Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2880, Did:0, useCase: 3

Blogs: Izlases treneris, FIBA un ULEB karš

Andrejs Siliņš

Blogs: Izlases treneris, FIBA un ULEB karš
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Ainars Bagatskis piektdien pavēstīja, ka neturpinās darbu ar Latvijas valstsvienību. Nē, viņam nestāv uz galda cita darba piedāvājums, taču treneris apzinās, ka, piekrītot vadīt izlasi, viņš šādus piedāvājumus var arī nesaņemt vai - ja saņemt, tad nonākt neapskaužamā situācijā, kad jāizvēlas starp izlasi un personīgo karjeru. Nebūtu godīgi par to nopelt cilvēku, kurš astoņus gadus ir vadījis izlasi, pārņemot to brīdī, kad neviens to nevēlējās un Latvijas basketbols atradās zemākajā punktā.

Pie trenera Bagatska izlases spēlētājiem patika spēlēt, un tas ir ļoti svarīgi, lai veidotos kaujasspējīga komanda, kurā visi krīt viens par otru. Bagatskis ļāva spēlētājiem demonstrēt savas labākās īpašības, improvizēt un tādā veidā sevi apliecināt no labākās puses. Veiksmīgas improvizācijas gadījumā celt pārliecību par savām spējām. Bagatskis spēlēja modernu basketbolu, tāpat kā Jūtas “Jazz” asistents Igors Kokoškovs ar savu Slovēnijas izlasi. Varbūt Kokoškovam bija labāks materiāls? Bet varbūt vienkārši tīri objektīvi vienas spēles griezumā mēs to nemaz nevaram novērtēt? Ja būtu sērija līdz četriem panākumiem, vai Slovēnija mūs uzvarētu? Protams, tā ir fantāzija, jo Eiropas čempionātam ir savs formāts un komandām ar to jārēķinās, bet pēc viena zaudējuma līdzīgā spēlē apgalvot, ka Slovēnijai pēc būtības ir labāka komanda (no treneriem līdz apkalpojošajam personālam), nevar.

Par to, ka treneri pieļauj kļūdas, neviens nešaubās. Tās pieļauj arī spēlētāji, tiesneši, funkcionāri un jebkurš cits cilvēks. Arī Bagatskis tās ir pieļāvis, pat ja negribīgi tās atzīst publiskajā telpā, un to viņš labi saprot. Ceru, ka Bagatska nolicējiem ir jau gatavi savi kandidāti, kuri kļūdas nepieļus vai pieļaus tās mazāk, un tie jau ir piedāvāti LBS valdei izskatīšanai. Skaidrs ir viens - daudz laika gatavoties kvalifikācijas mačiem nebūs. 23. novembrī pirmā spēle Turcijā un pirms tam būs vien dažas dienas, lai gatavotos. Jaunu spēles sistēmu neieviesīsi tik īsā laikā. Tāpēc man patīk doma, ka Bagatskis paliktu treneru štābā, kaut konsultanta lomā, vismaz līdz nākamajai vasarai, kad teorētiski varētu būt nedaudz vairāk laika gatavoties kvalifikācijas spēlēm un jaunajam trenerim būtu iespēja nopietni ienākt ar savām idejām.

Šovasar pirmajās pārbaudes spēlēs Somijā un pēc tam arī Rīgā pret poļiem un rumāņiem demonstrētais sniegums nosacīto rezervistu izpildījumā atstāja labu pēcgaršu. Jā, stabilitātes pietrūka un bija kļūdas, bet brīžiem tieši šo spēlētāju savā starpā demonstrētā bumbas kustība bija, Bagatska iemīļotu epitetu lietojot, ekselenta. Tieši šiem vīriem būs jānes Latvijas gods kvalifikācijas logos sezonas laikā. Latvijas izlases trenerim ir jābūt tādam, kurš ļauj spēlētājiem spēlēt, ļauj kļūdīties, ļauj apdedzināties un mācīties pašiem no savām kļūdām, jo īpaši spēlēs pret nosacīti vājākiem pretiniekiem kā Zviedrija un Ukraina. Kurš ir atvērts jaunām idejām, gatavs ne tikai uzklausīt, bet arī ņemt vērā savu asistentu teikto.

Man reizi pa reizei ausī čukstējuši cilvēki, nepārprotami liekot saprast, ka Bagatskim vairs nav vietas pie izlases stūres. Esot sasmērējies. Acīmredzot tas ir veids, kā mēģināt mani kā basketbola informācijas pasniedzēju ietekmēt, bet, tā kā klāt neesmu bijis, tad neņemos publiskot visas tenkas, kas tiek pasviestas manā virzienā par cilvēku, kurš publiski ne reizi vien atkārtojis, ka izlase nav biznesa projekts. Protams, nav dūmu bez uguns un, vairāk nekā desmit gadus esot šajā vidē, man jau sen vairs nav ilūziju par to, ka basketbols (un sports kopumā) ir tik skaists un tīrs, kā to redzam gala produktā - uz laukuma un televizorā. Tur ir ļoti daudz netīrā - bizness, personiskās ambīcijas, principi. Un man šausmīgi riebjas, kad savas intereses mēģina aizmālēt ar sarkanbaltsarkano patriotisma krāsu. Diemžēl tā notiek. Katram ir savas intereses.

Šī iemesla dēļ arī sliecos piekrist “Best4Sport” kolēģa Artūra Šēnhofa viedoklim - izlases direktoram ir jābūt cilvēkam, kurš nav basketbola biznesmenis. Tādam, kurš nekādā veidā nav saistīts ar spēlētāju pārstāvēšanu. Spējīgai basketbola federācijai jāmeklē un jāatrod šāds cilvēks, nevis jāizsludina konkurss, kuram pieteikties var jebkurš gribētājs. Turklāt ne mazsvarīgi - direktors vēlams tāds, kurš saprastu no šīs spēles arī vairāk nekā ciparus spēļu protokolos vai līgumos. Cilvēkam, kuram ir sava spēles filozofija, kam piemeklēt treneri, un kurš “force majeure” gadījumā varētu pats stāties pie komandas stūres.

Svarīgi, lai izlases vadībā ir cilvēki, pret kuriem spēlētājiem nebūtu pretenziju. Zinām, ka divos no četriem izlašu “logiem” kalendārā gada gaitā teorētiski gan NBA, gan Eirolīgas spēlētāji var būt pieejami (jūnijs-jūlijs un septembris). Tas ir laiks, kad izlasē gribam un rēķināmies ieraudzīt brāļus Bertānus, Strēlnieku, Timmu, Porziņģi, kā zināms, no nākamās sezonas arī Šmitu, kurš tad jau būs “Barcelona” sastāvā. Pieņemot, ka pirmo kvalifikācijas turnīra kārtu pārvarēsim, nākamā gada septembrī mēs jau būsim otrajā, kur būs jāspēlē pret Spāniju, pret Eiropas čempioni Slovēniju… Tur mums būs vajadzīgi visi labākie. Tāpēc svarīgi, lai direktors un treneris vēlmi pārstāvēt izlasi nevienam no labākajiem mūsu spēlētājiem nemazina.

FIBA un ULEB kašķis

Katram ir savas intereses ari ieilgušajā karā starp FIBA un ULEB - divām vadošajām basketbola organizācijām Eiropā (FIBA gadījumā - visā pasaulē). Organizācijām, kurām teorētiski būtu jāstrādā basketbola labā, bet, kā redzam to realitātē, basketbols no šo abu organizāciju nesaprašanās ir lielākais cietējs. Kaut vai daudz aprunātā tiesnešu tēma, kas šajā čempionātā bija ļoti aktuāla ne tikai Latvijas un citu zemju groza bumbas līdzjutēju vidū, bet arī gaiteņos, kur pārvietojās visu valstu federāciju galvenie cilvēki. Lai kā to čempionāta noslēgumā notikušajā preses konferencē FIBA vadība centās ignorēt un pataisīt par neaktuālu jautājumu. Un ne jau šajā čempionātā strādājošie tiesneši bija vainīgi pie tā, ka Eiropas prestižākais turnīrs bija jātiesā tieši viņiem - bez regulāras augstākā līmeņa klubu komandu spēļu pieredzes. Ticu, ka viņi savu darbu veica pēc labākās sirdsapziņas un vēlēšanās, un, cerams, kādam no viņiem šis turnīrs varētu būt atspēriens nonākšanai Eiropas elites tiesnešu vidū. Arī NFL tā saucamie “replacement referees” jeb tiesneši-aizvietotāji 2012. gada NFL tiesnešu streika laikā nebija vainīgi, ka nekad iepriekš nav tiesājuši tik augsta līmeņa spēles un radīja lielu nepatiku pret sevi.

Var jau būt, ka viss, ko FIBA vēlas paveikt, tiek darīts basketbola labā un ideālā pasaulē, kur FIBA būtu vienīgā organizācija ar teikšanu, šie plāni strādātu perfekti, bet tā nav, jo šī nav ideāla pasaule, un FIBA nav vienīgā basketbola organizācija ar svaru. Turklāt, neesot iesaistītam nevienā no šīm organizācijām, uzskatu, ka varu paust objektīvu viedokli vai vismaz tādu, kāds man radies kā personai, kas nav ieinteresēta nevienas puses labumā, bet gan tieši basketbola kā spēles izaugsmē. Skaidrs ir tas, ka dzīvē nekas nav tikai melns vai tikai balts, un arī šajā “karā” nav tikai viens vainīgais. Arī principiālajai ULEB jeb Eirolīgai ir jāuzņemas sava daļa vainas pie radušās situācijas.

FIBA jau sen izziņoja savus plānus izlašu spēles kvalifikācijas turnīros atkal rīkot klubu sezonas laikā, un ULEB bija visas iespējas savos plānos veikt korekcijas, lai Eirolīgas komandām būtu iespēja palaist savus spēlētājus uz šiem mačiem. Jūtot, ka pielauzt Eirolīgu būs teju neiespējami, FIBA centās pārtrumpot ULEB ar savu klubu turnīru, nosaucot to Čempionu līgas vārdā. Tomēr nav iespējams pāris gadu laikā, sākot no nulles (nedomāju, ka FIBA Izaicinājuma kauss bija nopietns pamats, uz kā būvēt ambīcijas kļūt par vadošo klubu turnīru Eiropā), pārspēt to, kas jau vairāk nekā desmit gadus piedāvājis Eiropai baudāmāko basketbola produktu visādā ziņā - spēles līmeņa, organizācijas, mārketējama produkta, TV translāciju.

Un galu galā - kāpēc vispār bija jāmaina esošā kārtība? Ja kaut ko prasītos mainīt esošajos apstākļos vīriešu basketbolā, tad tas būtu finālturnīru norises laiks. Piemēram, Eiropas vai pasaules čempionāts tiktu izspēlēts līdz jūlija vidum, no kā ieguvēji būtu visi. Būsim godīgi, ne jau četru vai sešu nedēļu ilgā sagatavošanās ļauj kādai komandai izcīnīt titulu. Visu nosaka spēlētāju talants, veselība un vēlme spēlēt kopā (pie fiziskās sagatavotības mūsdienās kaut ko sasniegt griboši spēlētāji strādā individuāli). To lieliski apliecināja arī Latvijas komanda, kam sagatavošanās posms šovasar bija saraustīts savainojumu un citu apstākļu dēļ, un kopā pirms čempionāta tika aizvadītas vien divas spēles, bet čempionātā Latvija tik un tā demonstrēja acij tīkamu basketbolu. Ideālā gadījumā - tas būtu turnīrs jūlijā 16 vai pat 12 komandām, kas mazinātu spēļu skaitu pēc garās klubu sezonas, celtu turnīra kvalitāti un prestižu, celtu kvalifikācijas nozīmi un solītu tiešām augstākā ranga basketbolu visos turnīra mačos. Jā, atkristu NBA vasaras līgās spēlēt gribošie, bet tā tad būtu viņu izvēle un varbūt ar laiku spētu arī ietekmēt NBA lielos vilcienos vienaldzīgo attieksmi pret FIBA turnīriem. Šobrīd pret vienu komercturnīru - NBA - pasaules vadošajai basketbola organizācijai nav iebildumu, pret citu - Eirolīgu - ir.

Saprotot, ka Eirolīgu tai nepārspēt, FIBA pieteica ambīcijas izveidot vismaz otrā līmeņa klubu turnīru un ar dažādām neviennozīmīgi vērtētām metodēm uz sezonu (pagājušo) kaut ko ieguva pati (vairāki klubi izvēlējās spēlēt Čempionu līgā), bet lielākoties tikai traucēja ULEB rīkot laba līmeņa Eiropas kausu (vairāki klubi nolēma nespēlēt ne vienā, ne otrā turnīrā). Tai pašā laikā nevar noliegt, ka Čempionu līgas debijas sezona izdevās solīda un arī sportiskajā ziņā izslēgšanas turnīra beigu fāze bija teicama. Ļaudis, kas zinot, runā, ka Eirolīgai būtu viens pīpis par Eiropas kausu - tā varētu rīkot tikai Eirolīgu, kas spēj sevi atpelnīt, un nenodarboties ar zināma veida labdarību Eiropas kausa izskatā. Tomēr 2015. gadā noslēgtais desmit (+10) gadu līgums ar globālo sporta, mediju un modes industrijas mārketinga milzi IMG paredzot jaudīgu ikgadēju finanšu injekciju tikai gadījumā, ja tiek organizēti divi turnīri, līdz ar to ULEB nepietiek vien ar Eirolīgu, tai jārīko arī solīds Eiropas kauss. FIBA to zinot un pagājušajā vasarā centusies izmantot interesantas metodes attiecībā pret vietējām federācijām, lai aizliegtu klubiem, kas nestartē Eirolīgā, piedalīties Eiropas kausā, tādējādi vismaz cenšoties izjaukt bagātīgos ULEB un IMG sadarbības plānus.

Dažas federācijas sajuta siltu biksēs un aizliedza saviem klubiem spēlēt Eiropas kausā (pretējā gadījumā pat draudot nepielaist vietējam čempionātam), citas, piemēram, Lietuva, ar tādām muļķībām nenodarbojās, un Eiropas kausā spēlēja pat divas komandas (“Rytas”, “Lietkabelis”). Šovasar mīksto uzlikuši arī citi, Eiropas kausa sastāvs sakomplektēts ļoti solīds un var teikt, ka šis turnīrs atkal ir atgriezies pārliecinoši otrajā vietā prestiža ziņā. Vismaz pagaidām, vismaz uz papīra, jo sezona taču vēl nav sākusies. Taču iedomājieties, kas gan tas būtu par turnīru, ja vienā kausā spēlētu gan Eiropas kausa, gan Čempionu līgas (Francijas, Grieķijas klubi) labākās komandas!

Joprojām nav skaidri zināms, vai Eiropas kausa spēlētājiem būs iespēja piedalīties kvalifikācijas mačos. Kalendārā spēles laikā, kad jāaizvada kvalifikācijas mači, nav ieliktas, bet klubiem kā darba devējiem var būt sava nostāja par spēlētāju palaišanu sezonas laikā. Franči Eiropas čempionāta laikā esot saskaitījuši, ka no sastāva, kas pārstāvēja valsti šajā “EuroBasket”, uz kvalifikācijas mačiem varētu braukt tikai...viens spēlētājs! Tagad būs arī otrs, ja “Levallois Metropolitans” ļaus uz izlasi braukt Borisam Diāvam (un ja viņš pats turpinās tajā spēlēt). Izlases līmeņa spēlētājiem līgumos mēdz rakstīt, ka klubs apzinās situāciju - basketbolists sagatavošanās laikā var pārstāvēt izlasi un viņam jāierodas klubā ne vēlāk kā konkrēta dienu skaita pēc pēdējās spēles izlases sastāvā. Neesmu pārliecināts, ka kādam spēlētājam līgumā ir punkts par palaišanu uz izlasi sezonas gaitā. Jautājums, ko pēc vienas no Itālijas spēlēm, izvirzīja treneris Etore Mesina, paliek aktuāls - kurš no šī visa ir ieguvējs?

Noteikti tās nav ne komandas, ne skatītāji, ne vietējie izlašu spēļu organizatori. Pirmajām nebūs virkne vadošo spēlētāju un labāko iespējamo treneru, otrajiem nebūs iespēja redzēt izlasē lielākās zvaigznes, trešajiem būs grūtāk mēģināt “pārdot” šīs spēles, īpaši valstīs, kur basketbols nav top sports. Tātad lielākajā daļā valstu. Francūži esot izskaitījuši, ka zaudēs divus miljonus eiro no reklāmu devējiem. Piemēram, Latvijai droši vien izdevīgāk būtu rīkot sezonas laikā paredzētās kvalifikācijas turnīru spēles mazākās hallēs nekā Arēna Rīga (Jelgava, Ventspils, Liepāja, Valmiera?) un noteikti varētu aizmirst noteikt tādas biļešu cenas, kādas tās bija šovasar.

Lieli Eiropas treneri, kuru vārdiem ir svars, nevairās komentēt un nopelt FIBA par lēmumu spēlēt kvalifikācijas turnīrus sezonas laikā. Vēlreiz atgādinu, ka arī ULEB nav balts un pūkains šajā situācijā, taču ULEB jau saknē ir biznesa projekts, kamēr FIBA tādam nevajadzētu būt. Mūsdienu pasaulē tā varbūt ir utopija, galu galā arī FIFA, UEFA, pat IIHF un citās starptautiskajās federācijās valda nauda. FIBA nav izņēmums. Man kā naivam ideālistam to redzēt ir žēl. Jau sākot ar finālturnīra dalībnieču skaita palielināšanu 2011. gadā līdz 24 komandām (jā, Latvija toreiz nebūtu tikusi uz finālturnīru, ja tas nebūtu noticis). Skatītāji finālturnīra norises vietā, organizatori un turnīrs basketbola līmeņa ziņā no tā nav ieguvējs. Ieguvēja ir FIBA, kas var pārdot TV tiesības plašākā tirgū.

Bet FIBA mazie cilvēki kaislīgi tic šai idejai līdz sirds dziļumiem. Ar smaidu sejā lasīju kāda FIBA darbinieka kaislīgo aizstāvēšanos “tvitterī” pēc Mesinas izteikumiem. Tik kaislīgu, ka tas jau izklausījās pēc izmisuma par to, ka kāds atļāvies ierunāties par tik sāpīgo tematu.

Nobeigumā citēšu “La Gazzetta dello Sport” interviju ar FIBA ģenerālsekretāru Patriku Baumanu, kas lielos vilcienos sasummē visu manis iepriekš pausto nostāju par šo organizāciju. “Mesina ir treneris, kuram jādomā par trenēšanu. Varbūt viņš ir sarūgtināts par to, ka nevarēs vairs vadīt izlasi, taču viņa lietotie apzīmējumi pēc spēles bija nepiemēroti. Katram vajadzētu cienīt savu lomu. Domāju, ka Petruči, Itālijas federācijas prezidents, jau izteicis savu nostāju par kalendāru. Ņemot vērā, ka Mesina saņem algu no Petruči viņam vajadzētu klausīt [Petruči],” medijs citēja Baumanu.

Pārfrāzējot - sēdi savā vietā un turi muti, jo saņem algu par savu darbu…

Un te nav runa tikai par neticamu augstprātību, bet arī informācijas pasniegšanas veidu. FIBA cilvēks, turklāt ļoti vadošs, nezina (vai izliekas, ka nezina) ka Mesina vada Itālijas izlasi par velti. Nezina (vai ignorē), ka Petruči vēl neilgi pirms “EuroBasket” pauda neapmierinātību par to, ka kvalifikācijā un olimpiskajās spēlēs būs jāspēlē ar diviem dažādiem sastāviem. Jo to nav izdevīgi zināt vai fārfrāzējot - to ir izdevīgi ignorēt.

  +2 [+] [-]

, 2017-09-25 14:26, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: medaļas, medaļas... Mēs taču apļa turnīru nespēlējām. Un ja sanāk jau 1/4f pret komandu, kas ir galvastiesu pāraka par visām pārējām, tad ir runa nevis par "medaļām", bet konkrēti par ZELTU, vai arī neko (jeb piekto vietu). Tak što nevajag pārspīlet ar to "viss ir slikti", "viss ir kā parasti". Nebija ne slikti, ne "kā parasti". Nāves grupa (bez iesildīšanās uzreiz pret serbiem), nāves zars, tas arī viss.
Redz, krievi haļavčiki, aizlīda uz vieglāko zaru, galā ceturtie, tjipa labāk nospēlējuši par mums vai? Tak nē.
Nekad nebūs tā, ka visām izlasēm būs vienādi stipri pretinieki, tāpēc jābeidz par to gaudot.

  +4 [+] [-]

, 2017-09-25 14:39, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: medaļas, medaļas... Mēs taču apļa turnīru nespēlējām. Un ja sanāk jau 1/4f pret komandu, kas ir galvastiesu pāraka par visām pārējām, tad ir runa nevis par "medaļām", bet konkrēti par ZELTU, vai arī neko (jeb piekto vietu). Tak što nevajag pārspīlet ar to "viss ir slikti", "viss ir kā parasti". Nebija ne slikti, ne "kā parasti". Nāves grupa (bez iesildīšanās uzreiz pret serbiem), nāves zars, tas arī viss.
Redz, krievi haļavčiki, aizlīda uz vieglāko zaru, galā ceturtie, tjipa labāk nospēlējuši par mums vai? Tak nē.
Nu kā te saka - paskaties turnīra tabulu. Ja krievi augstāk, tātad labāk nospēlēja.

Es gan tam nepiekrītu un laikam arī atbalstu vairāk viedokli, ka šai izlasei bija citi griesti. Ja čempis būtu pēc 2 gadiem, tad vēl varētu mierīgāk to uztvert, bet ir pēc 4 un tad nav zināms, kas no mūsējiem būs utt. Varbūt šī bija reālāk iespēja pacelt medaļas.

  -1 [+] [-]

, 2017-09-25 14:43, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Nekad nebūs tā, ka visām izlasēm būs vienādi stipri pretinieki, tāpēc jābeidz par to gaudot.
Protams. Es tik saku, ka to der atcerēties, ja iedomājas vērtēt izlases sniegumu pec plika vietas cipariņa. No sērijas - ceturtā nedaudz labaka par piekto, trešā vēl labāka utt. Nu nav iespējams nekādu trešo vietu dabūt, pat ja esi trešais labākais, bet uzraujies uz čempiņiem par agru

Es kā reiz, nesūdzos par izlases sniegumu, uzskatu, ka bija ļoti labi. Un labs skats uz nākotni.

Kā diena pret nakti attiecībā pret to pašu 2001.gada čempi, kur tjipa arī 1/4f, bet nekādu izredžu tikt augstāk, lai kas tur pretī būtu nācis, superveiksmīga viena spēle un viss.

     [+] [-]

, 2017-09-25 14:46, pirms 7 gadiem
Ulrihs rakstīja: Nu kā te saka - paskaties turnīra tabulu. Ja krievi augstāk, tātad labāk nospēlēja.

Es gan tam nepiekrītu un laikam arī atbalstu vairāk viedokli, ka šai izlasei bija citi griesti. Ja čempis būtu pēc 2 gadiem, tad vēl varētu mierīgāk to uztvert, bet ir pēc 4 un tad nav zināms, kas no mūsējiem būs utt. Varbūt šī bija reālāk iespēja pacelt medaļas.
Nu nav taču pasaules kauss vēl norakstīts. Būs ļoti grūti, bet ne jau neiespējami kvalificēties.

     [+] [-]

, 2017-09-25 14:47, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Ja saki, ka Butauta līmeņa, tad tas pats Štelmahers, Štālbergs, vai Gailītis mierīgi varētu trenēt, tikai ne Vecvagaru...

Kas saistās ar direktoru, tad kā pieminēja Ciprusu ar Lauvu, tad es priekšroku Lauvam dotu, tomēr lielāks respekts un savi gali ārzemēs + nesaprotu kāpēc viņu par dīvāna ekspertu nosauca, viņš strādā basketbola vidē un tur iekšā ir
un ko teiksi pa to ka ilgus gadus jau Lauva ir saostijies un saseejies ar Saskaņas centru ?!

  +2 [+] [-]

, 2017-09-25 14:48, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: Protams. Es tik saku, ka to der atcerēties, ja iedomājas vērtēt izlases sniegumu pec plika vietas cipariņa. No sērijas - ceturtā nedaudz labaka par piekto, trešā vēl labāka utt. Nu nav iespējams nekādu trešo vietu dabūt, pat ja esi trešais labākais, bet uzraujies uz čempiņiem par agru

Es kā reiz, nesūdzos par izlases sniegumu, uzskatu, ka bija ļoti labi. Un labs skats uz nākotni.

Kā diena pret nakti attiecībā pret to pašu 2001.gada čempi, kur tjipa arī 1/4f, bet nekādu izredžu tikt augstāk, lai kas tur pretī būtu nācis, superveiksmīga viena spēle un viss.
Bija iespēja mums tikt uz serbu zaru, bet paši neizmantojām. Par salīdzinājumu ar 2001.gadu pilnībā piekrītu, tad 8.vieta bija maksimums, ko galīgi nevar teikt par šī gada 5.vietu

  -3 [+] [-]

, 2017-09-25 14:49, pirms 7 gadiem
kuklitis rakstīja: un ko teiksi pa to ka ilgus gadus jau Lauva ir saostijies un saseejies ar Saskaņas centru ?!
tas kaut kā ietekmē viņa darbu? Puse Latvijas kaut kādā mērā ir saistīta ar vienu vai otru politisko spēku, tā kā nevajag jau pārspīlēt, pats es tikai vienu partiju atbalstu un tad arī ar galiem...Ja viņš spēj būt labs direktors un podus negāž, tad mani īsti nerausta viņa politiskā piederība, tas pie noteikuma, ja netiek tautība, valoda utt. piesaukta, politiskā ziņā....

  +2 [+] [-]

, 2017-09-25 14:50, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: Nu nav taču pasaules kauss vēl norakstīts. Būs ļoti grūti, bet ne jau neiespējami kvalificēties.
Tur tāds bardaks tagad. Gribētos ātrāk uzzināt - kā būs ar ULEB kausa spēlētājiem, vai šie mums varēs palīdzēt, jo tomēr Meiers, Peiners, Siliņš, Pasečņiks būtu vnk lielisks papildinājums un krietni paaugstinātu mūsu izredzes.

  -2 [+] [-]

, 2017-09-25 14:51, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tur tāds bardaks tagad. Gribētos ātrāk uzzināt - kā būs ar ULEB kausa spēlētājiem, vai šie mums varēs palīdzēt, jo tomēr Meiers, Peiners, Siliņš, Pasečņiks būtu vnk lielisks papildinājums un krietni paaugstinātu mūsu izredzes.
Varēs it kā, vienīgies, kas pauzi netaisa ir eirolīga

     [+] [-]

, 2017-09-25 14:51, pirms 7 gadiem
Kā uz Olimpiādi kvalificējas, kāds šeit var pastāstīt?

  +5 [+] [-]

, 2017-09-25 14:51, pirms 7 gadiem
kukanols rakstīja: Atceros vienu stāstu no intervijas ar vienu latviešu biatlonistu (neatceros Bricis, Nākums vai Maļuhins - tas nav tik svarīgi). Viņš ieslēpo pēdējā šautuvē kā pirmais, sašauj pirmos trīs mērķus, tikmēr blakus pieslēpo Puarē. Latvietis pamet acis uz Puarē, sirds notrīs, sajūtot zelta smaržu un latvietis aizbliež abus mērķus garām, kamēr Puarē vēsā mierā sašauj visus un aizslēpo pēc zelta.
Es domāju, ka tas pats notika Lat/Slo spēlē. Latvieši vēl nav pieraduši atrasties pašā spicē. Bet jo vairāk un ilgāk būs panākumi, jo vairāk tas mainīsies uz labo pusi.
Tas noteikti bija Maļuhins, kā šodien vēl atceros to gonku. Pasaules čempis Norvēģijā, pēdējā disciplīna, masu starts, uz pēdējo šautuvi kopā ienāk Puarē un Maļuhins, pārējie kādas 30 sekundes aiz šiem. Uz to brīdi Maļuhins kājās bija 100% ātrāks par Puarē, ja sašaus, tad zelts! Puarē sašau, pirmo, otro, Maļuhins sāk ar pirmo. Puarē sašauj trešo, Maļuhins otro, Puarē ceturto, Maļuhins trešo, Puarē piekto... maļuhins 2 šāvieni no zelta... un abi pa pieskari... beigās no sekotāju grupas vēl apsteidza daži un Maļuhins palika pat bez medaļas, piektais, vai sestais bija. Joprojām baigā škrobe par to reizi, PČ zelts bija tik tuvu!

  +4 [+] [-]

, 2017-09-25 14:55, pirms 7 gadiem
Ukrainai, kuri būs vieni no mūsu pretiniekiem PK kvaļa 1.posmā, gan labi, jo, ja nemaldos, tad viņiem viss Eurobasket 2017 sastāvs varēs piedalīties spēlēs novembrī un februārī, plus šiem var nākt klāt Fesenko un Gladirs, kuri nepiedalījās šī gada EČ. Ukraina varētu būt viena no izlasēm, kuras vismazāk ietekmēs šie jaunie noteikumi.

     [+] [-]

, 2017-09-25 14:57, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Varēs it kā, vienīgies, kas pauzi netaisa ir eirolīga
To, ka ULEB kausā būs pauze, es zinu, bet, redz, Siliņš šajā rakstā piemin, ka vēl nekas nav zināms par ULEB spēlētāju dalību izlasēs...Mums tas ir ļoooti svarīgi

  -2 [+] [-]

, 2017-09-25 14:58, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: To, ka ULEB kausā būs pauze, es zinu, bet, redz, Siliņš šajā rakstā piemin, ka vēl nekas nav zināms par ULEB spēlētāju dalību izlasēs...Mums tas ir ļoooti svarīgi
Man šķiet, ka nedaudz nepareizi tiek tas teikts, respektīvi ar Uleb domā visu sistēmu, bet vajadzētu eirolīgu tik

     [+] [-]

, 2017-09-25 14:58, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: Kā uz Olimpiādi kvalificējas, kāds šeit var pastāstīt?
Noviks bija jau rakstījis - no PK f-turnīra rezultātiem, kur labākās no katra reģiona kvalificēsies pa tiešo, tāpat paliks arī OS kvalifikācijas turnīri. Pamēģināsu atrast to rakstu

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:02, pirms 7 gadiem
kukanols rakstīja: Atceros vienu stāstu no intervijas ar vienu latviešu biatlonistu (neatceros Bricis, Nākums vai Maļuhins - tas nav tik svarīgi). Viņš ieslēpo pēdējā šautuvē kā pirmais, sašauj pirmos trīs mērķus, tikmēr blakus pieslēpo Puarē. Latvietis pamet acis uz Puarē, sirds notrīs, sajūtot zelta smaržu un latvietis aizbliež abus mērķus garām, kamēr Puarē vēsā mierā sašauj visus un aizslēpo pēc zelta.
Es domāju, ka tas pats notika Lat/Slo spēlē. Latvieši vēl nav pieraduši atrasties pašā spicē. Bet jo vairāk un ilgāk būs panākumi, jo vairāk tas mainīsies uz labo pusi.
Lai arī es to, protams, nekādi nevaru pierādīt un uz papīra mēs "kā vienmēr zaudējām", man tik un tā ir pārliecība, ka konkrēti šī komanda ir pavisam cits stāsts un nekādas mentalitātes dēļ mēs nezaudējām. Mēs vienkārši zaudējām, kā divu top komandu spēlē, kur kādam jāzaudē.
Ja viņiem ar mentalitāti būtu sūdīgi, tad jau pret turkiem noplīstu tādā atmosfērā.

  -1 [+] [-]

, 2017-09-25 15:04, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: Lai arī es to, protams, nekādi nevaru pierādīt un uz papīra mēs "kā vienmēr zaudējām", man tik un tā ir pārliecība, ka konkrēti šī komanda ir pavisam cits stāsts un nekādas mentalitātes dēļ mēs nezaudējām. Mēs vienkārši zaudējām, kā divu top komandu spēlē, kur kādam jāzaudē.
Ja viņiem ar mentalitāti būtu sūdīgi, tad jau pret turkiem noplīstu tādā atmosfērā.
nevis mentalitāte, bet mentālā noturība un aukstasinība mūs pievīla, nespējam nosvērti beigas nospēlēt

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:05, pirms 7 gadiem
---> Swordsman

Tokija 2020

Olimpiskajām spēlēm kvalificēsies septiņas Pasaules kausa izcīņas dalībnieces – divas labākās komandas no Eiropas, divas labākās vienības no Amerikām, pa vienai komandai no Āzijas, Āfrikas un Okeānijas. FIBA atsevišķi lems par Japānas basketbolistu piedalīšanos Tokijas spēlēs.

Četras atlikušās ceļazīmes uz Tokiju tiks izspēlētas četros kvalifikācijas turnīros 2020. gada 22.-28. jūnijā. Tajos piedalīsies 16 komandas, kas uzrādīs labākos rezultātus Pasaules kausa izcīņā – pat 23. vietai būs nozīme – kā arī vēl pa divām papildus vienībām no Eiropas, Āfrikas, Āzijas un Amerikām (kopskaitā 24 komandas). Katra kvalifikācijas turnīra uzvarētāji brauks uz Japānu.

Viss raksts:

Lielās pārmaiņas: kad un kur Latvija spēlēs...

  +1 [+] [-]

, 2017-09-25 15:08, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: Lai arī es to, protams, nekādi nevaru pierādīt un uz papīra mēs "kā vienmēr zaudējām", man tik un tā ir pārliecība, ka konkrēti šī komanda ir pavisam cits stāsts un nekādas mentalitātes dēļ mēs nezaudējām. Mēs vienkārši zaudējām, kā divu top komandu spēlē, kur kādam jāzaudē.
Ja viņiem ar mentalitāti būtu sūdīgi, tad jau pret turkiem noplīstu tādā atmosfērā.
"Divu top komandu spēle, kur kādam ir jāzaudē." Pareizi pateici. Un šādās reizēs visu izšķir detaļas - veiksme, fiziskā gatavība, taktikas nianses, psiholoģija. Runa nav par mentalitāti, bet gan par vēsturisko pieredzi. Lietuvieši ar savu pašpārliecinātību (kas radusies gadu gaitā esot pašā spicē) izgāja negatavi pret Grieķiju un tas viņiem dārgi maksāja. Latvija, kas nekad nav uzvarējusi Grieķiju, šādu kļūdu nebūtu pieļāvusi. Taču pret Slovēniju izšķirošā brīdī roka un sirds notrīcēja.

  +1 [+] [-]

, 2017-09-25 15:10, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Ukrainai, kuri būs vieni no mūsu pretiniekiem PK kvaļa 1.posmā, gan labi, jo, ja nemaldos, tad viņiem viss Eurobasket 2017 sastāvs varēs piedalīties spēlēs novembrī un februārī, plus šiem var nākt klāt Fesenko un Gladirs, kuri nepiedalījās šī gada EČ. Ukraina varētu būt viena no izlasēm, kuras vismazāk ietekmēs šie jaunie noteikumi.
Tas būtu tipiskā ukraiņu garā, ja viņi vēl pamanītos kvalificēties dēļ situācijas. Pēdējos čempjos viņi ir tāda vāja, bet riebīga komanda, kas ļoti veiksmīgi "uzlasa pārpalikumus". Un rezultātā dabū priekš sevis max iespējamo vietu, izdarot tikai to, kas viņiem jāizdara, pilnīgi neko vairāk.

  +2 [+] [-]

, 2017-09-25 15:16, pirms 7 gadiem
paldies henry, tagad mēģinu iebraukt sistēmā un mūsu izredzēs.

  +3 [+] [-]

, 2017-09-25 15:19, pirms 7 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Nezin kurš Bagatski briesmīgi noliek, bet nav par ko arī celt debesīs, ja komanda nesasniedz to, ko ar šo sastāvu reāli varēja sasniegt.
Zaudētas, turklāt galotnē, tika divas svarīgākās spēles!
Zaudētās galotnes jau komandai Bagatska vadībā hroniska vaina. Pirms diviem gadiem esot pārliecinošā vadīgā pret grieķiem, kvalifikācijā Rīgā pret Lietuvu un Ukrainu. Olimpiskā kvalifikācijā pret Puertoriko. Vai cits treneris novadītu labāk, to neviens nepateiks, varbūt arī rezultāts nebūtu veiksmīgāks?
Sastāvs ir perspektīvs, bet dažiem no šis komandas, tā arī bija pēdējā iespēja tikt pie medaļām.
Drošvien Bagatskis visumā ir labs treneris, bet ne jau izcils. Žēl pat, ka viņš tagad aiziet. Viņš tiešām tagad varēja parādīt savu klasi, ka komandā nebūs Porziņģis un citi līderi un pierādīt, ka bez zvaigznēm Latvija var nospēlēt labi un cīnīties par labām vietām!
Tur jau tā lieta, ka nevar, tāpēc, būdams gudrs, iet prom. Vai LBS atradīs labāku treneri? Diez vai...

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:25, pirms 7 gadiem
ble, tad būtībā šī kvaļa likme nav tikai pasaules kauss, bet arī Olimpiskās spēles! Netiec uz PK - cerību tikt uz OS vairs nav!

ja nu vien šis "kā arī vēl pa divām papildus vienībām no Eiropas.." varētu n9ozīmēt, ka teorētiski arī netiekot uz PK, 2 Eiropas komandām vēl ir izredzes...

  -1 [+] [-]

, 2017-09-25 15:32, pirms 7 gadiem
kukanols rakstīja: "Divu top komandu spēle, kur kādam ir jāzaudē." Pareizi pateici. Un šādās reizēs visu izšķir detaļas - veiksme, fiziskā gatavība, taktikas nianses, psiholoģija. Runa nav par mentalitāti, bet gan par vēsturisko pieredzi. Lietuvieši ar savu pašpārliecinātību (kas radusies gadu gaitā esot pašā spicē) izgāja negatavi pret Grieķiju un tas viņiem dārgi maksāja. Latvija, kas nekad nav uzvarējusi Grieķiju, šādu kļūdu nebūtu pieļāvusi. Taču pret Slovēniju izšķirošā brīdī roka un sirds notrīcēja.
Nu redz, betto jau es Tev saku, ka, manuprāt, ar nekādu vēsturisko pieredzi sim zaudējumam sakara nav. Un nezaudēja arī tāpēc, ka kaut kas notrīceja.
tik daudz haļavnos sodus sloveņi meta, vēl haļavnais trīnis ar atsitienu no 11 metriem, tas viss tak sasummējas. Es šo nesaistu ne ar kādu mentalitati un vesturisko pieredzi.

Galu galā, tāds Porziņģis arī mums vēsturiski nav bijis.

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:34, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: ble, tad būtībā šī kvaļa likme nav tikai pasaules kauss, bet arī Olimpiskās spēles! Netiec uz PK - cerību tikt uz OS vairs nav!

ja nu vien šis "kā arī vēl pa divām papildus vienībām no Eiropas.." varētu n9ozīmēt, ka teorētiski arī netiekot uz PK, 2 Eiropas komandām vēl ir izredzes...
Šo es ar gribētu līdz galam saprast

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:36, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: Nu redz, betto jau es Tev saku, ka, manuprāt, ar nekādu vēsturisko pieredzi sim zaudējumam sakara nav. Un nezaudēja arī tāpēc, ka kaut kas notrīceja.
tik daudz haļavnos sodus sloveņi meta, vēl haļavnais trīnis ar atsitienu no 11 metriem, tas viss tak sasummējas. Es šo nesaistu ne ar kādu mentalitati un vesturisko pieredzi.

Galu galā, tāds Porziņģis arī mums vēsturiski nav bijis.
Tāpat kā slovēņiem nav bijuši Dragičs un Dončičs!
"Visādi Nahbari,Udrihi, Lorbeki"var pienest ūdeni šiem abiem!

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:42, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Šo es ar gribētu līdz galam saprast
ja nu beigās vēl sanāk, ka mūsu 5. vietai ir bijusi nozīme.

rangu gribēju paskatīties, bet pedējais apdeits pirms gada, wtf.

  +5 [+] [-]

, 2017-09-25 15:43, pirms 7 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: 5.vieta ir oficiāla. Un izcīnīta ar teicami aizvadītu grupu turnīru.

Tu vari ieiet FIBA mājas lapā un visu redzēt.
Nu tad priecājies par zaudējumu ceturdaļinālā! Lūzeru filozofija...

  +3 [+] [-]

, 2017-09-25 15:45, pirms 7 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Man interesē un patīk

Grupu turnīrs tika aizvadīts uz krietnu 8. Uzvaras pār Krieviju un Turciju vien ko vērtas!

Beļģi sagrauti lupatās.
Lūzera mentalitāte...
Slēpts komentārs: Real Rebel

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:47, pirms 7 gadiem
Swordsman rakstīja: ble, tad būtībā šī kvaļa likme nav tikai pasaules kauss, bet arī Olimpiskās spēles! Netiec uz PK - cerību tikt uz OS vairs nav!

ja nu vien šis "kā arī vēl pa divām papildus vienībām no Eiropas.." varētu n9ozīmēt, ka teorētiski arī netiekot uz PK, 2 Eiropas komandām vēl ir izredzes...
Tas, manuprāt, ir visstulbākais saistībā ar jauno formātu, praktiski par OS cīnīsies top komandu 2.-3. sastāvi PK kvalī, tie paši slovēņi nevar būt baigi droši par PK, bez Dončiča, Dragičiem utt.
Šiem vispār pienāktos jau šobrīd tiešā ceļa zīme uz OS kā Eiropas čempioniem, bet vot nē ar otro sastāvu jāspēlē kaut kāda dumja kvalifikācija.

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:50, pirms 7 gadiem
Assasinss' rakstīja: Tas, manuprāt, ir visstulbākais saistībā ar jauno formātu, praktiski par OS cīnīsies top komandu 2.-3. sastāvi PK kvalī, tie paši slovēņi nevar būt baigi droši par PK, bez Dončiča, Dragičiem utt.
Šiem vispār pienāktos jau šobrīd tiešā ceļa zīme uz OS kā Eiropas čempioniem, bet vot nē ar otro sastāvu jāspēlē kaut kāda dumja kvalifikācija.
Rendolfs arī nebūs slovēņiem

  -1 [+] [-]

, 2017-09-25 15:52, pirms 7 gadiem
balts rakstīja: Nu tad priecājies par zaudējumu ceturdaļinālā! Lūzeru filozofija...
bļaaa, nu kas jums kaiš te dažiem. Tak skaidrs, ka neviens līdzjutējs nebija kaifā pēc zaudējuma, par to tak vispār nav runas.

     [+] [-]

, 2017-09-25 15:53, pirms 7 gadiem
Assasinss' rakstīja: Tas, manuprāt, ir visstulbākais saistībā ar jauno formātu, praktiski par OS cīnīsies top komandu 2.-3. sastāvi PK kvalī, tie paši slovēņi nevar būt baigi droši par PK, bez Dončiča, Dragičiem utt.
Šiem vispār pienāktos jau šobrīd tiešā ceļa zīme uz OS kā Eiropas čempioniem, bet vot nē ar otro sastāvu jāspēlē kaut kāda dumja kvalifikācija.
Slovēņiem daudz spēlētāju varētu piedalīties no šī gada sastāva PK kvalī - kādi 8 basketbolisti (ja ULEB kausa spēlētāji piedalīsies), Ja nemaldos, tad no Eiropas čempionu 12nieka noteikti nevarēs spēlēt 4 - G.Dragičs, Rendolfs, Dončičs un Nikoličs. Protams, lieli zaudējumi, bet ir izlases, kurām būs vēl trakāk.

     [+] [-]

, 2017-09-25 16:02, pirms 7 gadiem
eh, neviena no spēlēm pret turkiem neiekrīt logā, kad visi tiek. vismaz otro spēli mājās ta varēja.