Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1392, Did:0, useCase: 3

Nadals un Džokovičs pietaupījuši spēku vēl vienam grandiozam finālam Melburnā

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Nadals un Džokovičs pietaupījuši spēku vēl vienam grandiozam finālam Melburnā
Rafaels Nadals un Novaks Džokovičs. Foto: AFP/Scanpix

Ar pasaules pirmo divu numuru Novaka Džokoviča un Rafaela Nadala dueli Melburnā tiks pabeigts sezonas pirmais "Grand Slam" turnīrs. Lielās cīņas sākums plkst. 10:30.

Ceļš uz finālu

KārtaDžokoviča pretinieksRezultātsKārtaNadala pretinieksRezultāts
1.Mičels Krīgers (#230)6:3 6:2 6:21.Džeimss Dakvorts (#237)6:4 6:3 7:5
2.Žo-Vilfrīds Tsonga (#177)6:3 7:5 6:42.Metjū Ebdens (#48)6:3 6:2 6:2
3.Deniss Šapovalovs (#27)6:3 6:4 4:6 6:03.Alekss De Minors (#29)6:1 6:2 6:4
4.Daniils Medvedevs (#19)6:4 6:7(5) 6:2 6:34.Tomāšs Berdihs (#57)6:0 6:1 7:6(4)
¼Kei Nišikori (#9)6:1 4:1¼Frensiss Tiafo (#39)6:3 6:4 6:2
½Luka Puije (#31)6:0 6:2 6:2½Stefans Cicips (#15)6:2 6:4 6:0

Džokovičs turnīra laikā zaudējis divos setos, turklāt abos viņam bija breika pārsvars. Tā tas pirmoreiz notika 3. kārtas mačā pret Denisu Šapovalovu, kad Serbijas tenisists tuvojās uzvarai ar 3-0, paviršību dēļ esot spēlēt lieku setu. Viņš nākamajā mačā no breika pārsvara zaudēja 2. setā Daniilam Medvedevam.

Kamēr Džokovičs septīto reizi spēlēs finālā, Nadals līdz "Australian Open" titula mačam ticis piekto reizi. Šīs gads spānim īpašs ar to, ka viņš pirmoreiz finālu sasniedzis, sešos mačos nezaudējot nevienā setā. Vistuvāk tam Rafa bija 4. kārtas mačā pret Tomāšu Berdihu, kad čeham 3. setā pie 6:5 uzņemšanā bija setbumba. Nadals to atspēlēja ar neatvairāmu diagonālo "forehand". Berdihs taibreikā nenosargāja minibreika pārsvaru.

Lai arī Džokovičs nospēlējis par 1,5 setu vairāk nekā Nadals, viņš kortā pavadījis mazāk laika nekā Nadals – Džokovičam ir 11:59 stundas, bet Nadalam 12:11. Serbijas tenisistam mazāks kopējais laiks, jo viņam pēdējie divi mači bija ļoti ātri. Ceturtdaļfināls pret nogurušo Kei Nišikori beidzās pēc 52 minūtēm, bet pusfināla barjeras pārvarēšanai Serbijas tenisists pilnā mačā iztērēja tikai stundu un 23 minūtes.

Abu tenisistu vieglais ceļš uz finālu, pārāk sevi nenoslogojot pirmajās sešās cīņās, radījis lieliskus apstākļus grandiozam finālam – tādam, kāds Melburnā notika pirms septiņiem gadiem. Džokovičs toreiz uzvarēja episkā cīņā ar 5:7, 6:4, 6:2,6:7(5), 7:5. Mačs ilga 5:53 stundas, kļūstot par ilgāko finālu "Grand Slam" vēsturē. Abi spēlētāji pēc šī mača bija tik ļoti noguruši, ka viņiem apbalvošanas ceremonijas laikā ļāva izmantot krēslus.

Melburnā abi vīriešu turnīra pusfināli notiek divās dienās. Šoreiz pirmais spēlēja Nadals, iegūstot divas brīvdienas pirms fināla, bet Džokovičs – vienu. Vēsture liecina, ka papildus atpūtas diena nespēlē izšķirošu lomu titula liktenī. Pēdējos 10 turnīros piecas reizes uzvarēja gan pirmajā, gan otrajā pusfinālā spēlējis tenisists.

2012. gadā Džokovičs nodemonstrēja fenomenālu izturības līmenī, turnīra izskaņā uzvarot divos piecu setu mačos pēc kārtas. Viņš vispirms 4:50 stundas ilgā duelī pieveica Endiju Mareju un vēlāk finālā uzvarēja minētajā 5:53 mačā pret Nadalu. Arī toreiz Džokovičs spēlēja otrajā pusfinālā.

Džokoviča karjeras bilance piecu setu mačos ir 29-9, uzvarot deviņos no pēdējiem 10 mačiem. Pēdējais panākums gūts tieši pret Nadalu, kurš pagājušajā gadā ar 6:4, 3:6, 7:6(9), 3:6, 10:8 uzvarēts Vimbldonas pusfinālā. Nadalam 21-12 bilance, zaudējot trijos no pēdējiem pieciem mačiem.

Rekordu grāmata gaida jaunus ierakstus

Neatkarīgi no tā, kurš triumfēs šodien gaidāmajā finālā, jau zināms, ka atkal tiks laboti vai atkārtoti daži tenisa rekordi. Džokovičs cer kļūt par pirmo tenisistu, kurš izcīnījis septiņus "Australian Open" titulus. Viņš šobrīd 1. vietu dala ar Rodžeru Federeru un Roju Emersonu.

Pēdējos divos "Grand Slam" turnīros uzvarējušais Serbijas tenisists šobrīd "Grand Slam" tituliem bagātāko tenisistu sarakstā ar 14 trofejām dala 3. vietu kopā ar Pītu Samprasu. Vēl viena uzvara Melburnā viņam ļautu vienatnē būt 3. vietā. Tikmēr 17 titulu īpašnieks Nadals panākuma gadījumā samazinātu attālumu līdz Federeram (20).

Nadals pirmo un pagaidām vienīgo reizi Austrālijā uzvarēja 2009. gadā. Rafa kopš tā laika neveiksmīgi mēģinājis iegūt otro titulu Melburnā, trīs reizes zaudējot finālos. Nadalam otrais "Australian Open" tituls nepieciešams īpašam sasniegumam – lai kļūtu par trešo spēlētāju, kurš visos četros lielajos turnīros uzvarējis vismaz divas reizes. Šobrīd tas izdevies Emersonam un Rodam Leiveram.

Džokovičam pārsvars uz "hard" seguma

Nadala spēles līmenis šogad Melburnā pozitīvi pārsteidzis. Viņš servējis netipiski labi, bijis agresīvs un tā spēlējis savā pirmajā oficiālajā turnīrā kopš "US Open". Nadala demonstrētā spēle viņa faniem dod pamatotas cerības uz ilgi gaidīto otro triumfu Austrālijā, taču Džokovičam ir pārsvars tieši šajā turnīrā un uz "hard" seguma vispārīgi. Džokovičam visos savstarpējos mačos ir 27-25 pārsvars, ieskaitot 18-7 uz "hard", kur viņam ir septiņu uzvaru sērija pret Nadalu. Spānis pēdējo uzvaru guva 2013. gadā "US Open" finālā.

Nadals "Grand Slam" turnīros ir vadībā ar 9-5, lielāko daļu no savām uzvarām guvis uz māla Parīzē (sešas uzvaras). "Hard" mačos ir 2-2, Melburnā 1-0 Džokoviča labā. Vienīgais Austrālijā notikušais duelis bija pirms septiņiem gadiem finālā. "Australian Open" ir Džokoviča sekmīgākais "Grand Slam" ar sešiem tituliem. Viņš šeit ir neuzvarēts finālos (6-0), kamēr Nadalam Melburnā titulu mačos 1-3 bilance, vienīgo uzvaru gūstot 2009. gadā pret sev parocīgo Federeru.

1 2 53 komentāri

  +1 [+] [-]

, 2019-01-27 00:28, pirms 5 gadiem
Neliekas ka te būs kkas gandiozs šoreiz, Novaks ir ievainojams, bet ne tik ļoti lai spēle tā ievilktos.

     [+] [-]

, 2019-01-27 03:56, pirms 5 gadiem
Nu jau. Frensiss vai Frānsiss? Jums kur ir robeža cienijamie autori?

     [+] [-]

, 2019-01-27 09:18, pirms 5 gadiem
Tiks spēlēts ļoti jaudīgs teniss un, zinot priekšvēsturi, ir liela varbūtība kādam no abiem satraumēties. Vispirms jau Nadalam, teiksim, ceturtajā setā.

Savukārt, abiem pie pilnas veselības esot, laikam jādod 52/48 Džokovičam. Te ir gadījums, kad ceļā uz finālu intrigas nebija nekādas. Toties finālā intriga ir ne pa jokam. Izņemot traumu iespēju, praktiski neprognozējams rezultāts!

  -1 [+] [-]

, 2019-01-27 09:24, pirms 5 gadiem
JoKaLeMeNe rakstīja: Tiks spēlēts ļoti jaudīgs teniss un, zinot priekšvēsturi, ir liela varbūtība kādam no abiem satraumēties. Vispirms jau Nadalam, teiksim, ceturtajā setā.

Savukārt, abiem pie pilnas veselības esot, laikam jādod 52/48 Džokovičam. Te ir gadījums, kad ceļā uz finālu intrigas nebija nekādas. Toties finālā intriga ir ne pa jokam. Izņemot traumu iespēju, praktiski neprognozējams rezultāts!
Piekrītu, ja ne traumas, tad spēli izšķirs nianses, es gan to kripatiņu pa virsu dodu Nadalam, būs interesanti paskatīties, kurš pirmais tiks pie breika un kurš pirmais to spēs realizēt. Vēl stundiņa jāpaciešas līdz šovam

     [+] [-]

, 2019-01-27 09:29, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Piekrītu, ja ne traumas, tad spēli izšķirs nianses, es gan to kripatiņu pa virsu dodu Nadalam, būs interesanti paskatīties, kurš pirmais tiks pie breika un kurš pirmais to spēs realizēt. Vēl stundiņa jāpaciešas līdz šovam
Man jau vīns sagatavots, visi dienas darbi pārcelti uz vakaru

  -3 [+] [-]

, 2019-01-27 09:42, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Piekrītu, ja ne traumas, tad spēli izšķirs nianses, es gan to kripatiņu pa virsu dodu Nadalam, būs interesanti paskatīties, kurš pirmais tiks pie breika un kurš pirmais to spēs realizēt. Vēl stundiņa jāpaciešas līdz šovam
šova nebūs! Nadals viegli vinnēs!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:08, pirms 5 gadiem
Viss kaut nedaudz bet par labu serbam. Es būšu neitrāls. Man turnīrs beidzās pirmajā kārtā

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:11, pirms 5 gadiem
artems_bruvers_1007752319333492 rakstīja: Tā jau arī domāju, Neputne ar Zaipi fanos par "pareizo" Eiropieti- Rietumnieku, es gan par Serbu, tie nesērgo ar liberastiju!
parāk daudz domā par zaipi un neputnu, nabadziņš visu nakti laikam mocījies

  +2 [+] [-]

, 2019-01-27 10:12, pirms 5 gadiem
Dzokovičš uzvarēs

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:18, pirms 5 gadiem
JoKaLeMeNe rakstīja: Man jau vīns sagatavots, visi dienas darbi pārcelti uz vakaru
Haha, man bišk pa agru vīnam, bet diena gan izbrīvēta, vispirms teniss, tad biatlons

  -2 [+] [-]

, 2019-01-27 10:22, pirms 5 gadiem
artems_bruvers_1007752319333492 rakstīja: Tā jau arī domāju, Neputne ar Zaipi fanos par "pareizo" Eiropieti- Rietumnieku, es gan par Serbu, tie nesērgo ar liberastiju!
Tev gan nav par agru nekādam alkoholam, lai gan visticamāk, ka neesi pat aptvēris vēl, ka vakardiena jau beigusies un sākusies jauna diena
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2019-01-27 10:31, pirms 5 gadiem
artems_bruvers_1007752319333492 rakstīja: Vienmēr ceļos no rītiem kopā ar Sauli, tāpēc labi apzinos, kad sākas un kad beidzas Diena
nemelo, vakar tak aizgāji gulēt kopā ar zāģi, šorīt kopā ar zāģi cēlies

  -2 [+] [-]

, 2019-01-27 10:33, pirms 5 gadiem
artems_bruvers_1007752319333492 rakstīja: Vienmēr ceļos no rītiem līdz ar Sauli, tāpēc labi apzinos, kad sākas un kad beidzas Diena
Tad jau sāc lakt eksportiņu līdz ar saullēktu, tas vismaz reizēm izskaidrotu tavus murgainos pieņēmumus.

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:36, pirms 5 gadiem
artems_bruvers_1007752319333492 rakstīja: Tā jau arī domāju, Neputne ar Zaipi fanos par "pareizo" Eiropieti- Rietumnieku, es gan par Serbu, tie nesērgo ar liberastiju!
Žetons par stulbāko komentāru! Nez, kāpēc tavs pareizais serbs dzīvo
sērgas pārņemtajā Monako?

  +1 [+] [-]

, 2019-01-27 10:38, pirms 5 gadiem
Aste rakstīja: Žetons par stulbāko komentāru! Nez, kāpēc tavs pareizais serbs dzīvo
sērgas pārņemtajā Monako?
Tāpēc, ka burts pats tajā sērgas midzenī dzīvo kopā ar liberastiem, pērtiķiem un pendosiem
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:46, pirms 5 gadiem
Nu ko, par sīvu cīņu, un tiešām, pietiks ar kādām 4h, negribas redzēt abus pusdzīvus spēles beigās.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2019-01-27 10:47, pirms 5 gadiem
artems_bruvers_1007752319333492 rakstīja: Pipec loģika abiem ar Zaipi, tad jau tipat labi var teikt, ka jūs abi dzīvojat kopā ar Vatņikiem Saskaņas midzenī Rīgā Ne jau pie liberastiem un pērtiķiem es uz Franciju devos un Džokovičs, domāju, arī
es nekur nedevos! vatņiki te sabrauca!

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:49, pirms 5 gadiem
neputns rakstīja: Nu ko, par sīvu cīņu, un tiešām, pietiks ar kādām 4h, negribas redzēt abus pusdzīvus spēles beigās.
žēl ka neredzēšu

  -1 [+] [-]

, 2019-01-27 10:51, pirms 5 gadiem
Šis izskatās, ka būs ātri

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:52, pirms 5 gadiem
Nadals sasprindzis ne pa jokam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:53, pirms 5 gadiem
Tāpat kā pagājušogad, kad visi bija gatavi ilgai spēlei, Nole samala miltos

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:56, pirms 5 gadiem
Eh dēļ šitā palaidu Superbingo garām

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:57, pirms 5 gadiem
reāli Džokovičš izskatās ,ka samizos Nadālu ar šotu 3:0

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:57, pirms 5 gadiem
D-Mob rakstīja: Tāpat kā pagājušogad, kad visi bija gatavi ilgai spēlei, Nole samala miltos
Visi vienmēr gaida top spēli no abiem tenisistiem, Džoko šobrīd to rāda, Nadals ne tuvu. Ja Nadals nepieslēgsies spēlei, tad skaidrs, ka būs "vienos vārtos" un līdz biatlonam viss jau sen būs beidzies.

  +1 [+] [-]

, 2019-01-27 10:58, pirms 5 gadiem
Tas ir tas, ko mazliet gaidīju un kapēc devu nelielu priekšroku Džokovičam - Nadals sit ļoti jaudīgi, taču viņš to dara daudz ar sekliem topspiniem. Pareizi nolasot spēli, Dž rodas iespējas pretuzbrukumiem.

Protams, šis ir tikai pats sākums. Gan jau spēles raksturs vēl mainīsies ne reizi vien.

     [+] [-]

, 2019-01-27 10:58, pirms 5 gadiem
Vai kāds lūdzu var padalīties ar saiti?

  +1 [+] [-]

, 2019-01-27 11:00, pirms 5 gadiem
mell-ice rakstīja: Vai kāds lūdzu var padalīties ar saiti?
eurosport vari ieslēgt, tur iet

  +1 [+] [-]

, 2019-01-27 11:01, pirms 5 gadiem
mell-ice rakstīja: Vai kāds lūdzu var padalīties ar saiti?
https://www.eurosport.co.uk/british...

  -1 [+] [-]

, 2019-01-27 11:13, pirms 5 gadiem
izskatās, ka būs tomēr trauma rafam, vai arī tēlo un taktika tāda, lai izsistu Noli!

  -1 [+] [-]

, 2019-01-27 11:14, pirms 5 gadiem
Kko tādu, kā šādi netrāpa bumbai, gan laikam redzu pirmo reizi šādā līmenī..
1 2 53 komentāri