Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Aplaupīti un izmērcēti: U20 puiši astotdaļfinālā zaudē Spānijai

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Aplaupīti un izmērcēti: U20 puiši astotdaļfinālā zaudē Spānijai
Renārs Birkāns spēlē pret Spāniju
Foto: FIBA

Latvijas U20 vīriešu basketbola izlase trešdien, 19. jūlijā, Eiropas čempionāta astotdaļfinālā Hēraklejā zaudēja Spānijai ar 52:96. Ceturtdaļfinālā par devīto vietu komanda ceturtdien tiksies ar Turciju, kura piekāpās Vācijai – 77:80.

Arņa Vecvagara trenētie puiši no pirmajām minūtēm sastapās ar milzīgu spāņu aizsardzības spiedienu. Pretinieki aktīvi gāja virsū bumbas turētājiem, lika slazdus un piespieda Latvijas spēlētājus kļūdīties. Divdesmit minūšu laikā spāņi pārķēra 12 bumbas un guva daudzus vieglus punktus ātrajos izrāvienos, kamēr latviešiem tas neizdevās ne reizi...

Pēc pirmās ceturtdaļas starpība vēl nebija graujoša (11:24), taču turpinājumā pār Latvijas galvām sāka līt tālmetienu lietus. Spāņi desmit minūtēs sameta sešus tālmetienus, pavisam pirmajā puslaikā realizējot 9 no 15 mēģinājumiem. Pretinieku precizitāte perimetrā sasniedza 60%. Apvienojumā ar izcilo aizsardzību tas graujoši atspoguļojās rezultātā – 22:57. Precizitāte no spēles – 8/23 pret 19/37.

Abas komandas apzinājās pašreizējos spēka samērus, tāpēc gan Latvijas, gan Spānijas treneri cīņā iesaistīja maksimāli plašu spēlētāju loku. Verners Kohs iemeta trešo tālmetienu, bet viņa partneru sekmes trīspunktniekos bija daudz pieticīgākas. Trešās ceturtdaļas sākumā spāņi turpināja pārķert bumbas un precīzi mest no distances, tādēļ viņu pārsvars 25. minūtē sasniedza 40 punktu atzīmi – 30:71.

Sākot no trešās ceturtdaļas, spāņu intensitāte aizsardzībā un aktivitāte uzbrukumā mazinājās, taču iznākumu tas būtiski neietekmēja. Piecas minūtes pirms pamatlaika beigām “Sarkanajai fūrijai” joprojām bija 41 punkta pārsvars – 48:89. Galotnē tas pieauga vēl par trīs punktiem.

Astotdaļfināls, 19. jūlijs, Heraklion University

Spānija – Latvija 96:52 (24:11, 33:11, 23:15, 16:15)
Spānija: Justa 18, E. Bila 12, Mazaira 12, Lopess-Arostegui 11, Bareiro 10, Sorolla 7, Hou 6, Marti 5, R. Bila 5, De La Rua 4, Garsija 3, Rigo 3.
Latvija: Blumbergs 12, Kohs 9, Bērziņš 6 (5pp), Vīksne 5, Dambenieks 5, Saulītis 5, Birkāns 3, Gūtmanis 3, Zotovs 2, Hāzners 2, Feikners, Krauklis.
Tiesneši: Anastasios Piloidis, Haris Bijedic, Ilias Kounelles.
Komisārs: Kamen Toshev.

Statistika. Spānija 96, Latvija 52

Metieni no spēles: 31/70 vs 18/46
2p: 17/38 vs 12/28
3p: 14/32 vs 6/18
1p: 20/28 vs 10/18
AB: 40 (16/24) vs 34 (8/26)
RP: 23 vs 12
Kļ.: 8 vs 26
PB: 19 vs 3
BM: 0 vs 2
Personiskās piezīmes: 16 vs 27

Lielākie Latvijas zaudējumi U20 čempionātu vēsturē:

GadsPretinieceRezultāts (Starpība)
2017Spānija52:96 (-44)
2017Izraēla54:90 (-36)
2011Francija46:79 (-33)
2014Lietuva43:74 (-31)
2007Gruzija72:102 (-30)
2010Grieķija53:82 (-29)
1 2 37 komentāri
Slēpts komentārs: Stoke

  +4 [+] [-]

, 2017-07-19 18:27, pirms 7 gadiem
Ļoti bēdīgi....Ceru, ka tiem džekiem, kuri bez nopietna iemesla atteica U20 izlasei vismaz ir kkāda vainas sajūta par šo.....

  +5 [+] [-]

, 2017-07-19 18:27, pirms 7 gadiem
izdauzīti un pazemoti

  +7 [+] [-]

, 2017-07-19 18:36, pirms 7 gadiem
Stoke rakstīja: Vecvagaru vairs nelaist pie jaunatnes izlasēm!!! TRENERIS BEZ DZIRKSTELES! Kāpēc nevarēja trenēt Mazurs, Feldmanis, Visockis un vēl daudzi citi, kas būtu spējīgi sakārtot komandu? Jā, nav daudzu spēlētāju, bet Vecvagars ir reāls akmens!
Nekāda lielā trenera vaina šeit nav, izlasei atteica 8 spēlētāji, tostarp, traumu dēļ, un mums reāli spēlē tikai daļa otrā ešalona un trešā ešalona spēlētāji, ir jābūt super naivam, lai domātu, ka kaut kas savādāk būs pret Spāniju, kurai pa lielam spēlē labākie....Varētu ko citu teikt, ja vismaz garais gals nebūtu novājināts

  +7 [+] [-]

, 2017-07-19 18:37, pirms 7 gadiem
mierīgi pat varētu izkrist ar šo sastāvu no Elites

  +1 [+] [-]

, 2017-07-19 18:38, pirms 7 gadiem
aplaupīti un izmērcēti???
es gan lietotu citus apzīmējumus, bet tas 18+.
tiesa, pret spāņiem neko citu negaidīju.

  +3 [+] [-]

, 2017-07-19 18:40, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nekāda lielā trenera vaina šeit nav, izlasei atteica 8 spēlētāji, tostarp, traumu dēļ, un mums reāli spēlē tikai daļa otrā ešalona un trešā ešalona spēlētāji, ir jābūt super naivam, lai domātu, ka kaut kas savādāk būs pret Spāniju, kurai pa lielam spēlē labākie....Varētu ko citu teikt, ja vismaz garais gals nebūtu novājināts
VEF , kā ierasts jaunajiem liek regresēt. Hāzneram 2p. VTB viņš met vairāk.

  +2 [+] [-]

, 2017-07-19 18:42, pirms 7 gadiem
Stoke rakstīja: Vecvagaru vairs nelaist pie jaunatnes izlasēm!!! TRENERIS BEZ DZIRKSTELES! Kāpēc nevarēja trenēt Mazurs, Feldmanis, Visockis un vēl daudzi citi, kas būtu spējīgi sakārtot komandu? Jā, nav daudzu spēlētāju, bet Vecvagars ir reāls akmens!
Es protams,atvainojos,bet Tu "smadzenes ieslēdzi",pirms šo debīlismu rakstīt!?...Acīmredzot nē...Tu apjēdz,ka šogad nav 9 spēlētāji,kuri spēlētēu galvenās lomas šinī izlasē..D E V I Ņ I!!! Tur varētu būt kaut vai Romas pāvests kā treneris,tas neko nemainītu!Pēc fakta,mums ir otrā izlase pēc sastāva - patīk vai nē,bet tas tā vienkārši ir!

  -3 [+] [-]

, 2017-07-19 18:42, pirms 7 gadiem
chubaki rakstīja: VEF , kā ierasts jaunajiem liek regresēt. Hāzneram 2p. VTB viņš met vairāk.
Tad jau tavs viedoklis ir tāds, ka LBL ir vājāks kā u20 čempionāts, ne tā? Jo tur tak viņš spēlēja daudz un labi spēlēja....Pamato lūdzu kāpēc uzskati, ka LBL ir vājāks par u20 čempi

  +2 [+] [-]

, 2017-07-19 18:45, pirms 7 gadiem
Tas jau bija gaidāms! Protams,zaudējums varēja būt ar mazāku rezultāta starpību, bet kā ir tā ir! Daudz sliktāk ir tas, ka mums nākamā spēle ir ar Turciju, kuras sastāva ir nupat NBA parakstījušais Furkans Korkmazs, un nākamā gada drafta potenciālais pirmās kārtas drafta piks Yurtsevens...Brīnos kā viņi šodien zaudēja Vācijai, bet mums visticamāk būs jasitās par palikšanu;/
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2017-07-19 18:52, pirms 7 gadiem
marciss77 rakstīja: Es protams,atvainojos,bet Tu "smadzenes ieslēdzi",pirms šo debīlismu rakstīt!?...Acīmredzot nē...Tu apjēdz,ka šogad nav 9 spēlētāji,kuri spēlētēu galvenās lomas šinī izlasē..D E V I Ņ I!!! Tur varētu būt kaut vai Romas pāvests kā treneris,tas neko nemainītu!Pēc fakta,mums ir otrā izlase pēc sastāva - patīk vai nē,bet tas tā vienkārši ir!
Un cik no tiem deviņiem spēlētājiem bija pirms diviem gadiem, kad pie junioriem bija 10. vieta? Arī lielākā daļa nebija. Bija septiņi gabali no šī sastāva, te par pieredzi nevajag īdēt. Jā, nav centri, bet šodien izvaroja ārējo līniju tā konkrēti. Laikam jau nav gatavojušies, kā pret presingu spēlēt.

  -1 [+] [-]

, 2017-07-19 18:56, pirms 7 gadiem
nekas vismaz nākotnei šiem puišiem laba skola būs šīs spēles un cerams kāds vismaz labu karjeru izveidos (Neksiatot Blūmbergu un Kohu)

  +1 [+] [-]

, 2017-07-19 19:14, pirms 7 gadiem
Tik vājai spēlei visā turnīra garumā attaisnojuma nav. Bumba ir apaļa un visiem ir vienādas izredzes. Pēc Real Rebel teiktā liekas, ka visu turnīru spēlējam laukumā 4:5 un šāds rezultāts ir attaisnojams.

  +4 [+] [-]

, 2017-07-19 19:14, pirms 7 gadiem
Horvātija pret Moldovu 52-4 1/4!

  +1 [+] [-]

, 2017-07-19 19:18, pirms 7 gadiem
Amon Goeth rakstīja: Tik vājai spēlei visā turnīra garumā attaisnojuma nav. Bumba ir apaļa un visiem ir vienādas izredzes. Pēc Real Rebel teiktā liekas, ka visu turnīru spēlējam laukumā 4:5 un šāds rezultāts ir attaisnojams.
Nav gan vienādas, realitāte ir tā, ka daudz meistarīgāki spēlētāji būs tomēr priekšā, ja pretī nāk spēlētāji, kuri gandrīz visās pozīcijās ir vājāki, tad sajūta būs kā spēlējot 4:5, jo bieži vien atradīsies kāds brīvs spēlētājs utt. tikai tā iemesla pēc, ka viņu individuālā meistarība ļauj izrauties vai atrauties no sedzēja, vai teiksim atļauj daudz vairāk bumbas izcīnīt utt. Pie tam, šis nav vīru basketbols, bet jauniešu, kur tas vēl vairāk izpaužas...Taču rezultāts nekad nebūs attaisnojams, bet saprotams!

  +4 [+] [-]

, 2017-07-19 19:30, pirms 7 gadiem
Vai federācijai jādomā tikai par lielajām izlasēm. Te draud reāla izkrišana un tiek rādīts pilnīgi impotents baskets Kā valsts nacionālajai izlasei var mierīgi atteikt vesals bars džeku ,kas vēl īsti neko nav parādījuši .Varbūt vaina bija izvēlētais treneru sastāvs. Kur konkrēti uzvārdi un atteikšanās iemesli

     [+] [-]

, 2017-07-19 19:31, pirms 7 gadiem
Ko tur vainot treneri? Paskaidrojiet? Neba viņš ikdienā audzina viņus. Ja Tur taktiski zaudētu, būtu cits stāsts, bet šitā, tur jau nav nekāda trenera vaina, meistarības nav un viss.

  -1 [+] [-]

, 2017-07-19 20:00, pirms 7 gadiem
Domāju, ka šis viss ir jāuztver tikai kā neveiksmīgs turnīrs izlasei un viss. Pa lielam šis sniegums neko par čaļu perspektīvām kā basketbolistiem nepasaka. Paņemsim slaveno Štālberga U20 izlasi, kas tika līdz finālam - reāli no tā sastāva par stabilu izlases veci ir kļuvis Siliņš un arī tikai pagājušā gadā. Pārējie no zvaigžņotā piecinieka (Vecvagars, Jakovičs, Bērziņš, Gražulis) labi, ja tiek kandidātos.
Cits piemērs - U20 turnīrs Rīgā ar Strēlnieku, Dairi un Freimani sastāvā. Palika, ja nemaldos 10tie vai kaut kas tāds. Pienesums izlasei acīmredzams.
Karoč, nomierinamies un nenorakstam!

  +2 [+] [-]

, 2017-07-19 20:11, pirms 7 gadiem
Mord rakstīja: Domāju, ka šis viss ir jāuztver tikai kā neveiksmīgs turnīrs izlasei un viss. Pa lielam šis sniegums neko par čaļu perspektīvām kā basketbolistiem nepasaka. Paņemsim slaveno Štālberga U20 izlasi, kas tika līdz finālam - reāli no tā sastāva par stabilu izlases veci ir kļuvis Siliņš un arī tikai pagājušā gadā. Pārējie no zvaigžņotā piecinieka (Vecvagars, Jakovičs, Bērziņš, Gražulis) labi, ja tiek kandidātos.
Cits piemērs - U20 turnīrs Rīgā ar Strēlnieku, Dairi un Freimani sastāvā. Palika, ja nemaldos 10tie vai kaut kas tāds. Pienesums izlasei acīmredzams.
Karoč, nomierinamies un nenorakstam!
Nee, te tieshaam pilniigi cisi iznjemot Kohu jau tagad ir stabili norakstAami un pats augstaakais ko vinji basiiti sasniegs, ja labi paveiksies - tgad vidusmeera kaplji viudusmeera LBL komandaa !

  -1 [+] [-]

, 2017-07-19 20:12, pirms 7 gadiem
kuklitis rakstīja: Nee, te tieshaam pilniigi cisi iznjemot Kohu jau tagad ir stabili norakstAami un pats augstaakais ko vinji basiiti sasniegs, ja labi paveiksies - tgad vidusmeera kaplji viudusmeera LBL komandaa !
Diemžēl pašlaik nevar gan to pateikt, jo vienkārši viņi par jaunu ir

  +3 [+] [-]

, 2017-07-19 20:13, pirms 7 gadiem
Mord rakstīja: Domāju, ka šis viss ir jāuztver tikai kā neveiksmīgs turnīrs izlasei un viss. Pa lielam šis sniegums neko par čaļu perspektīvām kā basketbolistiem nepasaka. Paņemsim slaveno Štālberga U20 izlasi, kas tika līdz finālam - reāli no tā sastāva par stabilu izlases veci ir kļuvis Siliņš un arī tikai pagājušā gadā. Pārējie no zvaigžņotā piecinieka (Vecvagars, Jakovičs, Bērziņš, Gražulis) labi, ja tiek kandidātos.
Cits piemērs - U20 turnīrs Rīgā ar Strēlnieku, Dairi un Freimani sastāvā. Palika, ja nemaldos 10tie vai kaut kas tāds. Pienesums izlasei acīmredzams.
Karoč, nomierinamies un nenorakstam!
Nepiekrītu, tas daudz ko izsaka..Paņem katvai pērnās OL q sastāva 12 un paskaties, kadus panākumus tie spēlētāji ir guvuši jauniešu izlasēs

Strēlnieks, Bertāns -Bronza U18 Eiropas čempi
Timma- Bronza Eriopas U18 cempi
Blums- 4 vieta u18 cemp
Berzins,Silins,Jako -Sudrabs U20
Janics-5 vieta kadetos
Mejeris,Meiers- pedējā U20 čempi bija cetrutdaļfināla, kur lidz pat pedejam minutem cinijas ar specigo Spanijas izlasi, kuras sastava bija Mirotics
lieli sasniegumi jauniesu izlases nebija tikai Berzam un mazajm Skelem, kurs vispar neviena jauniesu izlase nespele veselibas problemu deel
Tapec velos teikt,ka sie panakumi jauniesu izlases ir tomer janem veraa, un no sis izlase lielaja izlase vismaz kandidatos redzu tikai Kohu, un gadu jaunako Blumbergu..parejiem LBL griesti..

     [+] [-]

, 2017-07-19 20:20, pirms 7 gadiem
hokejaentuziasts rakstīja: Nepiekrītu, tas daudz ko izsaka..Paņem katvai pērnās OL q sastāva 12 un paskaties, kadus panākumus tie spēlētāji ir guvuši jauniešu izlasēs

Strēlnieks, Bertāns -Bronza U18 Eiropas čempi
Timma- Bronza Eriopas U18 cempi
Blums- 4 vieta u18 cemp
Berzins,Silins,Jako -Sudrabs U20
Janics-5 vieta kadetos
Mejeris,Meiers- pedējā U20 čempi bija cetrutdaļfināla, kur lidz pat pedejam minutem cinijas ar specigo Spanijas izlasi, kuras sastava bija Mirotics
lieli sasniegumi jauniesu izlases nebija tikai Berzam un mazajm Skelem, kurs vispar neviena jauniesu izlase nespele veselibas problemu deel
Tapec velos teikt,ka sie panakumi jauniesu izlases ir tomer janem veraa, un no sis izlase lielaja izlase vismaz kandidatos redzu tikai Kohu, un gadu jaunako Blumbergu..parejiem LBL griesti..
Jūsu uzskaitītais pa lielam atbilst tam viedoklim, ka bieži vien no jauniešu izlasēm 2 - 3 spēlētāji izsitas līdz izlasei

     [+] [-]

, 2017-07-19 20:26, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Jūsu uzskaitītais pa lielam atbilst tam viedoklim, ka bieži vien no jauniešu izlasēm 2 - 3 spēlētāji izsitas līdz izlasei
Tā ir, visvairāk laikam šogad varētu būt pārstāvēts 1992. dzimšanas gads -Timma,BErtāns,Šķēle.. Būtu Pasečniks tad arī trīs 1995. gada -Smits,Porzingis,Pasecniks

     [+] [-]

, 2017-07-19 20:32, pirms 7 gadiem
hokejaentuziasts rakstīja: Tā ir, visvairāk laikam šogad varētu būt pārstāvēts 1992. dzimšanas gads -Timma,BErtāns,Šķēle.. Būtu Pasečniks tad arī trīs 1995. gada -Smits,Porzingis,Pasecniks
Nu jā, protams, ņemsim vērā, ka var gadīties arī tie saucamie late bloomer spēlētāji....Bet nu šīs izlases sliktākais pārsteigums ir Hāzners, iekš VEF viņš labi spēlēja, bet kaut kā izlasē neiet, varbūt nav gatavs būt līderis, nez...

     [+] [-]

, 2017-07-19 20:35, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Jūsu uzskaitītais pa lielam atbilst tam viedoklim, ka bieži vien no jauniešu izlasēm 2 - 3 spēlētāji izsitas līdz izlasei
Tieši tā. Un ja no šīs izlases mēs uzskatam, ka Kohs un Blumbergs nākotnē varētu spēlēt nopietnā līmenī un kandidēt uz izlasi, tad lielās izlases kontekstā nekas nemainās, neatkarīgi no tā kurā vietā paliek u20.

     [+] [-]

, 2017-07-19 20:42, pirms 7 gadiem
Mord rakstīja: Tieši tā. Un ja no šīs izlases mēs uzskatam, ka Kohs un Blumbergs nākotnē varētu spēlēt nopietnā līmenī un kandidēt uz izlasi, tad lielās izlases kontekstā nekas nemainās, neatkarīgi no tā kurā vietā paliek u20.
Protams, ka tā, bet tā tendence, ka jaunieši uzliek citas prioritātes, ir diezgan satraucoša, es saprotu ja savainojums, bet citi?

     [+] [-]

, 2017-07-19 20:42, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nu jā, protams, ņemsim vērā, ka var gadīties arī tie saucamie late bloomer spēlētāji....Bet nu šīs izlases sliktākais pārsteigums ir Hāzners, iekš VEF viņš labi spēlēja, bet kaut kā izlasē neiet, varbūt nav gatavs būt līderis, nez...
VEFā viņam tos metienus izkārtoja un uz viņu bija mazāks spiediens, jo viņš bija kā 11./12.spēlētājs.

     [+] [-]

, 2017-07-19 20:45, pirms 7 gadiem
Sharps rakstīja: VEFā viņam tos metienus izkārtoja un uz viņu bija mazāks spiediens, jo viņš bija kā 11./12.spēlētājs.
Tātad iespējams mentāli nav gatavs, jo tāpat skatoties, viņš spēlēja pret večiem, kur tā spēle asāka utt. Viņš vtb bija 11./12.spēlētājs, LBL viņam tā lom lielāka bija, jo deva atpūtu citiem

  -3 [+] [-]

, 2017-07-19 20:49, pirms 7 gadiem
B grupa bīsties, mēs nākam! Bet ja nopietni, tad vajag aizslēgt durvis uz jauniešu basketu tiem, kuri kaut kādu savtīgu iemeslu un murgainu atrunu dēļ atteica izlasei, nav runu par traumām. To vajag izskaust, lai pat prātā nenāk kautko tādu darīt un rādīt jaunajiem antiattieksmi.

  +2 [+] [-]

, 2017-07-19 21:11, pirms 7 gadiem
Edison rakstīja: B grupa bīsties, mēs nākam! Bet ja nopietni, tad vajag aizslēgt durvis uz jauniešu basketu tiem, kuri kaut kādu savtīgu iemeslu un murgainu atrunu dēļ atteica izlasei, nav runu par traumām. To vajag izskaust, lai pat prātā nenāk kautko tādu darīt un rādīt jaunajiem antiattieksmi.
Kas par murgiem, brīva valsts, brīva iespēja izvēlēties, piespiedu kārtā nekaas labs nebūs. Tu laikam kāds Vida pārstāvis

     [+] [-]

, 2017-07-19 21:20, pirms 7 gadiem
hokejaentuziasts rakstīja: Tā ir, visvairāk laikam šogad varētu būt pārstāvēts 1992. dzimšanas gads -Timma,BErtāns,Šķēle.. Būtu Pasečniks tad arī trīs 1995. gada -Smits,Porzingis,Pasecniks
1993.gadiem ar sanāk 3 spēlētāji - Gražulis, Siliņš, J.Bērziņš. Ja Jakovičs nebūtu atteicis un Vecajam nebūtu bijusi smaga trauma, tad pilnīgi reāli pat viss sudraba U-20 pamatpieciniks varēja būt kandidātos

  +1 [+] [-]

, 2017-07-19 21:28, pirms 7 gadiem
šoreiz pilnīgi piekritīšu - vef skola un pārējās Rīgas sp sk audzina reāli mīkstos, šī izlase to pierāda

     [+] [-]

, 2017-07-19 21:33, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: 1993.gadiem ar sanāk 3 spēlētāji - Gražulis, Siliņš, J.Bērziņš. Ja Jakovičs nebūtu atteicis un Vecajam nebūtu bijusi smaga trauma, tad pilnīgi reāli pat viss sudraba U-20 pamatpieciniks varēja būt kandidātos
Es runāju par iespējamo 12nieku

  +1 [+] [-]

, 2017-07-19 21:41, pirms 7 gadiem
Nožēlojami šajā čempī. Sagrāves
1 2 37 komentāri