, bet rēķinot visus s.ūdus, kas bija un tos, kurus paņēma (Mailzs un Smits) tad aplauzties īsti neaplauzās
Bostika un Harelsona līmenim no Valmieras tuvumā varbūt tik Armands ar Mičelu varētu skaitīties..Bonis uzskatu ka ir labāka līmeņa spēlētājs kā Laksa....Mareks ar Mārtīnu ir izlases garie kamēr pretī divi kas labākajā gadijumā tiek kandidātos....Jakovičš ja saņemās tad nav ar neko sliktāks par jaunāko Šķēli....Strēlnieks tik pat labi var spēlēt aizsardzībā kā Vairogs....Tas kurš nospēlēja vai nenospēlēja savā līmeni ir jau cits jautājums....fakts ir tāds ka VEF sastāvs bija krietni iespaidīgāks taka to var nosaukt tikai un vienīgi par izgāšanos.....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 58 komentāri