Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:133, Did:0, useCase: 3

Bertomeu: "Basketbolu pārvalda NBA, nevis FIBA"

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Bertomeu: "Basketbolu pārvalda NBA, nevis FIBA"
Eirolīgas prezidents Hordi Bertomeu
Foto: www.eurocupbasketball.com

Starptautiskā basketbola federācija (FIBA) vēlas, lai Eirolīgas kontrolē paliktu ne vairāk kā 24 klubi, trešdien, 4. maijā, Eiropas sporta preses brokastīs Madridē teica Eirolīgas prezidents Hordi Bertomeu (Jordi Bertomeu).

FIBA un Eirolīgas tikšanās 3. maijā Minhenē noslēdzās bez vienošanās. Eiropas Basketbola līgu apvienība (ULEB) vēlas, lai tās turnīros nākamsezon piedalītos 40 klubi, savukārt FIBA pieņemama ir, maksimums, 24 klubu līdzdalība.

Bertomeu uzskata, ka FIBA vēlme aizvietot Eirokausu ar martā izveidoto Basketbola Čempionu līgu ir prettiesiska. “Ļoti ticams, ka viss beigsies tiesā. Esam iesnieguši prasību Eiropas Komisijai. Ja zaudēsim, tā būs nelaime, jo tas nozīmētu, ka pastāv stabila regulējoša sistēma.”

Prezidents domā, ka Eirolīga cenšas panākt stabilitāti, savukārt starptautiskās federācijas nodoms ir pretējs. "FIBA nepārvalda basketbolu tādā veidā, kā FIFA pārvalda futbolu, jo groza bumbu pārvalda NBA (Nacionālā Basketbola asociācija)."

“Konflikts radās, jo FIBA vēlas darīt to, ko mēs jau darām. Teicu viņiem: “Jūs iegrūdāt mūs haosā.” Viņi piedāvāja lielajiem klubiem daudz naudas un tie atteica. Tad FIBA mainīja nostāju, liekot uzsvaru uz sportiskajiem kritērijiem. Klubi noraidīja arī šo piedāvājumu,” teica Bertomeu.

“Sekoja brīdinājumi un draudi. Manuprāt, notiek apšaubāma iejaukšanās nacionālo federāciju un valstsvienību darbā. FIBA gatavojas piešķirt diskvalifikācijas laikā, kad konflikts ar Eirolīgu ir beidzies. Ja “Real Madrid” spēlēs Eirolīgā, nekas nenotiks, turpretī “Valencia” spēlēšanas gadījumā Eirokausā tiks sodīta Spānija. Ja Eirolīga ir likumīga, kā var būt nelikumīgs tās pašas kompānijas kontrolē esošais Eirokauss?"

Bertomeu kritizēja arī nacionālo federāciju nostāju. “Biju pārsteigts. Nacionālās federācijas izvēlējās skatīties citā virzienā un deva priekšroku izdarīt spiedienu pret vājāko pusi. Viņas negāja uz tiesu un nesāka stāstīt FIBA, ka tā nevar darīt. Ja nedarīs federācijas, darīsim paši.”

Prezidents minēja Slovēnijas piemēru. “Bija viena federācija, kura uzdrošinājās uzdot jautājumus. Trīs dienas vēlāk Slovēnijas federācijas prezidents uzrakstīja īsu vēstuli, sakot, ka svītro visu iepriekš rakstīto. Kāpēc FIBA brīdī, kad viss pajucis, gatavojas sodīt valstsvienības.”

Vēl vienu nepatīkamu pārsteigumu sagādājusi Spānijas sporta vadība. “Mani pārsteidza sporta ministra teiktais, ka viņš atrodas FIBA pusē. Saprotu, ka valsts pārvalde vairāk atbalsta piramīdas modeli, taču šajā gadījumā tas neiztur kritiku, jo FIBA vēlas sodīt valstsvienības, kuras jau kvalificējušās.”

Bertomeu pārmet FIBA divkosību. ”FIBA procesa laikā izmanto daudzas sejas. No vienas puses, kad jautājām, vai būs sankcijas pret klubiem, kuri spēlēs Eirokausā, viņi teica, ka neko par to nezina, jo tas būs atkarīgs no nacionālajām federācijām. Pēc tam pajautājām, kas notiks, ja vairākas federācijas dāvās klubiem izvēles iespēju. Atbilde bija, ka tālākais būs atkarīgs no FIBA Eiropas nodaļas, faktiski juridiski nefunkcionējošas iestādes.”

“Manuprāt, viņu uzvedība bija smieklīga. FIBA pirms divām nedēļām rakstīja Eiropas Komisijai, ka tai nav jāsoda klubi, līgas un valstsvienības tikai tāpēc, ka atsevišķi valsts klubi spēlē Eirolīgā. Viņi arī teikuši, ka sankcijas nav stājušās spēkā un katrs klubs var brīvi izvēlēties, kurā turnīrā spēlēt. Ja tā noticis, vienošanās jau panākta, turpretī laikrakstos katru dienu redzam pretējo.”

ACB līgas prezidents Fransisko Roka (Francisco Roca) skaidroja Spānijas klubu nostāju. “Eirolīgas komercnodaļa (ECA) nesen piedāvāja ACB un vēl trīs līgām iegūt ceļazīmes sportiskā ceļā, piešķirot trīs fiksētas licences. Un vēl trīs papildus vietas spēlēšanai Eirokausā, kas ir interesants turnīrs, jo uzvarētāji kvalificējas Eirolīgai.”

"Jaunais piedāvājums klubiem šķita pievilcīgāks nekā FIBA priekšlikums, kur ACB līgas klubiem piedāvātas tikai divas garantētas vietas. Katrs klubs var brīvi izvēlēties, kurā turnīrā piedalīties. Galīgo lēmumu pieņems katrs klubs atsevišķi, kā jau noticis daudzus gadus."

Roka domā, ka Eirolīga klubiem piedāvā stabilitāti. “Klubi, kuri nacionālajā līgā finišē kopvērtējuma pirmajā pusē, saglabā savas licences. Vienpadsmit klubi, kuriem pieder A licences, ir izcīnījuši 94% no visiem nacionālajiem tituliem. Sportiskais sniegums tiek novērtēts nedaudz savādāk, taču tas tiek darīts.”

“Pirms sešiem gadiem teicu, ka visiem klubu turnīriem jākļūst mazākiem komandu skaita ziņā. Nevienam nepatīk skaita samazināšana, taču mēs to esam paveikuši. Piemēram, Eirolīgā un Eirokausā nākamsezon jāspēlē 40, nevis 66 klubiem. Par to runāja visur Eiropā, ne tikai ACB līgā.”

Bertomeu uzskata, ka Eirolīgai milzīgus ieguvumus dos jaunais 10+10 gadu līgums ar mediju milzi IMG. “Manuprāt, nākamajos 10 gados radīsim 800-1000 miljonu eiro ienākumus. IMG ir lielākais sporta uzņēmums pasaulē, kurš radīs Eirolīgas klubiem papildus vērtību.”

“Mēs esam jauna laikmeta sākumā. Tuvojamies vienotam kalendāram, kāds mums nekad agrāk nav bijis. Nevar veidot biznesu, ja sezonas sākumā nav skaidras turnīra perspektīvas. Tagad piedāvāsim pavisam citu produktu. Mums ir 16 stiprākās komandas Eiropā, kuras spēlēs katra pret katru. Esam spēruši riskantu soli, taču mums jāriskē. Klubu turnīri nekad nav bijuši tik labi kā tagad.”

Izmantotie resursi:
FIBA - Euroliga: Bertomeu: "Puede acabar...

  +1 [+] [-]

, 2016-05-04 20:49, pirms 8 gadiem
Nelasot lielo savārstījumu par 50 organizācijām un 30 valstīm.... kāds te ir tas lielais rakslads 5 teikumos? Futbolā ir FIFA un katra kontineta savas organizācijas. Ķip FIBA grib visu paņemt sev- gan klubu līmeni, gan valstis?

  +8 [+] [-]

, 2016-05-04 21:02, pirms 8 gadiem
Skaidrs, ka Eirolīga grib visu paturēt sev. Pēc būtības tas ir dienvidnieku un atsevišķu "izredzēto" turnīrs. Tikai bizness. Par pārējo (basketbolu un tā attīstību citās valstīs) tam Bertomeu tikai nospļauties. Un vēl apvainoto tēlo, paskuda!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-05-04 21:15, pirms 8 gadiem
Redneck rakstīja: 5 teikumos grūti izteikt....Uleb ir iesniedzis prasību tiesā. Fiba teikusi EK pirms divām nedēļām, ka klubi brīvi var izvēlēties, kur spēlēt...Bertomeu negatīvi pārsteigts par federāciju mīksto attieksmi un tas, ka nesaprot kā var atļaut eirolīgu, bet aizliegt eirokausu, jo tie ir saistīti turnīri
Nu es palasot arī biju klubu pusē, ka lai spēlē kur grib, bet lai beigās nepiedalas 10 turnīros, kur nevarēs kalendāru sastādīt. Un loģiki, kur piedalies tur tiek parakstīts vairāku gadu līgums un attiecīgi ar tevi arī rēķinās.

Neesmu baigi interesējies, bet uz cik gadiem teiksim NBA klubi slēdz līgumus ar līgu? Jo tak neviens tā vienkārši tur nekad neaiziet un nepasaka, ka viņš tagad spēlēs (piemēram) ULEB kausā

  +7 [+] [-]

, 2016-05-04 22:24, pirms 8 gadiem
Bet ka var celt basketbola līmeni, ja Eiroligā grozās vieni un tie pasi klubi, mainās max 1-2...par kadu attīstību ir runa? Tā Eirolīgas sistēma ir godīga tikai pret tiem A un B licenžu klubiem, kuriem par stabilo kāpostu nav jāuztraucas. Un ta viena garantēta vieta EK uzvarētājam ari nav nekāds baigais bonuss, nostartejot labi nākošajā Eirolīgas sezona nekur nav garantijas, ka tas ari nākamajā sezona tur spēles. Spilgtākie piemēri ir tie pasi Khimki, Rytas un ari Valencia, kas balansē uz abu turnīru robežas, kaut pelnījuši butu spēlēt starp labākajiem. Viss šis konflikts ir vnk cīņa par naudu, butu labak kopīgi vienojušies par abiem izdevīgiem turnīriem un miers.

  -2 [+] [-]

, 2016-05-04 23:18, pirms 8 gadiem
FIBA 5 gadu laikā pat tuvu nevar tikt Eirolīgas līmenim, stipri šaubos vai pat ULEB eirokausu līmenim. Piekrītu tikai tam, ka Eirolīgā tikt jaunām komandām un nostiprināties ir praktiski nereāli.. Eirolīgas līmenis katru gadu tikai aug, tā pat kā viss basis kopumā.

  +1 [+] [-]

, 2016-05-04 23:23, pirms 8 gadiem
eevelee rakstīja: FIBA 5 gadu laikā pat tuvu nevar tikt Eirolīgas līmenim, stipri šaubos vai pat ULEB eirokausu līmenim. Piekrītu tikai tam, ka Eirolīgā tikt jaunām komandām un nostiprināties ir praktiski nereāli.. Eirolīgas līmenis katru gadu tikai aug, tā pat kā viss basis kopumā.
Viņiem kā organizācijai nav jālien tuvumā klubu līmenim.
Ar savu organizāciju viņi var vadīt nacionālās komandas.
Klubu līmenī viņiem nav nekādas tiesības tāpat kā nav FIFA vai FIA. Vienīgais, kas viņiem ir, ir līga. Bet nebūs klubi, nebūs līgas.

  +2 [+] [-]

, 2016-05-05 03:06, pirms 8 gadiem
>> Redneck
Izlasīju visu ļoti labi. Neesmu no tiem, kas izlasa virsrakstu un steidz drukāt. Bet es palikšu pie saviem uzskatiem, kurus esmu paudis jau ne reizi vien.
Vien gribu piebilst, ka būtībā jau pati ULEB šo visu skandālu izprovocēja, jo negribēja dot logus izlašu mačiem Eirolīgas sezonas laikā.
Pacēla degunu par augstu un dabūja pa
to.

     [+] [-]

, 2016-05-05 10:06, pirms 8 gadiem
denebs rakstīja: >> Redneck
Izlasīju visu ļoti labi. Neesmu no tiem, kas izlasa virsrakstu un steidz drukāt. Bet es palikšu pie saviem uzskatiem, kurus esmu paudis jau ne reizi vien.
Vien gribu piebilst, ka būtībā jau pati ULEB šo visu skandālu izprovocēja, jo negribēja dot logus izlašu mačiem Eirolīgas sezonas laikā.
Pacēla degunu par augstu un dabūja pa
to.
Nu, acīmredzot, nevajadzēja lekt augstāk par d....! NBA to var atļauties... kaut gan.... vai tad arī kaut ko nerunāja, ka varētu būt pretīmnākoši?!