Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Latvija zaudē Beļģijai un izstājas no Eiropas čempionāta

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Latvija zaudē Beļģijai un izstājas no Eiropas čempionāta
Ainars Bagatskis, Jānis Blūms un Rolands Freimanis spēlē pret Beļģiju
Foto: Romāns Kokšarovs, "Sporta Avīze", f64

Latvijas vīriešu basketbola valstsvienība (4-4) svētdien, 15. septembrī, zaudēja Beļģijas izlasei ar rezultātu 56:60, finišēja sestajā vietā E grupā un izstājās no cīņas par ceturtdaļfinālu. Latvijas neveiksme nozīmē, ka labāko astoņniekā iekļuvusi Ukraina, kuru latvieši pirms četrām dienām sagrāva ar 34 punktu pārsvaru.

E grupas kopvērtējums

#KomandaU-ZAttiecībaP
1Serbija3-1294:278 (+16)7
2Lietuva3-1285:251 (+34)7
3Francija3-1323:303 (+20)7
4Ukraina2-2262:294 (-32)6
5Beļģija1-4318:358 (-40)6
6Latvija1-4362:360 (+2)6

Latvijai neizdevās piekto reizi iekļūt Eiropas “Top 8” (Ženēva 1935, Rīga 1937, Kauņa 1939, Stambula 2001). Atšķirībā no 1993. gada finālturnīra Vācijā, kad čempionāts tika pabeigts desmitajā vietā, nesanāca arī “Top 10” finišs, tādējādi nopelnīts sestais visu laiku labākais rezultāts.

Četras uzvaras astoņās spēlēs ir Latvijas otrs labākais rādītājs Eiropas čempionātos. 1939. gadā Kauņā tika izcīnīti pieci panākumi septiņās spēlēs, finālturnīru pabeidzot ar sudraba medaļām.

Latvija: Strēlnieks, Bertāns, Janičenoks, Freimanis, Šeļakovs
Beļģija: Van Rossom, Tabu, Mukubu, Hervelle, Massot

Kaspara Bērziņa gūtais savainojums spēlē pret Franciju lika Ainaram Bagatskim ceturtā numura pozīcijā laukumā sūtīt Rolandu Freimani. Būtisku iespaidu tas neatstāja, jo abas komandas aizvadīja astoto spēli divpadsmit dienās un darbojās lēnāk nekā turnīra sākumā. Starta miegainumu pirmie pārvarēja flāmu un valoņu zemju pārstāvji, pēc vairākām pārķertām bumbām aizskrienot ātrajos uzbrukumos. Pirmais tālmetiens Beļģijas pārsvaru palielināja līdz septiņiem punktiem – 2:9. Nākamajās minūtēs pretinieki retāk tika pie viegliem uzbrukumiem, bet neprecizitāte metienos nedeva atkārtotu uzbrukumu iespējas, jo latvieši agresīvāk cīnījās par atlēkušajām bumbām. Ceturtdaļās beigās Armands Šķēle izvirzīja Latviju vadībā – 15:14.

Mareka Mejera tālmetiens pabeidza 9:0 izrāvienu, nodrošinot sarkanbaltsarkanajiem četru punktu pārsvaru – 18:14. Nākamajās piecās minūtēs metieni vairs nekrita un Beļģijas basketbolisti atbildēja ar 0:10 prettriecienu, kas viņiem ļāva noturēt dažu punktu pārsvaru gandrīz līdz puslaika pārtraukumam. Latvijas precizitāte noslīdēja 25% robežās, tomēr otrās ceturtdaļas beigās izdevās to uzlabot. Izcēlās Jānis Strēlnieks, pāris minūšu laikā piešaujot pretinieku grozu no brīvmetienu līnijas, soda laukuma tuvumā un perimetrā. Septiņi punkti pēc kārtas, pāris piespēles Armanda Šķēles izpildījumā un sekmīgs Janičenoka uzbrukums izlīdzināja rezultātu – 32:32.

Trešajā ceturtdaļā metienu precizitāte joprojām bija tālu no ideālas. Septiņu minūšu laikā grozus no spēles guva tikai Freimanis, Meiers un Mejeris. Pretiniekiem negāja īpaši labāk, taču pāris reižu viņi ieguva piecu punktu pārsvaru (36:41, 38:43). Kuksika pirmie punkti spēlē ar tālmetienu samazināja starpību līdz diviem punktiem. Nākamā uzbrukuma noslēgumā Rihards pēc sāncenša pārkāpuma iemeta vienu no diviem brīvmetieniem, tomēr rezultatīvi spēlēja arī Beļģijas basketbolisti, pusstundu noslēdzot savā labā – 42:46.

Šķēles trāpījums no groza apakšas un Bertāna soda metieni izlīdzināja rezultātu – 46:46. Nākamās divas minūtes izvērtās ļoti neveiksmīgas, jo pretinieki atkārtoja spēles pirmo minūšu scenāriju, pēc pārķertām bumbām gūstot vieglus punktus ātrajos uzbrukumos. Tabu tālmetiens un Maso soda metieni trīsdesmit ceturtajā minūtē situāciju padarīja kritisku – 46:55. Beļģijas basketbolistiem bija iespēja vēl vairāk palielināt pārsvaru, taču viņi to neizmantoja un tika sodīti. Divi Freimaņa punkti, Kuksika tālmetiens un ātrais uzbrukums ar Freimaņa bumbas triecienu grozā no augšas strauji samazināja starpību – 53:55. Nākamie metieni no distances nebija precīzi, tāpēc Beļģija vadībā noturējās līdz četrdesmitās minūtes sākumam.

Freimanis sargāja grozu, savācot vairākas atlēkušās bumbas aizsardzībā, bet uzbrukumā trīs minūšu laikā vienīgais trāpījums piederēja Kuksikam – 56:57. Pulkstenis rādīja pēdējās 38,5 sekundes un bumba nonāca Latvijas rīcībā. Blūmam gājienā uz grozu izslīdēja bumba, metiens nesanāca. Pretinieki ilgi izspēlēja bumbu, beigās pēc saspēles tiekot līdz brīvam metienam – 56:59. Latvijas rīcībā palika 8,7 sekundes. Bertāns tika pie brīva tālmetiena, kurš kļuva par 23. neprecīzo mēģinājumu no distances. Sekoja sods pret Mukubu,. Pirmais nebija precīzs, taču otrais lidoja grozā – 56:60. Sakarīga atbilde nesanāca.

E grupa, 15. septembris, Ļubļana

Latvija – Beļģija 56:60 (15:14, 17:18, 10:14, 14:14)
Latvija: Freimanis 10 (11ab, 5kļ.), Kuksiks 9 (4ab), Mejeris 7, Strēlnieks 7 (4rp), Meiers 6 (6ab), Bertāns 5 (4ip), Blūms 4, Šķēle 4, Janičenoks 4 (6ab), Šeļakovs; J. Bērziņš, K. Bērziņš.
Beļģija: Massot 14, Mukubu 13, Hervelle 10 (7ab), Tabu 8 (8ab), Zeeuw 5, Moors 4, Van Rossom 4, Muya 2, Beghin, Mwema; Serron, Driesen.

Statistika. Latvija 56, Beļģija 60

Metieni no spēles: 20/68 vs 23/54
2p: 15/39 vs 18/41
3p: 5/29 vs 5/13
1p: 11/17 vs 9/15
AB: 44 (17/27) vs 38 (5/33)
RP: 10 vs 16
Kļ.: 15 vs 18
PB: 1 vs 5
BM: 6 vs 4
Personiskās piezīmes: 20 vs 20
Punkti ātrajos uzbrukumos: 10 vs 12
Punkti pēc kļūdām: 15 vs 19
Otrās iespējas punkti: 11 vs 6
Punkti soda laukumā: 24 vs 36
Starta piecnieki: 26 vs 49
Rezervisti: 30 vs 11

Izmantotie resursi:
EuroBasket 2013

     [+] [-]

, 2013-09-16 01:00, pirms 11 gadiem
be_like_mike rakstīja: ļooti skumji..

es vēl tagad nesaprotu, kā var tā noliet spēli, vnk no-liet.. U-20 zelta mačs, U-18 par 3.vietu un tagad par top8.. tad vēl 2009.g. pret GER un 2007 pret POR.. basketbolisti vienkārši konstanti nolej izšķirošas spēles, kurās ir visas iespējas, pārsvars utt.!

teikšu kā ir: dzīve tev sniedz iespējas, bet tu tā vietā, lai paņemtu, sam.īzies kā nelga!

lai tas viss ir mums atmiņā kā slikts piemērs!!! lai visiem izdodas!!!
Tikpat labi var teikt, ka izšķirošo spēli par iziešanu no grupas mēs uzvarējām.

     [+] [-]

, 2013-09-16 07:51, pirms 11 gadiem
žēl bertāna

  -3 [+] [-]

, 2013-09-16 08:28, pirms 11 gadiem
paldies tev berzinas kundze, ganjau smagi sasiti rocinu ;(

  +1 [+] [-]

, 2013-09-16 08:32, pirms 11 gadiem
Tas jau bija gaidāms,jo bāleliņiem tāds liktens,tā kā nav ko pārdzīvot, pie tā jau pierasts, gan hokejā, un citos sporta veidos.

  +4 [+] [-]

, 2013-09-16 08:32, pirms 11 gadiem
630 komentāri izsaka visu To, ka visi ir ļoti jutuši līdzi un visi šobrīd ļoti pārdzīvo - vienaldzīgo nav.
Šīs vasaras basketbols tomēr mūs ir lutinājis un sniedzis sen nebijušas emocijas - atcerēsimies to pozitīvo un šī viļņa arī turpināsim atbalstīt mūsējos - gan basketbola klubus, gan mūsu spēlētājus ārzemju klubos!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-09-16 09:20, pirms 11 gadiem
sasperjods rakstīja: ir tādas spēles, kad nevies nevar iesist un sākās no līderiem un pārējiem pielīp un vaļā no tā var tikt tikai nākamajā spēlē, kur ir pēc pusgada tik
no paša pieredzes volejā
Nevajadzēja skrieties ar frančiem un izšaut visu pulveri... Un Bagijam derēja atcerēties notikumus nesenā pagātnē pret POR vai GER, kad tieši pēdējā spēle visu iegāž...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-09-16 09:24, pirms 11 gadiem
šodien grandiem būs nervoza diena, grieķi lido ārā, ja pakāš CRO, ja GRE uzvar CRO, tad spāņi, zaudējot ITA var lidot ārā.

  +1 [+] [-]

, 2013-09-16 09:34, pirms 11 gadiem
Vissliktākā spēle čempī!Bija reāli pacīnīties par PČ!Bet kopumā ,tikt laukā no tādas grupa!Malači!Piekrītu Krauliņam,ka Kašelis neko nesabojātu izlasē,bet treneris jau ir Bagijs,nevis Krauliņš!Būtu vēl paņemts Kamba,Berča jun/traum/!Nezinu kā būtu?Kambala ir galvas tiesu pārāks pa Bērzu,būtu baigi noderējis!Bet pārējie it kā normāli,Janičēnoks,Bertāns,Freimanis-noteikti ar + zīmi!Pārsteidza Kuksiks!Vāji.Blūms- kā kapteinis cepure nost,bet kā metējs,pavājš!Bet kopumā labi!

  +5 [+] [-]

, 2013-09-16 09:47, pirms 11 gadiem
Kā vērtēt čempionātu? Pēdējā spēle ar Beļģiju murgs. Kopumā bija gan labas spēles , gan neveiksmes. Komentētāji sadalījušies divās nometnēs - slavētāji un bargie kritiķi. Maz objektīvas analīzes. Ja Latviju uzskatām par basketbola periferiju, tad jau okei- ir dažas uzvaras, bet , ja uzskatam sevi par basketbola zemi, tad ir liela vilšanās. Turklāt bija iespēja tiešām spēlēt vismaz ceturdaļinālā. Daudzām komandām šajā čempionātā nebija vairāki vadošie spēlētāji un to varēja un vajadzēja izmantot! Ja iepriekš rakstīju, ka pietrūkst centru, tad tagad jāuzsver, ka nebija arī kārtīga saspēles vadītāja. Komandas taktika bija gauži nabadzīga, galvenokārt paļaušanās uz truļiem. Ja tie krita( pret Ukrainu, Maķedoniju) , tad pretiniekam nebija argumentu. Reizēm jau Bagatskis aicināja spēlētājus- mierīgi, spēlējiet ar galvu, bet ar galvu šī komanda nedraudzējās. Tā ir gan trenera, gan kapteiņa, gan saspēles vadītāju vaina. Nav jau mums arī neviens tik stabils metējs, kurš jebkurā spēlē sametīs savus punktus( kā Parkers Francijā, Novickis Vācijā- šoreiz nespēlēja, NBI veči Lebrons Džeims, Kobe Braients un citi). Uzskatu, ka tomēr bija robi komandas kompektācijā. Bonis(j.Bērziņš) ir daudzsološs spēlētājs. Bet vai bija jēga viņu vest uz čempionātu, ja Bagatskis viņu praktiski nelaida laukumā. Tā vietā varēja paņemt kādu centru- to pašu Zaķi, jauno Porziņģi,vai daudzu pelto Kambalu, kuru neviens pie groza tā vienkārši nenostums un kurš prot iemest arī sodiņus. Viens otrs te brēc par vecumu, tie drošvien pusaudži. Basketbolists 30-35 gados vēl nav norakstāms. Blūmam šis nebija labākais čempionāts, bet viņš, tāpat kā Janičenoks vēl var spēlēt un spēlēt. Vai šij komandai ir nākotne ? Ir . Ir vairāki perspektīvi spēlētāji, žēl ka šoreiz nebija Dāvis Bertāns, nobriedīs Porziņģis un Pasečniks. Bet vienmēr , pimkārt, jāorentējas uz konkrēto čempionātu! Komandā jāspēlē visiem labākajiem! Neskatoties uz vairākām labām spēlēm, tomēr beigās palika nepabeigta darba sajūta, atkal neizmantoto iespēju čempionāts, bet par pēdējo spēli vienkārši kauns, tas atgādināja aunu baru, skrien, bez jēgas met kaut kādus dullos , pat ''zilos''metienus un nav neviens , ne treneris, ne spēlētājs- -kas savāktu komandu! Tāpēc nebūt neesmu sajūsmā par Bagatski. Varbūt viņš kā treneris arī vēl nav sasniedzis pilnbriedu? Šogad U-18, U-20 bija jāpaņem zelts, vīru izlasei bija vismaz jāiekļust ceturtdaļfinālā, bija iespēja tikt uz pasaules čempionātu. Tātad kopumā neizmantoto iespēju gads, gan ar cerībām, ka nākotnē šīs iespējas realizēsim.

  -3 [+] [-]

, 2013-09-16 10:15, pirms 11 gadiem
vnk nozelojami! ja varetu,laikam izmestu ari visus 100trispunktniekus

  -3 [+] [-]

, 2013-09-16 10:32, pirms 11 gadiem
Pozors un kauns ... Bagtatskis komandu nevadija , bet slaistijas , laikam pec pagiram , ne shemas zimeja , pilniba neko , vajadzetu izteikt neuzticibu Baagatskim, ja nav iemaciti pamalelementi basketbola , tad augstak par 11 nav iesp tikt , normals metiens ir tika tehnisks Kuksikam un Janicenokam ,tas pirdiens Blumam no 3 p linijas izskats sausmigi tapat ka S Valteram .. kauns...

  +1 [+] [-]

, 2013-09-16 12:02, pirms 11 gadiem
Ko Jūs te ņemās?? Ķipa džeki negribēja tikt tālāk.. Ķipa jūs baigie experti (labi, varbūt, viens otrs arī ir).. APSVEICU izlasi!! Šoreiz napaveicās, tiecamies uz augšu..

  +3 [+] [-]

, 2013-09-16 12:25, pirms 11 gadiem
AMBALS rakstīja: Vissliktākā spēle čempī!Bija reāli pacīnīties par PČ!Bet kopumā ,tikt laukā no tādas grupa!Malači!Piekrītu Krauliņam,ka Kašelis neko nesabojātu izlasē,bet treneris jau ir Bagijs,nevis Krauliņš!Būtu vēl paņemts Kamba,Berča jun/traum/!Nezinu kā būtu?Kambala ir galvas tiesu pārāks pa Bērzu,būtu baigi noderējis!Bet pārējie it kā normāli,Janičēnoks,Bertāns,Freimanis-noteikti ar + zīmi!Pārsteidza Kuksiks!Vāji.Blūms- kā kapteinis cepure nost,bet kā metējs,pavājš!Bet kopumā labi!
Bērzs ir galvas tiesu pārāks par Kambalu! Arī klubi, kas grib Bērzu savā sastāvā, to pierāda! Blūms jau gadu nekāds! Nesaprotu, kā tā var pazaudēt, sačakarēt metienu? Pēdējā spēlē komandas vadība nekāda. Jā, šajā spēlē ar Kambalu sastāvā (vai, ja Bērzs būtu) Beļģus paņemtu. Arī bez viņiem ar treneri (nezinu, kas Bagatskim bija noticis- Ukraiņi piedraudēja līgumu lauzt vai TOTO?) elementāri bija jāņem! 1 min 30 sek (cet sākumā!!!) 3 piezīmes beļģiem, CAURGĀJIENUS!!! saasināt spēli+ agresīvu aizsardzību un nemotivētie beļģi salūztu! Jā, ŽĒL, BAIGAIS RŪGTUMS, JO TIEŠĀM ELEMENTĀRI ŅEMAMA SPĒLE un PČ 95%! 7 KOMANDAS BRAUC!!!!

  +1 [+] [-]

, 2013-09-16 13:35, pirms 11 gadiem
Ko Jūs te cepaties par Bagiju. Treneris aug acīm redzami, šoreiz vēl nebija gatavs un pats neizturēja līdz galam, pēdējā spēle bija salūzis. Tā bija tikai Bagija ēna laukuma malā. Nedrīkst viņu mainīt, Latvijā nav ar ko mainīt un arī nevajag, jādot iespēja augt un jāuzticas. Diemžēl komanda bija fiziski negatava izturēt visu turnīru labā līmenī. Kāpēc visas komandas šogad nespēj izturēt ceturtā ceturtdaļas, pēdējās minūtēs vāja spēle. Sen jau esmu novērojis, ka mūsu komandu fiziskā sagatavotība nav līmenī. Jāmaina ir fiziskās sagatavotības treneris, kurš varbūt labi orientējas kā jāliek kāja skrienot 100m vai 3000 m, bet izskatās ļoti vājš funkcionālās sagatavotības jautājumos. Basketbols nav vieglatletika šeit jāskrien 20,30 un patvairāk minūtes spēles laikā. Tie arī nav jaunieši, kuriem treniņos daudz jāpiestrādā pie jaudas un atspēriena, tie ir meistari, kuriem jāiztur visa spēle augstā līmenī. Arī medicīna varētu būt augstākā līmenī, Lariņa kungs varēja aŗī profesionālāk palīdzēt komandai, arī bez pārspīlēšanas un vecām metodikām.

  -3 [+] [-]

, 2013-09-16 14:14, pirms 11 gadiem
man ir kauns loti liels kauns par musu izlasi
viniem jaspele setas machos nevis eiropa
ar lietuvas izlasi nevar salidzinat diena pret nakti
tada shkrobe
visu naudu uzliku uz latviju un ko
vienkarshi pretigi vienalga ta nauda
bet par latviju nekad vairs nefanoshu
lietuvas pilsonibu nemshu ja dos

     [+] [-]

, 2013-09-16 14:40, pirms 11 gadiem
Paldies puišiem - malači!
Labs čempionāts, vēl ir kur augt!

Jā mazliet pietrūka, bet aiz mums palika tādas komandas kā Vācija, Krievija, Izraēla, Montenegro, Maķedonija un citas...

     [+] [-]

, 2013-09-16 14:45, pirms 11 gadiem
Buhatajs_v1 rakstīja: nU BL* kā šitā var, tik nozīmīga spēle, bet izstijās, ka čaļi vispār nav koncentrējušies uz spēli. Truļus ar tik pidžina, kaut gan vispār nekrīt. Smieklīgākais bija kad 2 uzbrukumu laikā izcīnījam kkādas 3 vai 4 atlēkušas uzbrukumā, bet pēc atlēkušās uzreiz pidžinājām truli, tAS IR jebal.
Bluumam atkal vajadzeja noskatiities gladiatoru un uzmundrinaat komandu!

  +1 [+] [-]

, 2013-09-16 14:49, pirms 11 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Kā vērtēt čempionātu? Pēdējā spēle ar Beļģiju murgs. Kopumā bija gan labas spēles , gan neveiksmes. Komentētāji sadalījušies divās nometnēs - slavētāji un bargie kritiķi. Maz objektīvas analīzes. Ja Latviju uzskatām par basketbola periferiju, tad jau okei- ir dažas uzvaras, bet , ja uzskatam sevi par basketbola zemi, tad ir liela vilšanās. Turklāt bija iespēja tiešām spēlēt vismaz ceturdaļinālā. Daudzām komandām šajā čempionātā nebija vairāki vadošie spēlētāji un to varēja un vajadzēja izmantot! Ja iepriekš rakstīju, ka pietrūkst centru, tad tagad jāuzsver, ka nebija arī kārtīga saspēles vadītāja. Komandas taktika bija gauži nabadzīga, galvenokārt paļaušanās uz truļiem. Ja tie krita( pret Ukrainu, Maķedoniju) , tad pretiniekam nebija argumentu. Reizēm jau Bagatskis aicināja spēlētājus- mierīgi, spēlējiet ar galvu, bet ar galvu šī komanda nedraudzējās. Tā ir gan trenera, gan kapteiņa, gan saspēles vadītāju vaina. Nav jau mums arī neviens tik stabils metējs, kurš jebkurā spēlē sametīs savus punktus( kā Parkers Francijā, Novickis Vācijā- šoreiz nespēlēja, NBI veči Lebrons Džeims, Kobe Braients un citi). Uzskatu, ka tomēr bija robi komandas kompektācijā. Bonis(j.Bērziņš) ir daudzsološs spēlētājs. Bet vai bija jēga viņu vest uz čempionātu, ja Bagatskis viņu praktiski nelaida laukumā. Tā vietā varēja paņemt kādu centru- to pašu Zaķi, jauno Porziņģi,vai daudzu pelto Kambalu, kuru neviens pie groza tā vienkārši nenostums un kurš prot iemest arī sodiņus. Viens otrs te brēc par vecumu, tie drošvien pusaudži. Basketbolists 30-35 gados vēl nav norakstāms. Blūmam šis nebija labākais čempionāts, bet viņš, tāpat kā Janičenoks vēl var spēlēt un spēlēt. Vai šij komandai ir nākotne ? Ir . Ir vairāki perspektīvi spēlētāji, žēl ka šoreiz nebija Dāvis Bertāns, nobriedīs Porziņģis un Pasečniks. Bet vienmēr , pimkārt, jāorentējas uz konkrēto čempionātu! Komandā jāspēlē visiem labākajiem! Neskatoties uz vairākām labām spēlēm, tomēr beigās palika nepabeigta darba sajūta, atkal neizmantoto iespēju čempionāts, bet par pēdējo spēli vienkārši kauns, tas atgādināja aunu baru, skrien, bez jēgas met kaut kādus dullos , pat ''zilos''metienus un nav neviens , ne treneris, ne spēlētājs- -kas savāktu komandu! Tāpēc nebūt neesmu sajūsmā par Bagatski. Varbūt viņš kā treneris arī vēl nav sasniedzis pilnbriedu? Šogad U-18, U-20 bija jāpaņem zelts, vīru izlasei bija vismaz jāiekļust ceturtdaļfinālā, bija iespēja tikt uz pasaules čempionātu. Tātad kopumā neizmantoto iespēju gads, gan ar cerībām, ka nākotnē šīs iespējas realizēsim.
Nu "zilie" metieni pēdējā spēlē nebūt nebija daudz. Var teikt tikpat cik jebkurā no iepriekšējām spēlēm. Tos pašu 3p. metienus arī pēdējā spēlē principā +/- savu čempionāta vidējo normu izmeta - tā kā nevar teikt, ka nu pēkšņi pēdējā spēlē akli paļāvāmies uz truļiem. Iepriekšējās spēlēs daudz maz sanāca iemest un pa lielam viss bij ok, pēdējā spēlē fatāli nekrita iekšā pat pilnīgi brīvi metieni. Un šis spēles plāns šim izlases modelim principā ir vienīgais un ne jau no labas gribas Bagijs šādu spēli spēlē - ja mums būtu zem groza kkāds Krstičs, gan jau uz viņu arī varētu spēlēt, bet ar tiem garajiem, kuri mums bija pieejami uz šo brīdi, iespējas groza apakšā ir visai limitētas. Var jau teikt, ka Bagija vaina ir, ka nebija mums izšķirošā brīdī plāna B, un gan jau sava taisnība tur ir, bet nu no otras puses varbūt arī bija B,C utt. - viens ir tas, ko tur vari izplānot, otrs ir tas, ko spēlētāji no ta izplānotā spēj izdarīt laukumā.

Es gan vairāk domāju, ka būtu jāpievēršas apstāklim kāpēc mūsu labākajiem snaiperiem izšķirošā spēlē ir 1/6, 0/5, 0/4, 1/4, 2/6 metienos no distances - respektīvi KRIETNI zem savu spēju robežām. Pilnīgi visiem!!! Un izšķirošās spēlēs tā notiek samērā regulāri un ne tikai basketbolā. Jāmeklē risinājums tam, kāpēc LABA līmeņa spēlētāji regulāri izšķirošos brīžos paliek par statistiem...

  +1 [+] [-]

, 2013-09-16 15:06, pirms 11 gadiem
Te daži apgalvo, ka Latvija pēdējā spēlē nepaļāvās akli uz truļiem . OK.
Bet, ko mums rāda oficiālā statistika :
03:39 līdz 4.ceturtdaļas beigām - R. Kuksiks 3Pts missed ,
Beļģijai rebound;
03:02 - J. Blums 3Pts missed
Beļģijai rebound;
02:25 - D. Bertans 3Pts missed
Beļgijai rebound !!!

Un tas viss pie rezultāta 53:57 - ne tik liela starpība , lai riskēt ar truļņikiem. Vai tiešām Latvijai nav citu iespēlētu variantu spēles galotnē ? Tad jājautā, ar ko nodarbojas treneri ??? Vai tad nevar izmantot caurgājienus, ar iespēju izprovocēt pretinieku uz sodiņu . Starp citu, tādā veidā ir iespējams dabūt tos pašus 3 punktus. Par iespēli garajiem zem groza labāk nerunāsim, jo tur vnk. nav kam iespēlēt ( piem., Freimanis nevar iemest no groza apakšas pēdējā minūtē )
Secinājums, paši vien vainīgi , ne pretinieks vai nežēlīgais liktenis , bet paši bij pārāk vienveidīgi . Loti žēl ...

  +1 [+] [-]

, 2013-09-16 15:24, pirms 11 gadiem
Nu nafig viņi met 3 punktniekus, ja redz ka nekrīt, kad pretiniekiem ir 5 piezīmes. Jāiet taču caurājienos jo paļube ze piezīmi kāds uzsitīs un viegli 2 pinkti ( vai 3 ja iekrīt). Bet nē, viņi tikai lādē trojkas kuras nekrīt.

5 no 29 izsaka visu.

  -1 [+] [-]

, 2013-09-16 15:29, pirms 11 gadiem
nesaprotu par ko panika - viss čempis kopumā ir reāls varoņdarbs!! Protams, ka ir škrobe, bet pac gadiem 3-4 kapāsim finālā!

     [+] [-]

, 2013-09-16 15:36, pirms 11 gadiem
be_like_mike rakstīja: ļooti skumji..

es vēl tagad nesaprotu, kā var tā noliet spēli, vnk no-liet.. U-20 zelta mačs, U-18 par 3.vietu un tagad par top8.. tad vēl 2009.g. pret GER un 2007 pret POR.. basketbolisti vienkārši konstanti nolej izšķirošas spēles, kurās ir visas iespējas, pārsvars utt.!

teikšu kā ir: dzīve tev sniedz iespējas, bet tu tā vietā, lai paņemtu, sam.īzies kā nelga!

lai tas viss ir mums atmiņā kā slikts piemērs!!! lai visiem izdodas!!!
Tu esi tā koncetrējies uz neveiksmēm, ka aizmirsi visas citas spēles, kuras tāpat ir uzvarētas galotnēs ar veiksmes palīdzību - kaut vai tāpati nesenā spēle pret Melnkalni. Tas ir sports nevis kaut kāda mistiska "noliešana"

  +1 [+] [-]

, 2013-09-16 15:42, pirms 11 gadiem
Nu ko, tagad jāfano par braļukām.

  -1 [+] [-]

, 2013-09-16 16:04, pirms 11 gadiem
Man bija galīgi sabojāta svētdiena, itkā pats būtu to spēli spēlējis...
Šodien objektīvi skatoties, LV izlase mums sagādāja daudz patīkamus brīžus šajā čempionātā un ja salīdzinam ar pēdējiem čempionātiem, tad arī uzvaras bija pateicoties pašu lieliskam sniegumam.
Pēdējā spēle gan sabojāja kopējo iespaidu, jo ne spēlētāji, ne treneri nebija gatavi šai spēlei. Bagijs reāli iztērēja enerģiju pret frančiem un vakardienas spēlei vienkārši nebija emociju. Apziņā visi domāja par leišu spēli, itkā viss jau būtu paveikts. Kā Ukraina zaudēja mums, jo nebija noskaņojusies, tā mēs zaudējām beļ'ģiem. Un tam vislabākais piemērs ir daudzās kļūdas piespēles dodot un saņemot.

Kopumā visi malači. Taču no Blūma un Bērza vismaz es biju gaidījis krietni vairāk. Šķiet Bērzs nebija psiholoģiski gatavs, bet Blūms pēc Bilbao ir pazaudējis savu komandu un spēli.

Treneris Bagatskis manuprāt ir labākais Latvijas izlases treneris jaunāko Latvijas laiku vēsturē. Bez zvaigznēm ir izveidojis labu KOMANDU, kas spēj cienīgi spēlēt ar jebkuru komandu. Taktiski un fiziski sagatavota ļoti laba komanda. OK, pēdējā spēle. Bet tāds ir sports un tādi arī visi mēs paši esam- ar savām veiksmīgajām un neveiksmīgām dienām!