Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

U20 izlase no Eiropas elites divīzijas izlido ar septiņiem zaudējumiem pēc kārtas

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

U20 izlase no Eiropas elites divīzijas izlido ar septiņiem zaudējumiem pēc kārtas
Mārcis Saulītis
Foto: FIBA

Eiropas čempionātu bez uzvarām pabeidza Latvijas U20 izlase basketbolā, kas cīņā par 16. vietu pēc trim ceturtdaļām bija vadībā, tomēr galotnē ar 77:80 piekāpās Čehijas vienaudžiem. Vietu spēcīgāko komandu sabiedrībā Latvija zaudēja jau vakar.

Latvijas U20 izlase spēli sāka ar lielisku aizsardzību un skaistu sadarbību uzbrukumā – Kristaps Feikners devās caurgājienā un izdarīja piespēli uz ārējo līniju, bet Rihards Bērziņš realizēja tālmetienu. Čehijas vienaudži atbildēja ar sešiem punktiem pēc kārtas, tomēr aizbēgt neizdevās – te sāncenšiem bija plus četri, bet pēc mirkļa latvieši bija vadībā ar trīs punktu pārsvaru.

Pēc pirmās ceturtdaļas Latvijai bija divu punktu deficīts, jo pretinieki realizēja metienu pēdējā sekundē. Tomēr uzbrukumā iniciatīvu uzņēmās Arvīds Dambenieks – pēc viņa metiena pārsvars sasniedza sešus punktus, bet divas ar pusi minūtes līdz lielajam pārtraukumam viņa trejacis deva jau plus septiņi, un tas bija lielākais pārsvars mačā.

Čehi pietuvojās, bet aizvadīja ļoti sliktu puslaika izskaņu. Arnolds Krauklis un Eduards Hāzners ar 16 sekunžu intervālu no vienas pozīcijas aizmeta garām tālmetienus, pretinieki atbildēja ar precīzu trejaci un pietuvojās līdz minimumam, taču čehi muļķīgi pārkāpa noteikumus. Verners Kohs pēdējā sekundē meta samocītu tālmetienu, bet viņam pretī uzlidoja sāncenis. Kohs trāpīja pirmos divus, un Latvija pārtraukumā devās ar pārsvaru – 40:37.

Lielā pauze neizsita latviešus no ritma – pēc Bērziņa un Dāvja Gūtmaņa realizētajiem tālmetieniem tika sasniegts 13 punktu pārsvars. Taču divās nākamajās minūtēs mūsējie pie punktiem netika, kamēr čehi sāka pakaļdzīšanos, un 70 sekundes līdz trešās ceturtdaļas beigām pretinieki rezultātu izlīdzināja.

Neskatoties uz viļņveidīgo sniegumu, Arņa Vecvagara trenētā komanda bija vadībā, līdz sešas minūtes līdz beigām no distances precīzs bija Martins Roubs, kurš panāca 70:69 Čehijas valstsvienības labā. Pagāja 90 sekundes, bet čehu pārsvars bija izaudzis līdz pieciem punktiem, mūsējiem no spēles netrāpot nevienu metienu, turklāt pēc minūtes pārtraukuma sekoja 24 sekunžu pārkāpums, nemaz neuzmetot pa grozu.

Koha realizētais tālmetiens ļāva Latvijas izlasei samazināt deficītu līdz 74:76 un pārtrauca četras minūtes un 35 sekundes ilgo klusēšanu metienos no spēles. Sekoja laba spēle aizsardzībā, izprovocējot kļūdu un bloķējot metienu, un tas deva iespēju panākt izlīdzinājumu. Ar to mierā nebija Hāzners, kurš 47 sekundes līdz beigām no stūra trāpīja trejaci un izvirzīja mūsējos vadībā – 77:76.

Tomēr čehi iemeta nākamajā uzbrukumā, Gūtmanis netrāpīja pustālo, pretinieki realizēja soda metienus, un sešas sekundes līdz beigām Latvijas priekšā bija neiespējamā misija – trīs punktu deficīts un viens uzbrukums, lai izglābtos. Kohs netrāpīja no distances, Gūtmanis savāca atlēkušo bumbu pie pretinieku groza, bet pret viņu sekoja pārkāpums. Pirmo viņš meta garām, otro netrāpīja tīšām, tomēr atlēkušo bumbu savāca čehi. Tādējādi Latvija zaudēja ar 77:80 un palika pēdējā vietā.

Latvija – Čehija 77:80 (19:21, 21:16, 21:21, 16:22)

Latvija: Bērziņš 14 (6ab), Hāzners 14, Gūtmanis 13 (7ab), Kohs 13, Saulītis 7, Dambenieks 7, Vīksne 5, Birkāns 2 (5rp), Zotovs, Feikners, Krauklis

Latvijas U20 izlases iepriekšējo gadu sniegums Eiropas čempionātā

GadsVietaKomBilance
2017.16. vieta160-7
2016.6. vieta163-4
2015.5. vieta206-4
2014.16. vieta203-6
2013.2. vieta208-2
2012.6. vieta164-5
2011.8. vieta162-7
2010.11. vieta163-5
2009.10. vieta163-5
2008.11. vieta164-4
2007.14. vieta162-4
2006.13. vieta163-5
2005.7. vieta164-4
2004.7. vieta123-5
2002.nekvalificējās12
2000.nekvalificējās12
1998.12. vieta120-7
1996.nekvalificējās12
1994.nepiedalījās12

Līdz 2000. gadam (neskaitot) šis turnīrs vēl bija U22 vecuma grupā

Latvijas U20 valstsvienība 2017

#SpēlētājsPozīcijaAugumsDz.gadsSporta skolaKlubs
4Rihards BērziņšUzbrucējs207 cm1997Rīga/Pārdaugava- VEF skolaLiepāja/Triobet
5Nikolajs ZotovsAizsargs184 cm1998BJBS Rīga - VEF skolaVEF skola
6Kristians VīksneAizsargs190 cm1997BJBS Rīga/JuglaJūrmala/Fēnikss
7Renārs BirkānsAizsargs186 cm1997Rīga/DSNLatvijas Universiāte
8Dāvis GūtmanisUzbrucējs195 cm1997SaldusJūrmala/Fēnikss
9Roberts BlumbergsUzbrucējs206 cm1998VentspilsGBA Sparta (Čehija)
10Kristaps FeiknersAizsargs188 cm1997Saldus-VEF skolaVEF skola
11Arnolds KrauklisUzbrucējs195 cm1997BJBS Rīga/RīdzeneLee Academy (ASV)
12Verners KohsUzbrucējs206 cm1997Ventspils - VEF skolaGBA Sparta (Čehija)
15Arvīds DambenieksUzbrucējs1997186 cmĶeizarmežs - BJBS RīgaBJSS Rīga
16Eduards HāznersAizsargs192 cm1997Rīga/Pārdaugava- VEF skolaVEF Rīga
17Mārcis SaulītisCentrs210 cm1997Rīga/DSNJūrmala/Fēnikss

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:32, pirms 7 gadiem
kuklitis rakstīja: Cik sapratu tad Jaunpups ir noskaitis un tagad aktiivi maisisi augshaa visu sho diikji un tad gan jau rakti vel nakamnedeelj paraadiisies un analiizes
No kurienes tāda informācija?

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:33, pirms 7 gadiem
zanessa rakstīja: Tā izlase pati par sevi nebija nekāda īpašā. Tomēr tika līdz 2. vietai. Un, manuprāt, Vecvagars nav labs treneris. Bet tas ir tikai mans viedoklis.
Nebija īpaša? Khem..Khem?

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:33, pirms 7 gadiem
hater00 rakstīja: No kurienes tāda informācija?
palasi twitteri, tur tagad tas tiek cilāts

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:34, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: palasi twitteri, tur tagad tas tiek cilāts
Kurš konkrēti par to raksta ? Lauva?

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:34, pirms 7 gadiem
20 gadi atpakaļ sūdīgs metiens patrāpijies

  -1 [+] [-]

, 2017-07-23 14:34, pirms 7 gadiem
kuklitis rakstīja: nu man ir ljoti liela skepse saistiibaa ar Teodoshicu un NBA ! Jaa, Eiropas basis ir pilniigi savaadaaks, taktiskaaks ne tik daudz uz fiziku balstiits, kameer NBA fizika tomeer speelee galveno lomu ! Man ir aizdomas ka aizsardziibaa Teodoshics NBA buus taada katastrofa un regulaari tiks 1:! pazemosts un iegruusts zem grozaapakshas no sava sedzamaa, ka beigas jau peec sezonas vienas pats ar kaunu asti kajstarpee muks atpakalj uz Eiropu ...
bet mēs šobrīd runājam par eiropu? kāda jēga runāt par jaunajiem basketbolistiem uzreiz NBA kontekstā, ja viņi pat Eiropas līmenī pie saviem gadiem neko nespēj. Un basketbolistus pa nopietnam vērtē ne tik daudz no fiziskās sagatavotības skatpunkta, bet no prasmju līmeņa un daudzpusības vadoties. Un tas ir primārais. Vildi dēļ tā kā kuilis paņēma uzreiz NBA, viņš izlasē kaut ko parādīja? Kāpēc neparādīja? tāpēc ka nav labu basketbola prasmju ir tikai pliks fiziskais

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:36, pirms 7 gadiem
hater00 rakstīja: Kurš konkrēti par to raksta ? Lauva?
Ne tikai viņš, Buļs ar, pats Jaunups ar to ceļ augšā

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:36, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Man jau arī, bet ja viņa pienesums uzbrukumā būs līdzvērtīgs, tad jau nekritīs ārā, gribētos redzēt viņa piespēles tajā līgā
Vai nav spilgts piemērs Hārdens, kur visi joku apskati ir pilni ar epizodēm ar viņa feiliem aizsardzībā?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:37, pirms 7 gadiem
Taksh ieprieksh jau tepat komentos bija links uz LA rakstu !
ielikshu to veelreiz :

Jaunups: Tas ir spļāviens sejā Latvijas...

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:38, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Vai nav spilgts piemērs Hārdens, kur visi joku apskati ir pilni ar epizodēm ar viņa feiliem aizsardzībā?
Ir gan

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:39, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Vai nav spilgts piemērs Hārdens, kur visi joku apskati ir pilni ar epizodēm ar viņa feiliem aizsardzībā?
nu bet uzbrukumaa vinjhs ir viens no labaakiem liigaa ! Un atletiusks arii vinjhs ir pat ljoti labs ! Nekas no shitaa visa neattiecas uz Teodoshicu kas ir pliks saspeelnieks un 1:1 praktiski neko nebus spejigs izveidot NBA

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:48, pirms 7 gadiem
kuklitis rakstīja: nu bet uzbrukumaa vinjhs ir viens no labaakiem liigaa ! Un atletiusks arii vinjhs ir pat ljoti labs ! Nekas no shitaa visa neattiecas uz Teodoshicu kas ir pliks saspeelnieks un 1:1 praktiski neko nebus spejigs izveidot NBA
nu bet uzbrukumā arī Teodsičs un Navarro savulaik bija vieni no labākajiem Eiropā. Protams, ir kaut kāds līmenis, kur talants nepietiek, jo pretī nāk arī fiziski spēcīgi un talantīgi. Lūdzu, nepalaid garām, tur arī nav tikai fiziskais, tur ir jau izcilūiba, kur pie talanta pielikts klāt fiziskais

     [+] [-]

, 2017-07-23 14:48, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nebija īpaša? Khem..Khem?
Un kuri bija? Kur viņiem Zoriks, Kurucs, Strautiņš? Neviens ne tuvumā nebija.

  +2 [+] [-]

, 2017-07-23 14:59, pirms 7 gadiem
zanessa rakstīja: Un kuri bija? Kur viņiem Zoriks, Kurucs, Strautiņš? Neviens ne tuvumā nebija.
Jā, reāli pilnīgi nekāds sastāvs, Vecvagars, Siliņš, Jakovičs,Gražulis, Jānis Bērziņš, visi vai nu jau paguvuši uzspēlēt lielās izlases sastāvā vai kandidē šobrīd. To tu tiešām sauc par sliktu sastāvu? No šībrīža sastāva labi, ja 1 tiks tuvu pretendēšanai uz izlase kaut kad tālā nākotnē. Atceries šo!

     [+] [-]

, 2017-07-23 15:07, pirms 7 gadiem
kuklitis rakstīja: nu bet uzbrukumaa vinjhs ir viens no labaakiem liigaa ! Un atletiusks arii vinjhs ir pat ljoti labs ! Nekas no shitaa visa neattiecas uz Teodoshicu kas ir pliks saspeelnieks un 1:1 praktiski neko nebus spejigs izveidot NBA
pliks saspēlnieks, kurš bieži vien sadod kaudzi lielisku piespēļu un velk savas komandas arī kā rezultatīvākais spēlētājs skaitās pliks saspēlnieks?

     [+] [-]

, 2017-07-23 15:08, pirms 7 gadiem
Šoreiz noteikti piekrītu Jaunupam, ka nākotnē vajadzētu iesviest kaut kādas sankcijas pret pašlabuma meklētājiem un viņu aģentiem!

  -1 [+] [-]

, 2017-07-23 15:18, pirms 7 gadiem
Atceros nesen baurīši bļāva par sistēmu basītī, kas dod rezultātus. Tagad baurīši bļauj par atteikumiem (nestrīdos būtiskiem). bet ne jau tāpēc jāzāģē ar sagrāvēm 6 no 7 zaudējumiem, ja jau ir "sistēma".

  +1 [+] [-]

, 2017-07-23 15:23, pirms 7 gadiem
hokejists1188 rakstīja: Šoreiz noteikti piekrītu Jaunupam, ka nākotnē vajadzētu iesviest kaut kādas sankcijas pret pašlabuma meklētājiem un viņu aģentiem!
Muļķīt, ar sankcijām, aizliegumiem gandrīz vienmēr neko nepanāksi. Vēsture tev neko nemāca? Gudri cilvēki sāktu ar pasākumiem lai bērniem izlasē spelēt būt goda lieta. Bet tad jāsāk ar basketbolu nesaistītām lietām.
Tagad jau modē uzmest valsti, savu tautu. Reāli dzīvē tādi cilvēki tiek cienīti, godāti, uz sienām viņu plakātus karina.

  -1 [+] [-]

, 2017-07-23 15:32, pirms 7 gadiem
Prieks, ka šis sporta veids iet uz grunti.

     [+] [-]

, 2017-07-23 15:40, pirms 7 gadiem
biskaps rakstīja: Prieks, ka šis sporta veids iet uz grunti.
Kāpēc prieks? Vai varat minet argumentus, kāpēc par to jāpriecājas?

  +1 [+] [-]

, 2017-07-23 15:41, pirms 7 gadiem
Vainīgi Porziņģa vecāki, ka Kristapam nav jaunāks, garāks un talantīgāks brālis.

  +2 [+] [-]

, 2017-07-23 15:47, pirms 7 gadiem
Vārguļi!
Fiziņš jātrenē, nevis treniņos jādanko!
Visa jaunatnes basketbola sistēma ir greiza un nekam nederīga.

     [+] [-]

, 2017-07-23 16:02, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Vai nav spilgts piemērs Hārdens, kur visi joku apskati ir pilni ar epizodēm ar viņa feiliem aizsardzībā?
Atradi ar ko salīdzināt

     [+] [-]

, 2017-07-23 16:05, pirms 7 gadiem
Nordic rakstīja: Vārguļi!
Fiziņš jātrenē, nevis treniņos jādanko!
Visa jaunatnes basketbola sistēma ir greiza un nekam nederīga.
atkal ieteikums, kam nav nekāda sakara ar reālo situāciju? Zaudēja dēļ tā, ka komanda pilna ar fiziski vājiem talantiem? nē, zaudēja pavisam cita iemesla dēļ

  +1 [+] [-]

, 2017-07-23 16:07, pirms 7 gadiem
zanessa rakstīja: Šī pati izlase U-16 laikā bija faktiski spēcīgākā Eiropā. Nevar aizbildināties tikai ar to, ka pašlaik izlasē nav neviena no tolaik labākajiem spēlētājiem. Labs treneris arī ar pārējiem kaut ko spētu izdarīt. Bet mēs jau esam pārliecinājušies, ka Vecvagars nav labs treneris. Vai Štālbergam, kurš izcīnīja sudrabu ar U-20, bija labāki spēlētāji? Diezin vai.
Varbūt kļūdos,bet U16 vini bija 13 vietā .

  -1 [+] [-]

, 2017-07-23 16:07, pirms 7 gadiem
raveetaajs rakstīja: Atradi ar ko salīdzināt
ar kaut ko tak ir jāsalīdzina? Ar ko salīdzināt mega talantīgos Teodosiču un Navarro, kuri pēdējos padsmit gadus ir dominējuši Eiropas basīti par spīti tam, ka nav nebūt tie izcilākie atlēti, balstoties pamātā tīri uz talantu un IQ.

  +1 [+] [-]

, 2017-07-23 16:12, pirms 7 gadiem
Paldies puikas - pierādījāt, ka nevar!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2017-07-23 16:43, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Jā, reāli pilnīgi nekāds sastāvs, Vecvagars, Siliņš, Jakovičs,Gražulis, Jānis Bērziņš, visi vai nu jau paguvuši uzspēlēt lielās izlases sastāvā vai kandidē šobrīd. To tu tiešām sauc par sliktu sastāvu? No šībrīža sastāva labi, ja 1 tiks tuvu pretendēšanai uz izlase kaut kad tālā nākotnē. Atceries šo!
Siliņš nav nekāda zvaigzne. Skatījos gan Itālijas čempionātu, gan Vācijas. It īpaši nepārliecināja Vācijā. Vecvagars - manuprāt, pārvērtēts spēlētājs: nodur galvu un tik bliež uz priekšu. Nav viņš saspēles vadītājs! Bērziņš, labi, viņam visu laiku ir traumas, bet nav viņš arī nekas īpašs. Gražulis? Jakovičs?
Kurš no nosauktajiem ir reāls izlases kadrs?

  +1 [+] [-]

, 2017-07-23 16:45, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Ar šo izlasi, kur pāris ciešami kadri, dažs tikko no traumas un pārējie trešais ešalons? Un Štālberga pa lielam bija paši labākie tajā izlasē, kamēr Vecvagaram divu trešdaļu nebija
REĀLI AIZVER VIENREIZ SAVU STULBO PĀKSTI AR SAVIEM STULBAJIEM ATTAISNOJUMIEM!

  +1 [+] [-]

, 2017-07-23 16:48, pirms 7 gadiem
zanessa rakstīja: Un kuri bija? Kur viņiem Zoriks, Kurucs, Strautiņš? Neviens ne tuvumā nebija.
Starp citu neviens no viņiem neko vēl nav sasniedzis.

  -1 [+] [-]

, 2017-07-23 16:52, pirms 7 gadiem
zanessa rakstīja: Siliņš nav nekāda zvaigzne. Skatījos gan Itālijas čempionātu, gan Vācijas. It īpaši nepārliecināja Vācijā. Vecvagars - manuprāt, pārvērtēts spēlētājs: nodur galvu un tik bliež uz priekšu. Nav viņš saspēles vadītājs! Bērziņš, labi, viņam visu laiku ir traumas, bet nav viņš arī nekas īpašs. Gražulis? Jakovičs?
Kurš no nosauktajiem ir reāls izlases kadrs?
A kurš no tevis nosauktajiem jau ir zvaigzne? neviens pagaidām nav sevi attaisnojis līdz galam, tomēr no visa u20 kolektīva, tāpat kā manis nosauktie Štālberga sudraba puikas, viņi ir vistuvāk tam, lai nāktonē spēlētu izlases kreklā. Un Bērziņš, Vecvagars, Siliņš, kā arī Jakovičs bija ļoti labi līderi savā vecumā

  +2 [+] [-]

, 2017-07-23 17:22, pirms 7 gadiem
Gaidu verdiktu no federācijas, kāda būs reakcija un ko darīt, lai tāds idiotisms vairs nekad neatkārtotos!!! Un lūdzu nevajag čīkstēt, ka nu tā sanāca, sagadījās, neviens nav vainīgs. Ja tā sagadījās, tad jāmaina sistēma un jāreaģē radikāli, negribi spēlēt, peries pats, uz redzēšanos, lai spēlē kas vēlas. Raisa ārā, neko nav dzīvē sasnieguši, bet tēlo basketbola pižonus, oj, man vajag atpūtu, man vajag speciālus treniņus, bet man pļūka, esmu ārā uz 2 mēnešiem.

  -1 [+] [-]

, 2017-07-23 17:56, pirms 7 gadiem
Edison rakstīja: Gaidu verdiktu no federācijas, kāda būs reakcija un ko darīt, lai tāds idiotisms vairs nekad neatkārtotos!!! Un lūdzu nevajag čīkstēt, ka nu tā sanāca, sagadījās, neviens nav vainīgs. Ja tā sagadījās, tad jāmaina sistēma un jāreaģē radikāli, negribi spēlēt, peries pats, uz redzēšanos, lai spēlē kas vēlas. Raisa ārā, neko nav dzīvē sasnieguši, bet tēlo basketbola pižonus, oj, man vajag atpūtu, man vajag speciālus treniņus, bet man pļūka, esmu ārā uz 2 mēnešiem.

kā ir ar to, ka gandrīz visi mūsu jauniešu izlašu pēdējo gadu līderi ir pa vairākām reizēm pabijuši zem skalpeļa? To viņiem sedz basketbola federācija? Varbūt parocies un uzskaiti, cik no mūsu pēdējo gadu spilgtākajiem līederiem ir sabremzējuši karjeru cīnoties ar smagām traumām? Tie paši šībrīža U20 potenciālie līderi, Strautiņš, Zoriks, Kurucs, visi ar atkārtotām smagām traumām un operācijām.