Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Sievietes sportā: seksisms, vienlīdzība vai godīgums?

Sievietes sportā: seksisms, vienlīdzība vai godīgums?
Tīna Graudiņa un Anastasija Kravčenoka U22 EČ pludmales volejbolā Majoru pludmalē. Foto: CEV

Pirms dažām nedēļām ekscentriskā amerikāņu tenisiste Serēna Viljamsa pēc zaudējuma ASV atklātā čempionāta finālā mača tiesnesim pārmeta seksismu un uzsvēra, ka turpinās cīņu par sieviešu līdztiesību. Vai sportā pastāv dzimumu vienlīdzība? Atbilde uz šo jautājumu būs atkarīga no tā, pēc kādiem kritērijiem to mērīsim. Aprunājoties ar vairākām Latvijas sportistēm, var nonākt pie secinājuma, ka atsevišķās kategorijās pilnīga vienlīdzība nemaz nav iespējama un, visticamāk, nav arī nepieciešama. Tomēr dažos gadījumos ir vērts pievērst uzmanību, vai attieksme pret abiem dzimumiem ir vienlīdz godīga.

Latvijas pludmales volejbolā vīriešu un sieviešu konkurencē atšķiras gan balvu fonds, gan posmu skaits. Vīriešiem Latvijas čempionāta posmos balvu fonds ir 2000 eiro (finālā – 2500), bet sievietēm - 1000 eiro (finālā – 1500). Vīri aizvada septiņus posmus, bet dāmas – četrus. Latvijas vadošā pāra pludmales volejboliste Anastasija Kravčenoka piekrīt, ka mazākas konkurences dēļ posmu skaitu sievietēm palielināt nebūtu jēgas, taču balvu fondam gan vajadzētu būt vienādam. Tāpat, kā tas pēdējos gados ir Starptautiskās volejbola federācijas Pasaules tūres posmos.

Bet, runājot par starptautiskajām sacensībām, Kravčenoka uzskata, ka arī pludmales volejbolā ir novērojams seksisms. „Par to esmu runājusi arī ar mūsu treneri [Genādiju Samoilovu]. Ir acīmredzams, ka vīriešiem starp izspēlēm tiek dots vairāk laika, viņi var brīvi pastaigāties pa laukumu, bet aizrādījumu saņem tikai tad, kad spēle būtiski ievelkas. Turpretī sieviešu mačos sportistēm starp izspēlēm neļauj spert pat pāris liekus soļus. Uzreiz seko aizrādījums par laika vilcināšanu,” norāda Anastasija.

Šajā jautājumā viņai piekrīt arī cita pludmales volejboliste Alise Lece. Mazāku balvu fondu Alise daļēji saprot, jo konkurence dāmu sacensībās ir mazāka, taču tam ir arī otra puse – meitenes treniņos iegulda tikpat lielu darbu kā puiši. Lece piebilst, ka arī spēļu kalendārs allaž tiek sastādīts tā, ka sievietēm jāspēlē jau agri no rīta, kamēr vīrieši mačus parasti sāk dažas stundas vēlāk.

Pirms dažiem gadiem Alise spēlēja Latvijas izlasē arī klasiskajā volejbolā, kur finansiālais nodrošinājums abu dzimumu izlasēm atšķīrās ievērojami. „Tagad izlasē vairs nespēlēju, bet esmu dzirdējusi, ka situācija ir uzlabojusies. Taču bija laika periods, kad sieviešu volejbola izlase vispār nepastāvēja. Kad tā atgriezās apritē, spēlēju valstsvienībā. Ja puiši turnīriem gatavojās divus mēnešus, tad meitenēm bija atvēlēts uz pusi mazāk laika. Tikai pēdējos gados arī sieviešu izlasei ir piesaistīts fizioterapeits.”

Latvijas izlases spēlētāja Dita Rozenberga uzskata, ka vismaz Eiropas basketbolā pret vīriešiem un sievietēm izturas līdzvērtīgi. „Jā, iespējams, vīriešiem atļauj mazliet vairāk, taču sievietes jau laukumā nelamāsies tāpat, kā to reizēm dara puiši. Drīzāk domāju, ka vairāk tiek atļauts NBA, kas ir šovs un bizness. Bet Eiropā, manuprāt, pastāv vienlīdzība.”

Rozenberga atzīst, ka sievietes ir emocionālākas un bieži vien paškritiskākas, tādēļ arī no treneru puses ir jābūt atšķirīgai pieejai nekā darbā ar vīriešiem. Turklāt katra spēlētāja ir citāda un katrai jāatrod sava atslēga. „Nevar minūtes pārtraukumā vienkārši sabļaut uz visām meitenēm. Uz vīriešiem vari sakliegt un panākt vajadzīgo efektu no visiem spēlētājiem, bet ar meitenēm ir citādi. Katra šādu trenera reakciju var uztvert atšķirīgi – viena saņemsies, bet otra jutīsies aizskarta un apvainosies,” skaidro Dita.

Viņa ar apbrīnu uzlūko komandas biedrenes „TTT Rīga” sastāvā Aiju Brumermani un Ievu Kūlīti, kuras paralēli sportistes karjerai ir arī māmiņas. „Tas tikai pierāda, ka cik sievietes patiesībā ir stipras. Esmu dzirdējusi viedokli, ka šādi pārtraukumi karjerā devuši jaunas emocijas un restartu. Kad sports vairs nav sagādājis prieku, bērniņa piedzimšana radījusi pozitīvu pavērsienu, jo basketbols vairs nav bijis pats svarīgākais,” piebilst Rozenberga.

„Grūtākais šajā ziņā ir pieņemt lēmumu,” skaidro Aija Brumermane. „Vīriešiem kļūšana par tēvu neliek paņemt pauzi karjerā, kas atstātu iespaidu uz finansiālo situāciju. Sievietēm tā ir neziņa gan par finansiālo, gan fizisko stāvokli, jo nekad nevar zināt, kā reaģēs ķermenis un kādā kondīcijā būsi pēc bērniņa iznēsāšanas. Man paveicās, jo bija saprotoša komanda, turklāt fiziski pēc atgriešanās basketbolā jutos labāk un pārliecinošāk nekā iepriekš. No savas puses varu tikai ieteikt sportistēm kļūt par māmiņām jau karjeras laikā. Tas sakārto galvu.”

Brumermane stāsta, ka Francijā klubos ir sakārtota sistēma, jo ar spēlētājām tiek slēgti darba līgumi, kas nodrošina arī sociālās garantijas. Vari kļūt par māmiņu un klubs nedrīkst tevi atlaist. Tādēļ Francijā esot gana daudz sportistu, kuras jau karjeras laikā kļuvušas par māmiņām. Aija zina teikt, ka sakārtota sistēma esot arī Vācijā, bet daudzviet citur, lai gan tiek slēgti oficiāli līgumi, uz sociālajām garantijām cerēti ir velti.

„Protams, finansiālajā ziņā nevienlīdzība ir liela. Varu minēt kaut vai tikai vienu piemēru. Francijas piektajā līgā vīriešiem par spēlēšanu un trim treniņiem nedēļā maksā tūkstoti eiro. Tikmēr ne visas sievietes šādu atalgojumu saņem pat Francijas augstākajā līgā. Tam gan ir loģisks izskaidrojums – uz vīriešu spēlēm parasti nāk vairāk skatītāju, ir vairāk sponsoru un tiek pārdots vairāk atribūtikas. Vislabāk šo nevienlīdzību var izjust tad, kad klubam ir gan vīriešu, gan sieviešu komandas,” saka Brumermane.

Tajā pat laikā Aija nebūt neuzstāj uz vienlīdzību arī laukumā. Viņa saprot, ka vīriešiem tiek atļauts vairāk grūstīties un spēlēt rupjāk. Dāmu basketbolam ir cits šarms. „Ja jau cilvēki nāk uz sieviešu basketbolu, tad diez vai viņi grib redzēt kautiņu. Domāju, ka dāmu basketbols vilina ar savu eleganci un sievišķīgumu.”

Trīskārtējā Eiropas čempione Anastasija Grigorjeva skaidro, ka vīriešu cīņa ir krietni attīstītāka par sieviešu cīņas sportu, un tas izpaužas arī balvu fondu apmēros. „Agrāk sievietēm Azerbaidžānas „Golden Grand Prix” sacensībās balvu fonds bija 10 000 eiro, bet nu jau divus gadus kā šis turnīrs vairs nenotiek. Tagad atlicis tikai Krasnojarskas „Golden Grand Prix”, kur balvu fonds ir 3000 eiro. Vēl var nopelnīt, pārstāvot klubus Indijas līgā, taču uz šīm sacensībām jāsaņem speciāls uzaicinājums. Citos mačos par uzvaru var dabūt 100 eiro, bet to par naudas pelnīšanas veidu nenosauksi. Tikmēr vīriešiem atsevišķās sacensībās par uzvarām tiek dāvinātas pat automašīnas, bet balvu fondi svārstās no desmit līdz 50 tūkstošiem eiro.”

Taču Anastasija uzsver, ka nejūtas apbižota. Naudas balvas nosaka sponsori, un nevienu nevar piespiest maksāt sievietēm tikpat daudz. Viņa saprot, ka sieviešu cīņa vēl ir salīdzinoši jauns sporta veids, kas tikai kopš 2004. gada iekļauts olimpisko spēļu programmā. Apzinoties konkurenci, Grigorjeva šaubās par to, vai līdztiesības vārdā olimpiādē būtu nepieciešams ieviest tikpat svaru kategoriju kā vīriešiem.

Anastasija pēc dažiem mēnešiem kļūs par māmiņu, bet viņas vietu Latvijas Olimpiskajā vienībā tas nav ietekmējis. „Ja godīgi, tad pirms tam bažījos, kā nu būs. Bet man jāsaka paldies LOV un Latvijas Olimpiskajai komitejai, ka sievietēm tiek dota iespēja kļūt par māmiņu, vienlaikus saglabājot LOV finansējumu,” norāda sportiste. Viņa paredz, ka uz Eiropas čempionātu martā viņa vēl nebūs gatava, taču svarīgākie mači nākamgad būs septembra vidū gaidāmais pasaules čempionāts, kurā būs iespēja kvalificēties 2020. gada Tokijas olimpiskajām spēlēm. Nastja cer, ka bērniņš būs mierīgs un ļaus mammai veltīt gana daudz laika arī treniņiem.

Grigorjeva nenoliedz, ka sportistei ir jāplāno, kad kļūt par māmiņu. Ja līdz maijam nebūtu izdevies palikt stāvoklī, tad doma par bērniņa laišanu pasaulē būtu jāatliek līdz pat olimpiskā cikla noslēgumam. „Šādas dilemmas jārisina tikai sievietēm. Bet tā ir iekārtota daba. No otras puses – vīrietis nevarētu saglabāt vietu LOV sastāvā tikai tādēļ, ka ir kļuvis par tēvu,” Anastasija izceļ arī vienu no sieviešu sportistu priekšrocībām.

Šķēpmetēja Sinta Sprudzāne, būdama aktīva sportiste, jau divreiz kļuvusi par māmiņu un pēc tam veiksmīgi atgriezusies sportā. Līdzīgi kā Brumermanei arī viņai otrs bērniņš devis vajadzīgās emocijas brīdī, kad sportiste bijusi emocionāli iztukšota. „Jo ilgāk esi sportā, jo grūtāk ir sevi motivēt. Pēc otrā bērniņa piedzimšanas skaidri sapratu, ka vēl gribu turpināt sportot. Patiesību sakot, 21 gada vecumā, kad piedzima pirmais bērniņš, man sportā atgriezties bija grūtāk. Turpretī tagad pratu ieklausīties savā ķermenī. Viegli tas nav, bet jau pēc mēneša biju atpakaļ darbā. Dzirdēts sakām, ka sportošana jau nav īsts darbs, taču šie cilvēki acīmredzot nesaprot, cik ļoti sports iztukšo gan fiziski, gan garīgi. Katru gadu izjūti emocionālu spiedienu par to, vai sasniegsi rezultātus, kas ļaus uzturēt ģimeni,” skaidro Sinta.

Ja runājam tikai par finansēm, tad Latvijas čempionātā tenisā, kas notiek reizi gadā, balvu fondi vīriešiem un sievietēm neatšķiras. Tikmēr Latvijas Tenisa savienības (LTS) kausa izcīņas posmos vīriešu sacensībās uzvarētājs saņem 500 eiro, bet sieviešu turnīra uzvarētāja – 300 eiro. LTS ģenerālsekretārs Kārlis Lejnieks skaidro, ka sieviešu sacensības LTS kausa izcīņā šogad iekļautas pirmoreiz. „Par spīti balvu fondiem atsaucība ir diezgan maza. Turnīriem nav masveidības, tajos piedalās arī amatieri. Tādēļ savā ziņā ir pat šaubas par šādu turnīru lietderību. Arī Latvijas čempionātā, kur uzvarētājs(-a) saņem 750 eiro, dalībnieku sastāvs ir bēdīgs. Bet, ja runājam globāli, tad uzskatu, ka tieši tenisā vienlīdzība ir vislielākā pasaulē.”

Latvijas Vieglatlētikas savienības Komunikācijas vadītāja Ieva Bļusina, ka Latvijas mēroga sacensībās vīriešiem un sievietēm balvu fondi ir līdzvērtīgi. Viņa uzsver, ka būtu pat grūti iedomāties, ja tā nebūtu. Tāllēcēja Lauma Grīva tam piekrīt. Viņas vairāk nekā desmit gadu ilgajā karjerā Latvijas līmeņa mačos balvu fondi abu dzimumu pārstāvjiem nav atšķīrušies. Tiesa gan, iespējams, tādēļ, ka tie vienkārši ir ļoti mazi. Lauma uzsver, ka vieglatlētikā gan vīriešu, gan sieviešu sacensībās konkurence neatšķiras, turklāt sievietēm veidot sportistes karjeru esot grūtāk nekā vīriešiem. Vīrieši var kļūt par tēviem un turpināt sportot, turpretī sievietēm, kļūstot par māmiņām, nākas izlaist divus gadus.

Cita lieta – vieglatlētikas zvaigznes saņem lielāku honorāru par ierašanos uz sacensībām, bet zvaigžņu statuss biežāk tiek piedēvēts vīriešiem. Grīva un Sprudzāne norāda arī uz pavisam cita veida diskrimināciju vieglatlētikā. Proti, atsevišķu valstu pārstāvji tiek pie lielākiem sponsoru līgumiem. „Olimpiskais medaļnieks, pasaules un Eiropas čempions, ukraiņu augstlēcējs Bohdans Bondarenko noslēdza līgumu par mazāku summu nekā Itālijas augstlēcējs, kuram tobrīd vēl ne tuvu nebija zvaigznes statuss. Tas ir tādēļ, ka sponsori skatās arī uz valstu iedzīvotāju vidējo atalgojumu. Tas man šķiet negodīgi un diskriminējoši,” vienu no piemēriem min Lauma.

Atšķirības starp vīriešu un sieviešu prēmijām neesot arī Latvijas boksā, apgalvo Latvijas Boksa federācijas prezidents Nils Žuravļovs. Latvijas Svarcelšanas federācijas valdes loceklis Eduards Andruškevičs piebilst, ka identiskas naudas balvas saņem arī uzvarētāji(-as) svarcelšanas sacensībās. Tikmēr pasaules mērogā tik bagātajā golfā Latvijā par naudas prēmijām cīņa nenotiek. Latvijas Golfa federācijas atbildīgais par sacensībām un to organizēšanu Ainārs Počs skaidro, ka balvu fondu nosaka sponsori, nevis organizatori vai federācija. „Domāju, ka vīriešiem un sievietēm balvas ir līdzvērtīgas. Ja kafijas automātu vai „Ecco” apavus varam uzskatīt par balvu fondu…”

Latvijas Riteņbraukšanas federācija pagājušajā sezonā pieņēma lēmumu, ka no šī gada vīriešu un sieviešu konkurencē balvu fonds tiks izlīdzināts. Tā esot bijusi Līvānu velokluba iniciatīva, par kuru karstas diskusijas nav izcēlušās, saka federācijas preses sekretārs Toms Markss. „Agrāk SEB MTB un Vivus.lv maratonos vīriešiem balvu fonds bija lielāks. Piemēram, ja vīriešu sacensību uzvarētājs saņēma 160 eiro, tad labākā sieviešu konkurencē saņēma 100 eiro. Tas bija izskaidrojams ar to, ka vīriešu sacensībās konkurence ir nesalīdzināmi lielāka. Vienlaikus mēs vēlamies saglabāt un motivēt arī dāmu dalībnieces, tādēļ lēmām par vienādu balvu fondu abiem dzimumiem.”

SEB MTB velomaratona kopvērtējuma līdere Katrīna Jaunslaviete-Kipure norāda, ka tā nav bijusi sieviešu dalībnieču iniciatīva, lai gan savā starpā dāmas bija pārspriedušas, ka atšķirīgais balvu fonds nav gluži godīgs. Vienlaikus Katrīna atzīst, ka vīriešu konkurencē reāli par godalgotām vietām cīnās ievērojami vairāk sportistu nekā sieviešu konkurencē. „Pati šogad tā īsti nemaz netrenējos, audzinu bērnu, bet tik un tā izdodas uzvarēt. Tāpēc nevar noliegt, ka līmenis vīriešu un sieviešu sacensībās tomēr atšķiras.”

3x3 basketbolā par stabiliem balvu fondiem Latvijas mērogā pagaidām runāt nevar, norāda „Ghetto Basket” turnīru organizators Jānis Āre. Sieviešu turnīros naudas balva bijusi tikai pērn, taču tiek meklēti atbalstītāji, lai naudas balvas nodrošinātu arī meitenēm. „Taču jāsaprot, ka sieviešu 3x3 basketbols vismaz pagaidām vēl nav tik izplatīts un attīstīts kā vīriešu. Starptautiskā mērogā meitenēm vēl nav „Challenger” turnīri un Pasaules tūres posmi. Pagaidām FIBA pilnībā netiek galā pat ar vīriešu turnīriem, jo organizēšanā iesaistīto cilvēku skaits nav liels. Domāju, ka pēc 2020. gada Tokijas olimpiskajām spēlēm arī sievietēm attīstīties klubu sistēma,” paredz Āre.

Šogad Ventspilī notiekošajā „Challenger” posmā balvu fonds bija 20 000 ASV dolāru. Kā rīkoties, ja „Challenger” posmā notiek arī sieviešu turnīrs? Jāmeklē vēl 20 000 ASV dolāru vai jāsadala balvu fonds divās vienādās daļās? Āre uzskata, ka šajā gadījumā līdztiesība tomēr nebūtu tas pats, kas godīga attieksme pret abiem dzimumiem, jo, ja vīriešu turnīros apritē ir vairāk par simts komandām, tad sievietēm komandu skaits nepārsniedz divdesmit.

Tāpēc šķiet, ka sportā nebūtu tik daudz jārunā par absolūtu līdztiesību, bet gan par vienlīdz godīgu attieksmi pret abiem dzimumiem. Lai to izvērtētu jāņem vērā vairāki faktori, nevis jārada mākslīgu vienlīdzību.

Tavuprāt, vai sportā ar dzimumu līdztiesības ievērošanu ir problēmas?

  • 71

  • 251


 +13 [+] [-]

, 2018-10-03 11:54, pirms 6 gadiem
Pludmales volejbolā seksisms ir acīmredzams.
Sieviešu uniformas ir TĀDAS, ka nereti grūti skatīties. Tikmēr vīriešu uniformām nav tāda seksisma.

 +11 [+] [-]

, 2018-10-03 11:57, pirms 6 gadiem
Ir sporti, kur attieksme it klaji negodīga.
Piemēram tenisā veči GS turnīros par to pašu naudu kapā līdz trijiem uzvarētajiem setiem, kamēr dāmas tikai līdz diviem. Piecsetnieks vai trīssetnieks tomēr ir baisa starpība!

  +5 [+] [-]

, 2018-10-03 12:16, pirms 6 gadiem
Daudzi sporti sieviešu izpildījumā ir parodija + tribīnēs vējš svilpo.
Serēns sajuta zaudējuma smaku, kas tad viņai cits atlika, nav jau pirmā reize.

  +2 [+] [-]

, 2018-10-03 12:33, pirms 6 gadiem
Večiem sportā pienākas lielākas balvas ,jo nu sievietēm tā meistarība un konkurence ir nolžēlojama. Par komandu sporta veidiem nav pat jēgas sākt runāt ,jo nu uz laukuma valda haoss sieviešu komandu sporta veidos

  +9 [+] [-]

, 2018-10-03 12:39, pirms 6 gadiem
Pieprasijums veido piedavajumu. VAr kaut 24/7 treneties sieviesu futbolam, bet pieprasijums tam parsvaraa ar 0 vertibu.

Lidzigi ka sievietes pelna vairak uz podiuma, neka viriesi.

  +9 [+] [-]

, 2018-10-03 13:05, pirms 6 gadiem
Nesen, ja pareizi atceros ESPN radio bija diskusija par vienas WNBA spēlētājas izteikumiem, ka ASV pastāv dzimumu nevienlīdzība, jo NBA spēlētāji saņem daudz lielākas naudas nekā WNBA. Tas bija balstīts uz kkādu tweetu.
Tur žurnālisti izskaidroja, ka tas ir pavisam loģiski. Profesionālais sports, kur pelna organizācijas. WNBA 2017.gadā nopelnījusi vai apgrozījusi 24 miljonus, kamēr NBA 7 miljardus. Tur arī rodas tā atšķirība, pavisam loģiski, bez emocijām un ar faktiem.
Kā šeit jau vienā komentārā minēja: pieprasījums veido piedāvājumu un no pieprasījuma ir atkarīgas arī cenas.

  +1 [+] [-]

, 2018-10-03 13:08, pirms 6 gadiem
v-bols rakstīja: Pludmales volejbolā seksisms ir acīmredzams.
Sieviešu uniformas ir TĀDAS, ka nereti grūti skatīties. Tikmēr vīriešu uniformām nav tāda seksisma.
Seksisms šeit nav jēdziens par izskatu, bet par dzimumu līdztiesību...ka večiem esot labāk
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2018-10-03 13:25, pirms 6 gadiem
mxs rakstīja: Nesen, ja pareizi atceros ESPN radio bija diskusija par vienas WNBA spēlētājas izteikumiem, ka ASV pastāv dzimumu nevienlīdzība, jo NBA spēlētāji saņem daudz lielākas naudas nekā WNBA. Tas bija balstīts uz kkādu tweetu.
Tur žurnālisti izskaidroja, ka tas ir pavisam loģiski. Profesionālais sports, kur pelna organizācijas. WNBA 2017.gadā nopelnījusi vai apgrozījusi 24 miljonus, kamēr NBA 7 miljardus. Tur arī rodas tā atšķirība, pavisam loģiski, bez emocijām un ar faktiem.
Kā šeit jau vienā komentārā minēja: pieprasījums veido piedāvājumu un no pieprasījuma ir atkarīgas arī cenas.
WNBA vispār nav jāsalīdzina ar NBA - komandu skaits stipri mazāks, notiek tikai 3 mēnešus, pie tam vasarā, jo visas vadošās WNBA klubu spēlētājas ziemas mēnešos spēlē spēcīgākajās Eiropas līgās. Tikai abreviatūra NBA vedina domāt, ka tas ir prestižs turnīrs, sportiskā ziņā tas tomēr ir otršķirīgs. Tāpēc jau arī tur neapgrozās tādi līdzekļi. ASV ir spēcīgākās basketbolistes, bet spēcīgākie un nozīmīgakie klubu tituli sieviešu basketbolā meklējami Eiropā un visupirms jau tā ir Čempionu līga!

  +7 [+] [-]

, 2018-10-03 14:01, pirms 6 gadiem
mxs rakstīja: Nesen, ja pareizi atceros ESPN radio bija diskusija par vienas WNBA spēlētājas izteikumiem, ka ASV pastāv dzimumu nevienlīdzība, jo NBA spēlētāji saņem daudz lielākas naudas nekā WNBA. Tas bija balstīts uz kkādu tweetu.
Tur žurnālisti izskaidroja, ka tas ir pavisam loģiski. Profesionālais sports, kur pelna organizācijas. WNBA 2017.gadā nopelnījusi vai apgrozījusi 24 miljonus, kamēr NBA 7 miljardus. Tur arī rodas tā atšķirība, pavisam loģiski, bez emocijām un ar faktiem.
Kā šeit jau vienā komentārā minēja: pieprasījums veido piedāvājumu un no pieprasījuma ir atkarīgas arī cenas.
Es kā sieviete šim pilnībā piekrītu. Arī es no sieviešu sportiem līdzi sekoju tik tenisam, kur arī atalgojumā ir vienlīdzības, un dažiem slēpju sporta veidiem, galvenokārt biatlonam, bet nu tur tomēr veči šā vai tā interesē vairāk. Visi citi sieviešu sporti.. Nu būsim atklāti, ja tur nav kāds mūsējo pārstāvis, kas cīnās par kaut cik sakarīgām vietām, nu reti kuram interesē. Te nu tas tiešām ir tīrākais pieprasījuma un piedāvājuma jautājums un atalgojuma ziņā es tur nekādu seksismu neredzu.

  +4 [+] [-]

, 2018-10-03 14:01, pirms 6 gadiem
mxs rakstīja: Nesen, ja pareizi atceros ESPN radio bija diskusija par vienas WNBA spēlētājas izteikumiem, ka ASV pastāv dzimumu nevienlīdzība, jo NBA spēlētāji saņem daudz lielākas naudas nekā WNBA. Tas bija balstīts uz kkādu tweetu.
Tur žurnālisti izskaidroja, ka tas ir pavisam loģiski. Profesionālais sports, kur pelna organizācijas. WNBA 2017.gadā nopelnījusi vai apgrozījusi 24 miljonus, kamēr NBA 7 miljardus. Tur arī rodas tā atšķirība, pavisam loģiski, bez emocijām un ar faktiem.
Kā šeit jau vienā komentārā minēja: pieprasījums veido piedāvājumu un no pieprasījuma ir atkarīgas arī cenas.
Tieši tā. Brīvajā tirgū neeksistē ne seksisms ne rasisms. Ja ir tad tie ir izņēmumi nevis kopējā tendence.

  +2 [+] [-]

, 2018-10-03 14:14, pirms 6 gadiem
v-bols rakstīja: Pludmales volejbolā seksisms ir acīmredzams.
Sieviešu uniformas ir TĀDAS, ka nereti grūti skatīties. Tikmēr vīriešu uniformām nav tāda seksisma.
Bez tādām formām nebūtu vispār nekādas intereses par pludmales volejbolu

  +2 [+] [-]

, 2018-10-03 14:29, pirms 6 gadiem
pūce rakstīja: Bez tādām formām nebūtu vispār nekādas intereses par pludmales volejbolu
arī par tenisu to pašu var teikt

  +3 [+] [-]

, 2018-10-03 14:50, pirms 6 gadiem
Jevgis2005 rakstīja: Pieprasijums veido piedavajumu. VAr kaut 24/7 treneties sieviesu futbolam, bet pieprasijums tam parsvaraa ar 0 vertibu.

Lidzigi ka sievietes pelna vairak uz podiuma, neka viriesi.
Tā ir. Vispār ļoti reti kad "vienādi" ir sinonīms "taisnīgi". Manā skatījumā profesionālajā sportā ir bezkontakta (puskontakta) sporta veidi kur sieviete ar savām emocijām un grāciju spēj kompensēt veču tehniku un atlētismu tik daudz, lai to vispār būtu kāda vēlēšanās skatīties (teniss, volejbols, basketbols), bet ir tādi, kurus es neskatos par patriotisku jūtu vadīts (futbols, hokejs), jo tā ir parodija par šo sporta veidu.

P.S. Šis sporta "feikais" seksisms ir mūsdienu feminisma-feika daļa.

  -2 [+] [-]

, 2018-10-03 14:54, pirms 6 gadiem
Jevgis2005 rakstīja: Pieprasijums veido piedavajumu. VAr kaut 24/7 treneties sieviesu futbolam, bet pieprasijums tam parsvaraa ar 0 vertibu.

Lidzigi ka sievietes pelna vairak uz podiuma, neka viriesi.
Amerikā sieviešu PK lielākais starpt. notikums pēc OS

  +6 [+] [-]

, 2018-10-03 15:30, pirms 6 gadiem
Alisei Lecei gan pērle padevusies - meitenes treniņos ieguldot tikpat daudz darba, kā puiši. It kā kādam būtu pienākums maksāt tikai tāpēc, ka sportists trenējies
Sieviešu basis ar vīriešu basi, piemēram, ir jāsalīdzina kā divi dažādi sporta veidi, gluži kā handbols pret futbolu.

  +3 [+] [-]

, 2018-10-03 17:36, pirms 6 gadiem
mxs rakstīja: Nesen, ja pareizi atceros ESPN radio bija diskusija par vienas WNBA spēlētājas izteikumiem, ka ASV pastāv dzimumu nevienlīdzība, jo NBA spēlētāji saņem daudz lielākas naudas nekā WNBA. Tas bija balstīts uz kkādu tweetu.
Tur žurnālisti izskaidroja, ka tas ir pavisam loģiski. Profesionālais sports, kur pelna organizācijas. WNBA 2017.gadā nopelnījusi vai apgrozījusi 24 miljonus, kamēr NBA 7 miljardus. Tur arī rodas tā atšķirība, pavisam loģiski, bez emocijām un ar faktiem.
Kā šeit jau vienā komentārā minēja: pieprasījums veido piedāvājumu un no pieprasījuma ir atkarīgas arī cenas.
Vispār jau WNBA basketbolistes neraud, ka vēlas saņemt tikpat lielu algu, kā Karijs vai Lebrons. Tur ir vairāk runa, par to, ka NBA no ieņēmumiem 50% atdod spēlētājiem (respektīvi algās), bet WNBA 20%. Tur arī tā nevienlīdzība. Neesmu pētījis un baigi iedziļinājies, iespējams tie 20% tiek doti, jo līga tiešām pelna maz, ja nē, tad piekritīšu basketbolistēm, tā ir nevienlīdzība.

Protams mūsdienās dāmas brēc par visu, kur lielāko daļu es nepiekrītu.

  +6 [+] [-]

, 2018-10-03 17:40, pirms 6 gadiem
Ko par šo saka mākslas vingotājas?

     [+] [-]

, 2018-10-03 17:51, pirms 6 gadiem
knaible rakstīja: Ko par šo saka mākslas vingotājas?
Drīzāk topošie mākslas vingrotāji...

  +2 [+] [-]

, 2018-10-03 18:05, pirms 6 gadiem
neputns rakstīja: Es kā sieviete šim pilnībā piekrītu. Arī es no sieviešu sportiem līdzi sekoju tik tenisam, kur arī atalgojumā ir vienlīdzības, un dažiem slēpju sporta veidiem, galvenokārt biatlonam, bet nu tur tomēr veči šā vai tā interesē vairāk. Visi citi sieviešu sporti.. Nu būsim atklāti, ja tur nav kāds mūsējo pārstāvis, kas cīnās par kaut cik sakarīgām vietām, nu reti kuram interesē. Te nu tas tiešām ir tīrākais pieprasījuma un piedāvājuma jautājums un atalgojuma ziņā es tur nekādu seksismu neredzu.
Šo komentāru prasītos pievienot šim haotiskajam rakstam!

     [+] [-]

, 2018-10-03 19:15, pirms 6 gadiem
Sievietes nekad nebūs čaļi un čaļi sievietes, dzimumorgāni vien rada starpību un interesi dažādās jomās starp vīrtieti un sievieti, nerunājot par skatāmību un spēku. Nav pareizi likt vienādības zīmi. Tiesas un tādu jautājumu priekšā, protams, bet ne sporta.

  -1 [+] [-]

, 2018-10-03 19:34, pirms 6 gadiem
bļāviens, lasu un saprotu, ka esmu reālis apdalīts, jo sievietēm sportā ir baigās priekšrocības! es nevaru palikt stāvoklī, lai "sakārtotu galvu un konstatētu, ka, pēc fiziski pēc atgriešanās basketbolā jutos labāk"!!! davai arī pret konkurentēm tad pa godīgo - paliki stāvoklī, saņem 5 gadu diskvalifikāciju, lai citām nedzemdējošām sportistēm nav jācīnās ar no māmiņatvaļinājuma atgriezušos fiziski un mentāli uzkačātu monstru!

  +2 [+] [-]

, 2018-10-03 20:49, pirms 6 gadiem
Negribu nevienu aizvainot, bet musdienu sievietes ir pratu izkuukojusas.

  +1 [+] [-]

, 2018-10-03 21:20, pirms 6 gadiem
Par nelaimi jaasaka, ka ljoti virspuseejs raksts, kas par nozheelu nepieskaaras patiesajiem iemesliem, kaapec Pasaulee vispaar, ne tikai sportaa, valda milziiga nevienliidziba starp sievieteem un viirieshiem. Runaajot tikai par sportu, atalgojums ir viens no nesvariigakajiem indikaatoriem par nevienliidzibu/seksismu starp viirsieshiem un sievieteem. Iemesls tam, kaa jau daudzi ir ieprieksh mineejushi sponsoru, televiizijas kompaaniju un skatiitaju ieguldiitaa nauda konkreetajaa sporta veidaa, kas ljoti shaubos vai manas dziives laikaa jebkad buus kaut nedaudz tuvaaka starp viirieshu un sievieshu sporta veidiem.

Daudz buutiskaak, manupraat, buutu ieskatiities taadas nebuutiskaas lietaas kaa sacenciibu organizaacija (sacenciibu sakumlaiki, norises vietas, celjsh starp naktsmiitnem un norises vietu, atbalsts no organizaatoriem utt). Shajaa aspektaa, noteikti buutu jaaizcelj teniss, kas, vismaz augstaakaa limenja sacenciibu kontekstaa, tiek organzeets vienliidz augsti gan viirieshiem, gan sievieteem. Kas notiek zemaaka liimenja sacenciibas, man diemzheel nav informaacijas, bet man nebuutu paarsteigums, ka shii aina paverstos daudz beedigaaka sievieteem.

Runaajot paarejo sporta veidu kontekstaa, ja zhurnaalisti painteresetos dziljaak, shii plaisa starp viirieshu un sievieshu sportiem paveerstos daudz plashaaka.

Otrais punkts, kam raksta autors pilniibaa nepieveersa uzmaniibu, ir iespeejas apguut sportu (sporta klubi, kvalificeeti treneri, sporta veidu daudzveidiiba). Viirieshiem shiis iespeejas ir nesaliidzinaami augstaakas kaa sievieteem. Mazaak atiistiitaas valstiis shii probleema ir daudz izteiktaaka, bet arii augsti attiistitajaas Rietumu pasaules valstiis shii ir diezgan saapiiga probleema. Iemeslus tam, protams, var arii imekleet jau ieprieksh aprunaatajaa finanseejuma jautaajumaa, bet, manuparaat, tas daudz lielaakaa meeraa ir atieksmes jautaajums.

Treshais punkts, kam autors pilniibaa nepieveersa uzmaniibu, ir sabiedriibas kopeejaa nostaaja pret sievieteem sportaa, kas par nozheelu jaasaka, ir ljoti negatiiva un nievaajosha. Tas, manupraat, ir galvenais iemesls, kaapec Pasaulee veelj joprojaam valda un valdiis nevienliidziba starp sievieshu un viirieshu sportiem.

Kadam vareetu likties, ka es ljoti virspuseeji apskatiiju triis augstaak mineetos punktus, bet diemzheel shajaa komentaaru sadaljaa nav vietas, lai uzrakstiitu vismaz 10 lapu garu eseju par dzimumnevienliidzibu sporta.

Galvenais, ko es ceru ir, ka cilveki sapratiis, ka shis temats ir daudz kompliceetaks kaa vareetu likties un ir nepietiekoshi vienkaarshi nointerveet dazhas sievietes sportistes un pajautaat ko vinjas domaa par atalgojumu starp viirieshu un sievieshu sporta veidiem, un probleemam, ko rada kljuushana par maaminju

  +4 [+] [-]

, 2018-10-03 22:19, pirms 6 gadiem
Toffee, bet kāpēc lai būtu tie vienādie apstākļi, sākumlaiki utt? Kāpēc lai būtu vienlīdzība?
Sports ir izklaides bizness. Kā popmūzika, kā kino. Kas vairāk pieprasīti, tiem vairāk maksā, tiem labaki apstākļi utt.
Taču vīriešu sportā arī lielas zvaigznes būs krutos hoteļos, ar personīgo apsardzi, parastie sportisti nē. Labākie tenisisti būs centrālos kortos, pārējie pa malām.

Un sieviešu sports vnk objektīvu iemeslu dēļ ir daudz mazāk pieprasīts, tāpēc arī izturas kā pret zemāku līmeni. Kāpēc vajag mākslīgi to dzimumu vienlīdzību sportā, ja nav objektīvu iemeslu, lai viņi būtu?

  +1 [+] [-]

, 2018-10-03 22:58, pirms 6 gadiem
Toffee rakstīja: Par nelaimi jaasaka, ka ljoti virspuseejs raksts, kas par nozheelu nepieskaaras patiesajiem iemesliem, kaapec Pasaulee vispaar, ne tikai sportaa, valda milziiga nevienliidziba starp sievieteem un viirieshiem. Runaajot tikai par sportu, atalgojums ir viens no nesvariigakajiem indikaatoriem par nevienliidzibu/seksismu starp viirsieshiem un sievieteem. Iemesls tam, kaa jau daudzi ir ieprieksh mineejushi sponsoru, televiizijas kompaaniju un skatiitaju ieguldiitaa nauda konkreetajaa sporta veidaa, kas ljoti shaubos vai manas dziives laikaa jebkad buus kaut nedaudz tuvaaka starp viirieshu un sievieshu sporta veidiem.

Daudz buutiskaak, manupraat, buutu ieskatiities taadas nebuutiskaas lietaas kaa sacenciibu organizaacija (sacenciibu sakumlaiki, norises vietas, celjsh starp naktsmiitnem un norises vietu, atbalsts no organizaatoriem utt). Shajaa aspektaa, noteikti buutu jaaizcelj teniss, kas, vismaz augstaakaa limenja sacenciibu kontekstaa, tiek organzeets vienliidz augsti gan viirieshiem, gan sievieteem. Kas notiek zemaaka liimenja sacenciibas, man diemzheel nav informaacijas, bet man nebuutu paarsteigums, ka shii aina paverstos daudz beedigaaka sievieteem.

Runaajot paarejo sporta veidu kontekstaa, ja zhurnaalisti painteresetos dziljaak, shii plaisa starp viirieshu un sievieshu sportiem paveerstos daudz plashaaka.

Otrais punkts, kam raksta autors pilniibaa nepieveersa uzmaniibu, ir iespeejas apguut sportu (sporta klubi, kvalificeeti treneri, sporta veidu daudzveidiiba). Viirieshiem shiis iespeejas ir nesaliidzinaami augstaakas kaa sievieteem. Mazaak atiistiitaas valstiis shii probleema ir daudz izteiktaaka, bet arii augsti attiistitajaas Rietumu pasaules valstiis shii ir diezgan saapiiga probleema. Iemeslus tam, protams, var arii imekleet jau ieprieksh aprunaatajaa finanseejuma jautaajumaa, bet, manuparaat, tas daudz lielaakaa meeraa ir atieksmes jautaajums.

Treshais punkts, kam autors pilniibaa nepieveersa uzmaniibu, ir sabiedriibas kopeejaa nostaaja pret sievieteem sportaa, kas par nozheelu jaasaka, ir ljoti negatiiva un nievaajosha. Tas, manupraat, ir galvenais iemesls, kaapec Pasaulee veelj joprojaam valda un valdiis nevienliidziba starp sievieshu un viirieshu sportiem.

Kadam vareetu likties, ka es ljoti virspuseeji apskatiiju triis augstaak mineetos punktus, bet diemzheel shajaa komentaaru sadaljaa nav vietas, lai uzrakstiitu vismaz 10 lapu garu eseju par dzimumnevienliidzibu sporta.

Galvenais, ko es ceru ir, ka cilveki sapratiis, ka shis temats ir daudz kompliceetaks kaa vareetu likties un ir nepietiekoshi vienkaarshi nointerveet dazhas sievietes sportistes un pajautaat ko vinjas domaa par atalgojumu starp viirieshu un sievieshu sporta veidiem, un probleemam, ko rada kljuushana par maaminju
Neteikšu neko par mazāk attīstītajām valstīm, bet ja par Eiropu un Ziemeļameriku, tad gan diezgan droši varu teikt, ka viss rakstītais ir muļķības, varu konkrētāk pa tevis iezīmētajiem punktiem:
1) manuprāt vajadzētu pārstāt ignorēt to, ka augstākā līmeņa un sasniegumu sports ir vīriešu sports, sekojoši, lielāka gan sponsoru, gan mediju, gan arī skatītāju interese, attiecīgi lielākās finansiālās iespējas no tā izriet arī viss pārējais. interesanti ka neviens neprotestē pret to ka NBA ir lielākas iespējas nekā LBL?
2)Vīriešu iespējas apgūt sporta veidu ir augstākas nevis kaut kādas mistiskas attieksmes vai treneru nevēlēšanās trenēt sievietes dēļ, bet gan nesalīdzināmi augstāka, vīriešu, apgūt gribētāju skaita,
3)šis punkts, kā jau lielais vairums feminisma ideju, ir balstīts uz neko, jeb traģēdija balstīta uz agrāk izvirzītajām "feikajām" sazvērestības teorijām.

  +1 [+] [-]

, 2018-10-04 09:41, pirms 6 gadiem
Sieviesu sportu vispār nevajag izdalīt kā ko atsevišķu, lai viss notiek kopā! Tie sieviešu baskatboli, hokeji, svarcelšanas u.t.t. ir jālikvidē kā suga. Jāļauj viņam konkurēt ar vīriešiem, un ja sieviete izkonkurē Krosbiju no sastāva, viņai maksās kā Krosbijam! Man liekas es tikko atrisināju seksisma problēmu.

  +1 [+] [-]

, 2018-10-04 09:53, pirms 6 gadiem
Lielākajā daļā argumentu nevienlīdzība tiek piesaukta tīri finansiālā aspektā, un skaidrs ka tā, bet jāsāk ir ar cilvēku izglītošanu. Sports ir bizness un biznesā parasti sadala nopelnītu naudu. Biemžēl vai par laimi, bet vīrieši ir fiziski atīstītāki par sievietēm un tāpēc spēj piedāvāt augstvērtīgāku rezultātu, kas noved pie tā, ka vairāk skatītāji nāk uz vīriešu futbolu, basketbolu utt, nekā uz sieviešu spēlēm. Te arī rodas korelācija - translācijas, reklāmas, biļetes utt veido ienākumus no kā arī veido balvu fondu. Bija slaīdzināts 2018.gada pasaules kauss futbolā un aizgājušais sieviešu pasaules kauss futbolā un tur ar'itika pacelts jautājums par to kāpēc pasaules kausa ieguvējām bija laikam pat 10 reizes mazāka balva kā Urugvajai, kas izstājās 1/4 finālā. Bet tur paskatoties kā nauda veidojās sievietes procentuāli saņēma vairāk naudas nekā vīrieši, salīdzinot kopējos čempionāta ienākumus.
Te mēs velkam iekšā daudz stereotipus un propogandu par to ka sieviete saņem 70 centus pret katur dolāru ko nopelna vīrietis, kas ir taisnība, un izskatās nepārāk labi, ja neiedziļinās kāpēc tā ir.

     [+] [-]

, 2018-10-04 10:26, pirms 6 gadiem
Janoss1989 rakstīja: Lielākajā daļā argumentu nevienlīdzība tiek piesaukta tīri finansiālā aspektā, un skaidrs ka tā, bet jāsāk ir ar cilvēku izglītošanu. Sports ir bizness un biznesā parasti sadala nopelnītu naudu. Biemžēl vai par laimi, bet vīrieši ir fiziski atīstītāki par sievietēm un tāpēc spēj piedāvāt augstvērtīgāku rezultātu, kas noved pie tā, ka vairāk skatītāji nāk uz vīriešu futbolu, basketbolu utt, nekā uz sieviešu spēlēm. Te arī rodas korelācija - translācijas, reklāmas, biļetes utt veido ienākumus no kā arī veido balvu fondu. Bija slaīdzināts 2018.gada pasaules kauss futbolā un aizgājušais sieviešu pasaules kauss futbolā un tur ar'itika pacelts jautājums par to kāpēc pasaules kausa ieguvējām bija laikam pat 10 reizes mazāka balva kā Urugvajai, kas izstājās 1/4 finālā. Bet tur paskatoties kā nauda veidojās sievietes procentuāli saņēma vairāk naudas nekā vīrieši, salīdzinot kopējos čempionāta ienākumus.
Te mēs velkam iekšā daudz stereotipus un propogandu par to ka sieviete saņem 70 centus pret katur dolāru ko nopelna vīrietis, kas ir taisnība, un izskatās nepārāk labi, ja neiedziļinās kāpēc tā ir.
Par sportu viss ir skaidrs, vismaz lielajos vilcienos, nez vai vēl kkur tik labi tirgus regulē pats sevi, kā izklaides industrijā. Bet daudz kur tomēr vēljoprojām par līdzvērtīgu darbu sievietes saņem mazāk, tā nav izdomāta problēma, viņa eksistē un viņa pamazām arī tiek risināta. Ir naivi arī cerēt, ka problēma, kas eksistējusi gadu tūkstošiem, tā pēkšņi ņems un pazudīs, tas jebkurā gadījumā būs process. Es tīri cilvēcīgi arī saprotu, kāpēc vīrieši nav diez ko laimīgi par šīm pārmaiņām, neviens nebūtu laimīgs, noskatoties kā vadības groži pamazām, bet neizbēgami slīd ārā no rokām

  -1 [+] [-]

, 2018-10-04 13:45, pirms 6 gadiem
Viss vienkārši. Gribat vienlīdzību? Nu tad vīrieši un sievietes startē visur kopā. Nešķirojot sporta veidus.
Tad, kad nebūs vairs praktiski nevienas sievietes profesionāles, tad sievietes būs gatavas samierināties ar nevienlīdzību.

     [+] [-]

, 2018-10-04 18:56, pirms 6 gadiem
Aptuveni visam var piekrist izņemot Ditas Rozenbergas teiktajam!

''Nevar minūtes pārtraukumā vienkārši sabļaut uz visām meitenēm. Uz vīriešiem vari sakliegt un panākt vajadzīgo efektu no visiem spēlētājiem, bet ar meitenēm ir citādi. Katra šādu trenera reakciju var uztvert atšķirīgi – viena saņemsies, bet otra jutīsies aizskarta un apvainosies''

Kas tas par murgu?

Kopš kura laika vīriešiem ir citādi? Cik cilvēki, tik reakcijas. Piemēram uz mani kliegšana iedarbotos negatīvi (tāpat kā pielīšana). Tad ko šī te muld? Un ja kaut ko tādu saka, tad kā viņa vispār var izteikties par šo jautājumu ja pati ir aizspriedumaina?

     [+] [-]

, 2018-10-04 19:03, pirms 6 gadiem
v-bols rakstīja: Pludmales volejbolā seksisms ir acīmredzams.
Sieviešu uniformas ir TĀDAS, ka nereti grūti skatīties. Tikmēr vīriešu uniformām nav tāda seksisma.
Vēsturiski vīriešiem daudzos sporta veidos bijušas līdzīga stila formas. Bet kopš kādiem 90 gadiem, kad p.dari ievazāja peldbikšu vietā šortus, šortu vietā pusgarās bikses un tā tālāk ir noticis pretējais. Vīrieši sākuši ģērbties maisveidīgi (piesegt ķermeni), sievietes atkailināties. Dīvaini kāpēc tā.
Un tāpēc arī sportā vīriešu uniformas piedzīvojušas evolūciju. Piemēram senāk tenisā vīrieši spēlēja īstos šortos. Tagad liela daļa...šortu izstrādājumos.

Bet tā tas ir, ka pludmales volejbolā sievietes skatās vairāk dēļ ''sporta formas''

     [+] [-]

, 2018-10-04 21:31, pirms 6 gadiem
.... un sākās viss, kad konkrētais tiesnesis nesodīja ATP spēlētāju, bet to izdarīja ar titulētāko un labāko WTA spēlētāju. Viņa, protams, bija šokā. Tad, lai "nogrūstu" radušos situāciju (un zaudētu spēli), sāka čivināt par seksismu.
... mūsu nabagripām, redzu, tas viss transformējās banknotēs
sports tas pats bizness vien ir - ieguldi miljonu, varbūt nopelnīsi divus
pārējais viss ir amatierisms un aktīvs dzīves veids
nav arī diskriminācijas kā savādāk, pa nakti zāle treniņiem utt
Fakts, ka sportisti pēc ranga augstāki, trenēsies labākajos laikos. Tā tam būs būt.
Iedomājamies LV meiteņu futbola komandu spēlējam Čempionu līgā (ir tāda, ja kāds nezin). Kura komanda spēlēs labākajā LV stadionā plkst 20:00. Šīs meitenes vai k-kāds nabagu veču Skonto?

  +5 [+] [-]

, 2018-10-05 12:56, pirms 6 gadiem
Ierosinu dāmām visos sporta veidos startēt stringās, ziemā tām pāri miesaskrāsas 'legingi'. Olimpiādēs savukārt - topless. Sieviešu sports tad popularitātē pārtrumpos vīriešu...

     [+] [-]

, 2018-10-05 14:02, pirms 6 gadiem
Vajadzīga dziļāka izpēte....